Gå til innhold

Senskader av Borrelia

Anbefalte innlegg

Gjest Sent ute

Til Dr.Miklos Degre Omtrent da jeg var 11 aar gammel ble jeg bitt av flaatt(bor paa Soerlandet) og det er naa altsaa 24 aar siden.Dengang hadde flaatten bitt seg fast mellom oeyevippene, og var vanskelig aa finne. Den ble sittende i flere dager antagelig foer vi gikk til lege pga kloe, og jeg fikk store roede ringer i ansiktet utfra bittet. Har ingen anelse om jeg ble behandlet den gangen eller ble forkjeolet eller lignende.Det har aldri vaert snakk om noen borrelia infeksjon. Det var jo ogsaa paa den tiden(-87) et relativt ukjent tema. Det jeg lurer paa naa, saa lang tid etter , er om det finnes senvirkninger av den sorten som er hemmende, men ikke totalt oedeleggende for livet mitt;Har lest masse paa nett, men det er jo ofte veldig ekstreme pasienthistorier aa lese om. Jeg har klart aa leve normalt , tatt mine studier og stiftet familie. Jeg har merket at jeg likevel er laangt over normalt troett/utslitt, selv med mye soevn, (sover enda minst ti timer pr; doegn), har vaert operert for hjerterytme forrstytrrelser(antagelig en tilfeldighet), og jeg har store problemer med migrene.Det er likssom en vits nesten blant mine venner hvor slapp og dessuten alltid frossen jeg er. Har sjekket blodverdier, hodescan, thyroid etc uten funn. Foroevrig var det ogsaa en annen i naermeste familie (samme periode 80 tallet) som fikk lammelse i halve ansiktet og akutt hjernehinne betennelse, uten forklaring. Vedkommende har ogsaa hatt helseproblemer senere. Mitt spoersmaal er , kan dette skyldes Borrelia? Er det vits i aa testes? Hvilken test er best? Kan det vare mulig aa behandle dette saa lenge i etterkant? Kan dette overfoeres til barn? Det hadde jo vaert en stor forandring i mitt liv om disse plagene kunne forsvinne eller iallefall lettes eller forklares.Har som nevnt smaa barn, og kan ikke ta hensyn til at mamma vil ha en middags lur paa tre timer.... Setter stor pris paa ditt svar, og oensker deg en fin dag videre!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/365749-senskader-av-borrelia/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...