Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 21 år som er gravid i uke 15. jeg er 175 cm høy og veier hele 82 kilo. før jeg viste jeg var gravid veide jeg 72. det vil si jeg har lagt på meg 10 kilo i løpet av 4 mnd. en ting er at jeg har sluttet å røyke da jeg fant det ut. jeg spiste en del snop som erstattning helt i begynnelsen, men det har avtatt nå. nå spise jeg sunnere enn hva jeg noensinne har gjort siden jeg flyttet for meg selv. jeg vil også si at jeg spiser normalt nå, men føler alikevell at kiloene bare renner på. Jeg har skikkelig komplekser for det og begynner nesten å grine når folk kommer bort til meg å sier at nå er magen min synlig. jordmoren jeg går til sa et det var en rask økning, men at hun stilte spørsmålstegn bak det fordi hun syns jeg ikke så ut som en tungvekter. jeg har heller ikke begynt å få hovne føtter og hender. jeg blir fort sulten men klarer ikke å spise mindre heller, for jeg orker ikke å gå rundt sulten når jeg studerer, jeg mister all form for konsentrasjon. hva skal jeg gjøre? hva er normal vektøkning i løpet av et svangerskap. Legger du mest på deg i begynnelsen eller slutten ? Jeg er ikke noe aerobic menneske, men jeg går mye fordi vi har ikke bil. er jeg totalt unormal eller er jeg iallefall litt normal.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36567-er-min-%C3%B8kning-i-vekt-normal/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor