Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg stod på kjøkkengulvet og skulle strekke meg litt opp i skapet. Fikk plutselig smerter under/inni storetåa på høyre ben. Trodde jeg hadde tråkket på noe, men var øm og varm. Utover kvelden fikk jeg blødning på siden av tåa.. Skjønte at jeg hadde sprukket et blodkar, men forstår ikke hvorfor slikt skjer. Smerten forsvant etter relativt kort perioden, men jeg merket at jeg var blitt lit hoven under tåa da jeg gikk på gulvet. I dag er jeg mørk rød/blå på begge sider av tåa! Jeg har også tidligere når jeg har gått på ski fått en slik opplevelse, men da under en annen tå, og under neglen på en annen tå, men konkluderte da med at denne plutselige smerten og sprenging av blodkar har hatt noe med trykk fra skoen når jeg har gått lenge på ski. Dette var imidlertid ikke slik nå! Jeg hadde ikke sko på meg heller.... Skal/kan slikt bare skje? Jeg har merket at jeg kan få lett krampe hvis jeg prøver å strekke ut tærne ... har dette sammenheng? er det noe trangt i forhold til blodårene der nede? Jeg er 48 år, slank og i normalt god form!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/365694-sprengt-blodkar-p%C3%A5-t%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Blodårene som går ut til tuppen av tærne går på begge sider av tåa og årsaken er at de er minst utsatt for bøy og strekk her i motsetning til hvis de hadde gått på oversiden eller undersiden. Det hender likevel at de sprekker både her og på fingrene uten at det er noe alvorlig galt. Blødningen under huden og hevelsen vil forsvinne av seg selv i løpet av 1-2 uker og det kan lønne seg å sitte med benet litt høyt for å unngå ytterligere press i tåa. Krampene kan bety at det kan være noe med din fotstilling eller at skoene ikke er helt heldige.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...