Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

Men jeg har inntrykk av at kona hans går ut oftere enn "innimellom". En fest her og der på egenhånd syns jeg også er greit - så lenge man holder seg på matta. Men det virker som om dette er langt mer enn en sjelden gang. Og han blir sittende hjemme alene.... :(

Det kan godt hende, jeg svarte her ikke trådstarter, men en som generelt mente man ikke burde ha behov for å gå ut når man var i forhold.

Fortsetter under...

Men jeg har inntrykk av at kona hans går ut oftere enn "innimellom". En fest her og der på egenhånd syns jeg også er greit - så lenge man holder seg på matta. Men det virker som om dette er langt mer enn en sjelden gang. Og han blir sittende hjemme alene.... :(

Bare for å svare, så går hun ut max en gang eller 2 i mnd. Noen nd går hun ikke ut. Så hun er ingen storfester. :)

Bare for å svare, så går hun ut max en gang eller 2 i mnd. Noen nd går hun ikke ut. Så hun er ingen storfester. :)

''Bare for å svare, så går hun ut max en gang eller 2 i mnd. Noen nd går hun ikke ut. Så hun er ingen storfester. :)''

Tja, jeg synes det er ganske ofte om det er "tur på byen med alkolhol" det er snakk om.

Jeg er ute på den måten 0,5 til 1 gang i året :-)

Gjest Elextra

''Bare for å svare, så går hun ut max en gang eller 2 i mnd. Noen nd går hun ikke ut. Så hun er ingen storfester. :)''

Tja, jeg synes det er ganske ofte om det er "tur på byen med alkolhol" det er snakk om.

Jeg er ute på den måten 0,5 til 1 gang i året :-)

''Tja, jeg synes det er ganske ofte om det er "tur på byen med alkolhol" det er snakk om.

''

Turer på byen med alkohol er jo også så mangt. Jeg tar meg nok et glass øl eller vin (eller to) ute minst en gang i måneden (ofte uten mannen), men en lørdagsrunde på byen halve natten er jo noe helt annet.

Dette er vel et definisjonsspørsmål. Jeg syns 1-2 ganger i mnd (la oss si 1 g i mnd. i snitt i året da) er ofte, når man er i et etablert forhold med små barn - og det er snakk om "tur på byen=fyll (ikke bare et glass eller to med gode venner og rolige former). Jeg tror ikke jeg vet om noen jeg kjenner som er i den familiesituasjonen, som går ut så ofte som det. Og jeg er ikke spesielt kjedelig eller snerpete. Trur eg! ;)

Dette er vel et definisjonsspørsmål. Jeg syns 1-2 ganger i mnd (la oss si 1 g i mnd. i snitt i året da) er ofte, når man er i et etablert forhold med små barn - og det er snakk om "tur på byen=fyll (ikke bare et glass eller to med gode venner og rolige former). Jeg tror ikke jeg vet om noen jeg kjenner som er i den familiesituasjonen, som går ut så ofte som det. Og jeg er ikke spesielt kjedelig eller snerpete. Trur eg! ;)

Enig med deg.

Annonse

Hei!

Jeg må først si at jeg føler veldig med deg. Du virker som en god og oppriktig mann, som står for det du har lovet (ekteskapet). Det må føles ekstra krenkende for deg å se henne tråkke på løftene dere gav, når du selv er nøye med å holde deg på den smale sti?

Jeg får flere tanker i hodet når jeg leser innlegget ditt. (Dersom du har søkt svar fra fagperson, blir det ikke mellomrom i innlegget ditt samme hvor mange ganger du trykker Enter av en eller annen merksnodig grunn!)

Noe av det jeg reagerer på er at hun har sånn behov for å gå ut og feste. Har inntrykk av at det skjer relativt ofte. Dere skal ut sammen på fredag, og du vet ennå ikke om "hun skal ut på lørdag"? Er hun veldig bortskjemt på at du alltid sitter hjemme og lar henne dra? Jeg og samboer er sjelden på noe alene, ikke det at det gjør noe at han drar alene, det er bare unaturlig! Har dere noe fellesskap sånn utenom dette du beskriver? Har du dine greier du driver med på egenhånd? (Hobbyer, venner?) Håper det iallefall, for ellers høres det jo litt ut som hun er på en egotripp.

Jeg syns du har gitt henne ekstremt mange sjanser. Hun kaller deg sjalu til sine bekjente uten å forklare bakgrunnen. Jeg hadde ikke bare blitt sjalu om min mann hadde holdt på sånn, jeg hadde blitt RASENDE! Hvor er lojaliteten? Samholdet?

Når man er sammen med noen, så velger man jo nettopp denne personen fordi man liker å være sammen! At du hele tiden skal være den som skal sette begrensninger for henne, høres veldig ugreit ut. Du blir hele tiden den som må ta ansvar og hun tar ikke noe ansvar for egne handlinger, eller forholdet.

Det som er viktig for deg, burde være viktig for henne! Hun burde ligge på sine knær og be om godt vær. I stedet skyver hun alt ansvar på deg... Hun burde vite at slik oppførsel skaper større utrygghet i deg siden du har dine opplevelser med eksen. Dermed burde hun passe seg mer... Hun virker ikke redd for å miste deg i og med at det skjer gang på gang. Har hun ikke skjønt hvor ille dette er for deg? Hvor mye på randen er du? Er du redd for at hun en dag skal gå helt over streken, eller føler du deg trygg på at hun "bare" er en luremus? Kan dere bli enige om noen kjøreregler? Som feks. alkoholbruk (hun viste litt vilje til å forsøke der iallefall...), bytting av nr. og facebookvenner?

Jeg tror cluet her er å få henne til å skjønne hvor ødeleggende dette er for deg. Dere må snakke sammen, ordentlig. Jeg tror det må terapi til, sammen. Og hva med en tur uten barn/et kurs for å piffe opp forholdet en helg/uke...?

Jobb med å snu den negative spiralen forholdet er kommet inn i. Hun forstår det ikke pr. i dag. Så da må du evt. gjøre jobben. Jobben med å svelge kameler og nærme deg henne igjen. Jobbe med å få henne til å vende fokuset tilbake til deg og familien. Prioriter alenetid. Prioriter kjærestetid, kjæresteting. Kjøp noe lite til henne, skriv en søt lapp. Kos på hånda, håret, flett fingrene inn i hennes, si de tingene du tenker om henne, hvor fin og god hun er osv. Nærm deg henne igjen, vis og fortell henne hvor glad du er i henne. Kanskje, litt etter litt, vil det gå opp for henne hva hun har hjemme. Hvis du ikke forsøker, vil du ikke vite om det vil gå....

Ordne småting du har lovet i evigheter, ta din del av lasset (hvis du ikke allerede gjør det). Vi jenter er ofte enkle sånn, dess mer mannen overlater til oss, dess mer frustrerte blir vi, og trekker oss unna, og kan til slutt bli fristet av andre der ute....

.. Jeg vet ikke om det kan ligge andre grunner enn en "notorisk jakt på spenning" bak hennes oppførsel. Men hvis du går litt i deg selv, så er det kanskje noen ting du kan gjøre for å endre den negative spiralen.

Hun vil ikke nærme seg deg så lenge du er negativ, kontrollerer telefonen hennes og er mistenksom når hun er på byen. Samtidig må hun være helt åpen og ærlig - og ikke klandre deg for at du er utrygg... Snakk sammen!

Det er ikke lett dette... Ønsker deg lykke til....

Jeg må takke deg for ett veldig flott og bra innlegg. Jeg har lest det noen ganger, og du skriver masse bra.

Ja, jeg kan helt sikkert gå i meg selv og gjøre en jobb for å få tilbake gløden. Jeg kan helt sikkert begynne å flørte mer og få henne til å føle seg bra. For det har sikkert vært for lite av det i det siste.

De siste årene kanskje? Småbarnsfamilier går ofte i den fellen.

Jeg skal virkelig gjøre min del, og som du sier gjøre de små tinge ekstra. Det skal så lite til, henge opp en ekstra klesvask osv. Samtidig har jeg gjort en del sånne ting. Jeg har noen ganger lagt en overraskelsesmatpakke i vesken hennes med en lapp der jeg forteller at jeg elsker henne. Jeg har gitt henne kroppsmassasje som kun er myntet på massasje, og ikke noe "press" om sex etterpå. Dvs en god egotripp mot hun. Men det er godt å gjøre det sammen.

Så det er absolutt ting jeg og kan gjøre. Men jeg kan ikke dra lasset aleine. Og det er slutt med det nå. Jeg har tatt noen valg. Jeg har fått mange gode svar fra mange snille mennesker som gjøre en god innsats for å komme med gode velmenende råd til en totalt ukjent person.

Jeg har 3 valg:

1. Bli, men ordne opp og få det bedre

2. Bli og ting er som de er

3. Ta ut seperasjon

Dette må jeg ta opp med henne. Deretter må jeg ta ett av de 3 valgene.

Ønsker dere alle en flott dag videre. Min blir bedre og bedre når jeg begynner å få en løsning på hva jeg må gjøre for at jeg ikke skal være så ulykkelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...