Gå til innhold

rødfarge/sår/brannblemme. Hjelp!?/Usikker!

Anbefalte innlegg

Gjest Desperat etter svar..

hei.

for litt over 2 uker sia var jeg hos en laserkirurg der vi tok tok behandling mot couperose på noen få plasser.

Hadde ikke fått vite noe om hvordan det ble, hva som kom til å skje, men cirka 15 etterpå var jeg kommet hjem, merka jeg hadde fått brannblemme.. dette var jo selfølgeli på grunn av temperaturen som hadde kokt i huden.

Hadde aldri hatt brannblemmer før, men gikk opp på badet for å rense det med desinfiserende, før jeg skulle ta på aloe-vera.

Det som må ha skjedd da er at den løse huden ble revet bort mens jeg sku tørke meg med handuken.

Etter en stund bynte det å veske seg hele tia, men det gikk bort etter dag 2. Nå bynte det å danne seg en skorpe på sårene, synes jeg så helt for jævli ut. 3 sår nesten rett med hverandre, siden jeg bare skulle behandle et område, som var venstre kinn.

Klarte kanskje å gå i 4-5dager før jeg plutseli bare måtte pelle, fant ut nå at det kanskje var JÆVLI dumt... Har nå 3 røde sår/flekker som ikke ser ut som de skal gå bort. Ser ut som huden stikker litt inn på en måte, man ser at det ikke er helt jevn hud, at det ser litt skada ut inni og har den rødfargen..

Vet ikke om folk har nå tips eller uansett. Er iallefall veldig usikker, og helt ærlig litt redd.. Tenker at det ikke kommer til å gå bort, at jeg er stuck med de "røde flekkene". Kan jo hende..

Leste litt på nettet om brannblemmer i det hele tatt, og der står det at man ikke skal ta bort huden etter det har blitt blemme, man skal ta på aloe vera,eller hydrokortizon, bare la det helt være etter det.

Men har jo egentli gjort en god del feil allerede!

Please hjelp/tips/uansett... !!

Fortsetter under...

Da jeg brant meg i høst så kom hjemmesykepleien og stellte det og de brukte hvit vaselin fra apoteket på det. De første dagene brukte de en antibiotikakrem, men det er jo forsent for deg, men vaselinen skulle holde huden smidig. Dette var kjempestort da, men det er ikke blitt noe arr, ikke noe rødt i det hele tatt, men det blir tights til under kneet på meg i hele sommer for hvis jeg soler det i sommer blir arret hvitt og det er jeg ikke interessert i.

Da jeg brant meg i høst så kom hjemmesykepleien og stellte det og de brukte hvit vaselin fra apoteket på det. De første dagene brukte de en antibiotikakrem, men det er jo forsent for deg, men vaselinen skulle holde huden smidig. Dette var kjempestort da, men det er ikke blitt noe arr, ikke noe rødt i det hele tatt, men det blir tights til under kneet på meg i hele sommer for hvis jeg soler det i sommer blir arret hvitt og det er jeg ikke interessert i.

Ok.. Det jeg egentli skulle ha gjort, + IKKE PELLE på det, angrer som faen!

Kan jo hende at rødfargen blir borte om noen uker, eller at det blir der. Har egentli ikke peiling, men er veldig redd for at det skal skje.

Har jo ikke gått sånn kjempelang tid, men..

syns var dårlig var at ho laserdama ikke ga meg noe info i det hele tatt om hva som kom til å skje, hva jeg kunne ta på feks, eller ta på nå kjøle/dempende krem for å hindre at det hadde blitt blemme i det hele tatt.

Når det kommer til sol sa ho at det gikk helt greit etter 2 uker, så har vært en gang på solarium, men ikke ellers.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...