Gå til innhold

Tidsrom fra sex til befruktning

Anbefalte innlegg

Gjest 7-Eleven

Vi hadde "tilfeldig" sex i uke 32 i fjor, siden har vi ikke møttes. Hun bor i et annet land. I dag, 4.6., kommer en e-post om at hun er gravid og mener jeg må være faren. Hun skriver også "coming seven months", men når hun i så fall fikk vite at hun var i 7. måned, eller hva det nå skal bety, sier hun ingenting om. Og terminer kan vel være satt feil også. Ikke hadde jeg utløsning i henne heller, men noen dråper kan vel ha sneket seg ut. Mistenker henne for å ikke være gravid, eller være gravid med en annen, og prøve å få penger av meg (og det kan hun jo få, men helst på et reelt eller redelig grunnlag). Det kan vel være en liten sjanse for at jeg kan være faren hvis hun føder i løpet av ei uke eller to? Og hvis hun føder om en måned eller tre, så kan jeg fortsatt være faren fordi sæd kan ha gjømt seg i en fold og overlevd en stund, for så å komme fram når det er et egg der?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/365582-tidsrom-fra-sex-til-befruktning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dere hadde sex i uke 32 skulle hun født i siste halvdel av mai, om hun gikk 3 uker over tiden (noe som kan skje, men det er vel ikke så ofte man går så langt over) kan hun ha født nå. Men om hun føder om en mnd så er du definitivt ikke faren.

Sædcellene kan i ekstremt optimale tilfeller overleve inne i kvinnen en liten uke, men ikke lenger og sjeldent så lenge også vil jeg tro. Noen få dager er vel mer normalen.

Mette Moen, Gynekolog

Jeg tror at du kan føle deg ganske trygg (100 %) på at du ikke kan være far. Et svangerskap varer i 40 uker. Hun måtte da være ca 20 uker på vei ved nyttårstid og fødselen kunne ventes i uke 20 i år og nå skal vi snart starte på uke 23. Man lar ikke en gravid gå mer enn 2 uker over tiden, så da ville hun ha født.

Man kan også regne på en annen måte. Det seneste en kvinne kan bli gravid i en syklus er på eggløsningsdagen, la oss si at den var 15.8. (siste dag i uke 32 i 2010). Hun skulle da ha termin 8. mai og vil da helt sikkert ha født.

Dine tanker om sæd som kan gjemme seg er ikke reelt, så du kan slappe av og lære av dette og bruke kondom ved ’tilfeldig sex’.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...