Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en syklus på 28 dager, og er ganske presis med mensen. Jeg tok en g-test 27.mai. Da var jeg ca 2 dager forsinka. Den var positiv. Dette kom som et veldig sjokk på meg, og inngår ikke i planene mine nå. Min første tanke var allikevel å beholde det. Jeg følte meg sikker på hvem barnefar var, helt til jeg begynte å tenke tilbake i tid. Jeg har nemlig hatt sex med 2 personer. Den ene hadde jeg sex med 6.mai, altså på 3.mensdag. (har mensen i ca 5 dager). Han gikk inni meg. Jeg har alltid trodd at man ikke kan bli gravid under mensen, men har lest litt på nettet og forstått at det er fullt mulig. Da må jeg si jeg fikk litt panikk.. Han andre (som jeg håper det er) hadde jeg sex med natt til 17.mai. Utifra hvordan jeg har beregnet det, ville jeg normalt sett fått eggløsning rundt den 17. Altså 14 dager fra første mensdag. (4.mai). Men han gikk ikke inni meg.. husker bare at vi var veldig opphisset, og vi var veldig "våte" begge to. Dette gir meg veldig mye tanker om hvem far kan være, og jeg bekymrer meg veldig. Jeg tok en ny g-test 7.juni som kunne indikere hvor lenge siden befruktningen tok sted. Den indikerte "3+", altså 3 uker eller mer. Men forøvrig hadde det jo gått 3 uker siden jeg hadde sex med han siste også da. Kan du være så snill å komme med et innspill på dette? Jeg skjønner ikke at jeg kan være så fruktbar! Kan det ha noe med å gjøre at jeg har konisert 2 ganger? At det da er "kortere vei" opp til livmora? Hvem tror du et mest sannsynlig at er far?

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg får ikke det med at du 27.mai var gått to dager over tiden til å stemme, så det ser jeg bort fra. Det med eggløsning 17.mai virker sannsynlig, og da har mulighet for graviditet vært i perioden 11.-17.mai. Den mest fruktbare dag er eggløsningsdagen, så det stemmer også med at det kan ha kommet sædceller i deg. Det stemmer også med ’tre uker eller mer’ for siste test, men dem kan man ikke stole så sikkert på da mengden av svangerskapshormon er veldug forskjellig. Konisering gir heller redusert fruktbarhet da det er mindre sekret og mindre ’gjemmested’ for sædceller i livmorhalsen. Konklusjonen er at det med meget stor sannsynlighet er samleiet 17.mai som førte til graviditet. Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...