Gå til innhold

Kan det være tegn på overgangsalder/nattesvette

Anbefalte innlegg

Gjest Dame på 46 år.......

Jeg er passert 46 år og har den siste mnd svettet hver eneste natt. Før svettet jeg kun i forbindelse dagene før mensen. I tillegg er mensen min som før var hver 28.dag, nå blitt kortere mellom enn tidligere, men ingen store blødninger. Kan gå 23 dager eller 25 dager ovs. I tillegg har jeg blitt litt mer nedstemt, på grensen til bekymring og uro, samt er oppe på do om natten for å tømme blæra mer enn før. har ingen tørre/såre slimhinner eller noe sånt. Jeg synes kanskje selv at det virket litt tidlig å komme i overgangsalder da jeg ikke røyker og at mor var godt over 50 år. Lurer også på om svettingen kan begynne flere år før opphør av mensen eller? Hva sier dere andre damer på dette, og hvilken opplevelse hadde dere?

Jeg blir litt bekymret da jeg har hørt at svetting også kan være tegn på sykdom. Har ikke vektap på noen måter, heller synes jeg det motsatte siger på.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...