Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

''1. Fortsette å ta "restene" jeg får. ( = helt uaktuelt. Det er nedverdigende)''

Spørsmålet er altså ikke om du skal bryte, men hvordan.

''2. Bare slutte å svare han. (hvis han da tar kontakt igjen - noe han sikkert gjør om en ukes tid - litt rart det også, jeg er ikke sikker på at han vet om følelsene mine)''

Blir ikke det ganske styrete og uryddig?

''3. Sende mailen min der jeg er dønn ærlig på følelsene mine og sier at jeg må kutte fordi jeg vil ha alt eller ingenting. (mest ærlig og redelig, men vil jeg "smigre" han så mye?)''

Så har du fortalt ham nøyaktig hvordan han skal fortsette å manipulere deg med godt snakk for å fortsette kunne få det som han vil. Synes ikke du skal gi han så mye ros og smiger.

''4. Den slemme varianten - si at jeg trekker meg ut da jeg ikke får så mye ut av dette lenger - altså ikke seksuelt interessert lenger. Han er svært bortskjemt og er vant til å få akkurat det han vil ha...''

Du kan si at du har så lite utbytte av forholdet at du ikke gidder lengre. Det er sant. Du får ikke det ut av forholdet som du ønsker på et bredere plan. Kutt all videre diskusjon. Ikke svar på hans spørsmål. Ikke svar på hans henvendelser i det hele tatt.

La være å ta telefonen når han ringer. Slett SMS-er ulest.

mvh

''Slett SMS-er ulest''

Det er ikke menneskelig når det er sterke følelser involvert :P

Fortsetter under...

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• huuff

16

• PieLill

10

• Mirabell

3

• Mary Poppins

3

Mest aktive i denne tråden

Hm. Glemmer du ikke at han ikke føler for deg som du gjør for han nå? Han vil jo ikke stresse over at du ikke svarer på en sms vettu.

Den eneste måten du kan ramme han - og samtidig bli kvitt han - på er ved å gjøre som MP sier; skremme han. Si at du har fått følelser og ikke lenger vet om du greier å la være å si noe til partnerne deres. At du ikke ønsker å bare ha en affære, og at du derfor ønsker å bryte helt. Si at dersom han tar kontakt med deg så kommer du til å videresende meldingen til hans samboer. Gjetter at det da blir stille fra hans kant.

Lykke til - action nå, og snu deg ikke tilbake :)

Greit han ikke føler som meg, men noe ved meg liker han jo åpenbart?

Jeg har heller ikke lyst til å true sånn. Nå tror jeg det blir å fortelle i klartekst følelsene mine for han, noe som sikkert er nok til å få han til å holde seg borte. Da vet jeg 100 % at han har fått et valg.

Enig i at det burde være face to face - jeg har bare mistet motet hver gang, så vet ikke om jeg klarer det. Jeg prøvde i feb/mars og da ble han superstresset, og det ble bare bruddstykker...

Gjest sjøstjerna

Kanskje ikke så dumt å få hjelp til ordlyden her. Nå har jeg snart slettet alt, da det hørtes ut som en saktekst... Skal skrive litt i kveld igjen.

Det er vondt å tenke på all den tiden jeg bruker på han, mens han mest sannsynelig kun tenker på meg når vi har kontakt.

''Det er vondt å tenke på all den tiden jeg bruker på han, mens han mest sannsynelig kun tenker på meg når vi har kontakt.''

Ja, det skjønner jeg.

Du fortjener bedre. Gi deg selv friheten til å åpne øynene for andre. Forlat han her- som ikke verdsetter deg for den du er.

''Det er vondt å tenke på all den tiden jeg bruker på han, mens han mest sannsynelig kun tenker på meg når vi har kontakt.''

Ja, det skjønner jeg.

Du fortjener bedre. Gi deg selv friheten til å åpne øynene for andre. Forlat han her- som ikke verdsetter deg for den du er.

Jeg vet... Men har som sagt ikke klart det. Vært helt i himmelen og lagt for mye i meldinger osv. Det er handlinger som teller.

Det er bare så forbannet vanskelig å forstå at det kun er sex han vil ha fra meg. Vi matchet jo på så mye før vi begynte å ha sex. Han var sååå glad i meg og jeg var verdens beste. Tror ikke dette var i hensikt å få meg til sengs. Da vi begynte å komme nærmere hverandre, følte jeg det så riktig og var sikker på at det ville bli oss. Mulig han ikke lenger finner meg så søt og snill når jeg kan gjøre noe sånt - det har slått meg.

Gjest Kayia

Jeg har heller ikke lyst til å true sånn. Nå tror jeg det blir å fortelle i klartekst følelsene mine for han, noe som sikkert er nok til å få han til å holde seg borte. Da vet jeg 100 % at han har fått et valg.

Enig i at det burde være face to face - jeg har bare mistet motet hver gang, så vet ikke om jeg klarer det. Jeg prøvde i feb/mars og da ble han superstresset, og det ble bare bruddstykker...

''Greit han ikke føler som meg, men noe ved meg liker han jo åpenbart?'' Klart han gjør. Han tenner åpenbart veldig på deg, han liker å flørte med deg, han liker 'lekenheten' din og han liker å prate med deg. Likevel er ikke dette nok til at han velger bort henne han bor sammen med. Hun må også ha noen kvaliteter han liker godt, og faktisk velger å sette høyere.

''Jeg har heller ikke lyst til å true sånn'' Jeg blir overrasket om han ikke prøver å ta kontakt med deg igjen, og er du klar til å avvise han da? Selv om du ikke har sagt i klartekst hva du føler tror jeg han utmerket godt vet hvor han har deg. Han vet at du er mer enn svak for han, han vet at han kan sende en sms når som helst og han vet hva han får når han gjør det.

''Nå tror jeg det blir å fortelle i klartekst følelsene mine for han, noe som sikkert er nok til å få han til å holde seg borte. Da vet jeg 100 % at han har fått et valg.'' Dette valget har han jo hatt hele tiden, akkurat som du har hatt i hht han du bor sammen med.

''Enig i at det burde være face to face - jeg har bare mistet motet hver gang'' Det skjønner jeg godt. Du har jo ikke lyst til å avslutte, du er jo kjempeforelsket i fyren, men skjønner at han ikke kommer til å velge deg. Et ultimatum (du holder fast på) betyr jo derfor at affæren er over. Men jeg er HELT sikker på at det blir bedre for deg på sikt, om du gjør det face to face eller ikke tror jeg egentlig ikke er så viktig. Det at du greier å opprettholde din avvisning derimot, det er viktig. Nyt sommeren uten han du, finn ut hva du vil mht samboeren og tving deg til å slutte å tenke på denne duden. Hver gang du tenker på han kan du jo tenke at "egentlig var bare 9 av 10 runder i køya noe å skrive hjem om" ;-)

Annonse

''Greit han ikke føler som meg, men noe ved meg liker han jo åpenbart?'' Klart han gjør. Han tenner åpenbart veldig på deg, han liker å flørte med deg, han liker 'lekenheten' din og han liker å prate med deg. Likevel er ikke dette nok til at han velger bort henne han bor sammen med. Hun må også ha noen kvaliteter han liker godt, og faktisk velger å sette høyere.

''Jeg har heller ikke lyst til å true sånn'' Jeg blir overrasket om han ikke prøver å ta kontakt med deg igjen, og er du klar til å avvise han da? Selv om du ikke har sagt i klartekst hva du føler tror jeg han utmerket godt vet hvor han har deg. Han vet at du er mer enn svak for han, han vet at han kan sende en sms når som helst og han vet hva han får når han gjør det.

''Nå tror jeg det blir å fortelle i klartekst følelsene mine for han, noe som sikkert er nok til å få han til å holde seg borte. Da vet jeg 100 % at han har fått et valg.'' Dette valget har han jo hatt hele tiden, akkurat som du har hatt i hht han du bor sammen med.

''Enig i at det burde være face to face - jeg har bare mistet motet hver gang'' Det skjønner jeg godt. Du har jo ikke lyst til å avslutte, du er jo kjempeforelsket i fyren, men skjønner at han ikke kommer til å velge deg. Et ultimatum (du holder fast på) betyr jo derfor at affæren er over. Men jeg er HELT sikker på at det blir bedre for deg på sikt, om du gjør det face to face eller ikke tror jeg egentlig ikke er så viktig. Det at du greier å opprettholde din avvisning derimot, det er viktig. Nyt sommeren uten han du, finn ut hva du vil mht samboeren og tving deg til å slutte å tenke på denne duden. Hver gang du tenker på han kan du jo tenke at "egentlig var bare 9 av 10 runder i køya noe å skrive hjem om" ;-)

Takk for svar - dagens første lille smil her.

Jeg vet det må ta slutt... Det er dog store kontraster i tankegangen min nå - fra å drømme om "oss," til å bli veldig fornærmet over hvordan han har "holdt" på meg.

Når drømmen er borte, føles alt framover så håpløst trist.

Takk for alle svar i dag dere:) Det har hjulpet meg gjennom dagen. Nå skal jeg legge meg og prøve å tenke på noe annet enn han og jenta på pinsetur, huff....

Legger ut hva jeg tenker å sende til han her i morgen eller senere. Dere er så flinke til å sette "ting" i perspektiv.

Jeg har fram til neste tirsdag sykt mye å gjøre på jobb, så vurderer nå om jeg skal vente til det før jeg sender mailen. Etter det har jeg ferie og kan lettere takle at det er over, enn nå midt i stria. Eller hadde jeg fått det bedre med å få det overstått. Vel, jeg vet ikke...

Gjest Kayia

Jeg vet det må ta slutt... Det er dog store kontraster i tankegangen min nå - fra å drømme om "oss," til å bli veldig fornærmet over hvordan han har "holdt" på meg.

Du kommer nok til å drømme en god stund ennå, men du gjør deg selv godt om du klarer å stå imot. Tapt kjærlighet og avvisning tar tid å komme over, kanskje vil du alltid føle en dragning mot han. Du har jo ikke fått kjent på kroppen hvordan han er bak forelskelsens slør, og derfor framstår han nesten som opphøyet. Men bak er han jo en liten mann som hverken er snill med sin samoer eller elskerinne - ikke mye å samle på.Vær glad du slipper å sitte hjemme om to år og se at han sms'er for mye og høre at han ikke gjør rede for hvor han har vært de siste timene du... :)

''Slett SMS-er ulest''

Det er ikke menneskelig når det er sterke følelser involvert :P

Om man bestemmer seg for at nok er nok, er det mulig selv om det er svært vanskelig å bryte all kontakt.

Det som er ennå mer umulig blir å fortsette med SMS-kontakt og diskusjoner og la det bli med bare det. Fortsatt kontakt i dette tilfellet betyr svært sannsynlig også fortsatt sex. Og det ser ikke ut til å være det som er trådstarters mål.

mvh

Jeg vet... Men har som sagt ikke klart det. Vært helt i himmelen og lagt for mye i meldinger osv. Det er handlinger som teller.

Det er bare så forbannet vanskelig å forstå at det kun er sex han vil ha fra meg. Vi matchet jo på så mye før vi begynte å ha sex. Han var sååå glad i meg og jeg var verdens beste. Tror ikke dette var i hensikt å få meg til sengs. Da vi begynte å komme nærmere hverandre, følte jeg det så riktig og var sikker på at det ville bli oss. Mulig han ikke lenger finner meg så søt og snill når jeg kan gjøre noe sånt - det har slått meg.

''Jeg vet... Men har som sagt ikke klart det. Vært helt i himmelen og lagt for mye i meldinger osv. Det er handlinger som teller.

Det er bare så forbannet vanskelig å forstå at det kun er sex han vil ha fra meg. Vi matchet jo på så mye før vi begynte å ha sex. Han var sååå glad i meg og jeg var verdens beste. Tror ikke dette var i hensikt å få meg til sengs. Da vi begynte å komme nærmere hverandre, følte jeg det så riktig og var sikker på at det ville bli oss. Mulig han ikke lenger finner meg så søt og snill når jeg kan gjøre noe sånt - det har slått meg.''

Er du sikker på at han ikke er klar over hva du ønsker? Det er ikke usannsynlig at han har skjønt det, men for ham er det bekvemt å holde deg med godt snakk og opprettholde satus quo.

Jeg tror fremdeles du sterkt unnervurderer i hvilken grad enkelte menn kan velge å si nøyaktig det en dame vil høre og gi inntrykk av at de er helt på bølgelengde (uavhengig av hva som er sant) for å få henne til sengs. Sjarm kan være en ren fisketeknikk.

Tror også du undervurderer hvor lett og villig en del kvinner lar seg bedra av slike menn og sin egen ønsketenkning. Som noen kvinner later som orgasme, kan noen menn late som nærhet, tilhøringhet og at de synes akkurat hun er enestående og den beste han vet.

mvh

''Enig i at det burde være face to face - jeg har bare mistet motet hver gang, så vet ikke om jeg klarer det. Jeg prøvde i feb/mars og da ble han superstresset, og det ble bare bruddstykker...''

Han vil gjerne beholde forholdet slik det er nå. For ham ser det ut til å være perfekt. Derfor vil han også vite å si de tingene som binder deg til ham og hindrer deg i å endre på dette. Klart han blir/spiller stresset for å stanse deg i å ta en beslutning i hans dissfavør.

Jeg tror du sterkt undervurderer enkelte menns evne og vilje til skuespill, snakke damer etter munnen og direkte og indirekte løgner.

mvh

Tiltredes.

mvh

Annonse

''Jeg vet... Men har som sagt ikke klart det. Vært helt i himmelen og lagt for mye i meldinger osv. Det er handlinger som teller.

Det er bare så forbannet vanskelig å forstå at det kun er sex han vil ha fra meg. Vi matchet jo på så mye før vi begynte å ha sex. Han var sååå glad i meg og jeg var verdens beste. Tror ikke dette var i hensikt å få meg til sengs. Da vi begynte å komme nærmere hverandre, følte jeg det så riktig og var sikker på at det ville bli oss. Mulig han ikke lenger finner meg så søt og snill når jeg kan gjøre noe sånt - det har slått meg.''

Er du sikker på at han ikke er klar over hva du ønsker? Det er ikke usannsynlig at han har skjønt det, men for ham er det bekvemt å holde deg med godt snakk og opprettholde satus quo.

Jeg tror fremdeles du sterkt unnervurderer i hvilken grad enkelte menn kan velge å si nøyaktig det en dame vil høre og gi inntrykk av at de er helt på bølgelengde (uavhengig av hva som er sant) for å få henne til sengs. Sjarm kan være en ren fisketeknikk.

Tror også du undervurderer hvor lett og villig en del kvinner lar seg bedra av slike menn og sin egen ønsketenkning. Som noen kvinner later som orgasme, kan noen menn late som nærhet, tilhøringhet og at de synes akkurat hun er enestående og den beste han vet.

mvh

Når jeg tenker gjennom alt, så burde han helt klart vite. Det jeg også må innse er at han er som dag og natt edru/beruset. I beruset tilstand gjør han alt for meg - mye kortere i mæter når han er edru. Og det er vel det siste som betyr noe. En gang sa jeg etter et møte: Når sees vi igjen? Han svarer: Nei, det får vi se. Etter det prøvde jeg aldri å planlegge neste treff. Herregud, så dum jeg har vært...

Når jeg tenker gjennom alt, så burde han helt klart vite. Det jeg også må innse er at han er som dag og natt edru/beruset. I beruset tilstand gjør han alt for meg - mye kortere i mæter når han er edru. Og det er vel det siste som betyr noe. En gang sa jeg etter et møte: Når sees vi igjen? Han svarer: Nei, det får vi se. Etter det prøvde jeg aldri å planlegge neste treff. Herregud, så dum jeg har vært...

Det viktige nå er at du bryter med ham kort og tydelig og så står ved det.

Slutt å lure deg selv. Du er kanskje mer forelsket i drømmen og illusjonen av hva han er og hva forholdet kunne blitt enn selve mannen.

Når du har gjort det slutt må du la være å ta kontakt og la være å svare på hans eventuelle telefoner og SMS-er. Best er det om du lar være å lese dem.

mvh

Gjest bert bert billaa

Jeg tror vel at jeg har såpass taket på han etter over et år med kontakt. Hvis han er helt likegyldig, ja da sier det mye om han, og han får gå videre. Da er jeg uansett glad vi "skilles."

Jeg tror det er han som har det hele og fulle overtaket, dessverre for deg....

Gjest Slik jeg ser det

Slik jeg ser det så er de like gode begge to. Begge har partnere og begge visste hva de gjorde. Hun også og derfor ser jeg ikke hvorfor han skal straffes mer enn henne.

Hun har følelser som han utnytter, dermed er han langt verre.

Gjest luftslott

Fornærmet fordi han har "holdt" på deg? Gi deg. Det er ikke på noen måte hans feil eller hans ansvar. Dere har akkurat like mye ansvar for at forholdet startet, og akkurat like mye ansvar for at dere har fortsatt forholdet. Du har bedratt din samboer akkurat like mye som han har bedratt sin samboer. Han har ikke holdt på deg, du har latt deg holde på. Glem alle teite tanker om å "ta hevn" eller "vise ham hva han går glipp av". Han vet nøyaktig hva han har, og har forlengst gjort sitt valg. Det vil ikke forandre seg. Det eneste du kan gjøre noe med nå, er hvordan du går ut av forholdet. Så det er valget du kan gjøre: vil du gå ut med ryggen rak i visshet om at du har satt strek på en ryddig måte og ikke kan snu, eller vil du krype din vei sutrende med porten åpen og etterlate ham med tusen innfallsvinkler til et nytt forhold?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...