Gå til innhold

hvorfor ikke gravid

Anbefalte innlegg

Gjest oladunk

Hei. Jeg er en dame på 34 år som er gift med en på 36. Vi har en datter på 7 år. Vi aborterte for 4 årsiden og etter dette har vi ikke blitt gravide. Har sjekket alt og forsøkt pergotime i 6 måneder uten hell. Alle tester viste at alt var bra, har eggløsning og alt virket ok. Så hvorfor blir vi ikke gravide igjen. Begge gangene ble vi fort gravide etter bare et par måneders forsøk. Kan det ha skjedd noe under utskrapning eller .....

Kan det være at egget ikke fester seg. Jeg har regelmessig mens (28-31 dagers syklus men med lite blødning ca 3-4 dager)

Har fått mye hårvekst, er 170 cm høy og veier 67 kg.

Alderen begynner å tynge så hva gjør vi?

Hvor lenge har der andre forsøkt å bli gravide?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36569-hvorfor-ikke-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Ved alderen er det vanskeligere å bli gravid, og er man over 30-35 år kan det hos noen være redusert mulighet for å få eggene befruktet, de er blitt for gamle for de fornyes ikke underveis (som mannens sædceller). Vanligvis har det ikke noe med livmoren å gjøre. Jeg synes du skal søke hjelp ved en spesialklinikk for å få sjekket hele systemet inkl din manns sæd for å utelukke årsaker som man kan behandle. 'Gamle egg' kan man dessverre ikke gjøre noe ved, men det er ikke utelukket at det en dag løsner et godt egg som lar seg befrukte og vokse frem. Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36569-hvorfor-ikke-gravid/#findComment-139711
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...