Gjest Litt sent ute... Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Til Dr.Miklos Degre Omtrent da jeg var 11 aar ble jeg bitt av en flaatt.Jeg bor paa Soerlandet. Dette er 24 aar siden, og jeg lurer paa om det kan ha gitt meg noen senvirkninger.Flaatten bet seg fast mellom oeyevippene, hvilket gjorde den vanskelig aa oppdage. Vi gikk ikke til lege foer etter noen dager .Da hadde jeg mye kloe, og det kom ogsaa store roede ringer i hele ansiktet mitt.Vi fant den gjemt i vippene.Jeg har ingen anelse om jeg ble noe videre behandlet den gangen, eller om jeg ble noe videre syk (forkjoelet?).Det ble heller aldri nevnt om dette kunne vare en mulig infeksjon.Paa den tiden (-87)ble det vel heller ikke saa ofte diagnosert med dette.Jeg har lest endel paa nettet i det siste , og de fleste pasienthistorier er ganske ekstreme og alvorlig rammmede personer.Finnes det varianter hvor man har mildere symptomer? Jeg har siden hatt et normalt liv, hvor jeg har tatt mine studier, jobber og stiftet familie.Jeg har imidlertidig noen plager, bla uttalt troetthet (sover minst ti timer), er mye og ofte plaget av migrene,og jeg har blitt hjerterytmeoperert(antagelig en tilfeldihet).Det er en vits blant mine venner hvor energiloes ,troett og frossen jeg er..Har bla tatt blodproever (jern, B12 etc), sjekket Thyroid og tatt hodescan. Ingen funn. Foroevrig har jeg ogsaa i naer familie en som i samme periode fikk halvsides lammelser i ansiktet og akutt hjernehinne betennelse.Vedkommende har ogsaa hatt endel helseproblemer senere.Det jeg lurer paa er om mine plager kan tilskrives borrelia infeksjon?Kan dette ha sammenheng?Videre, boer det sjekkes/testes naermere?Kan det behandles naa? og til slutt kan dette overfoeres til barn? Det hadde jo vaert en stor forandring i mitt liv om dette kunne hjelpes eventuellt forklares. Med barn stilles det jo andre krav, og det passer jo ikke alltid at mamma vil ha en middagslur paa 2-3 timer...Haaper og venter paa svar. Ha en god dag videre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365760-senvirkning-av-borrealis/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.