Gå til innhold

Sjalusi, oppmerksomhet og venners forventninger

Anbefalte innlegg

Gjest lilly64

Mannen min er veldig populær hos andre og han liker denne oppmerksomheten. Når han ikke deltar på alle tilbud, får jeg skylda.

Han er grei stort sett, men i fylla kan han si de mest fordervede kommentarer om at jeg er sjalu, missunnelig, upopulær, dårlig selvbilde, har dårlig familiebakgrunn, dårlig jobb, er sint, feit mm. Det meste er feil. Et par ganger har han sagt/utlevert slike historier til andre. Dagen etter er det glemt. En gang tok jeg det opp dagen etter med alle, og sa jeg var skuffet. Da ble han veldig spak.

Hva er det som skjer da, og hvordan kan dette håndteres uten at det blir verre.

Fortsetter under...

Hadde min mann gitt meg skylda for at han må nedprioritere fristende tilbud for å ikke svikte de forpliktelser han allerede har påtatt seg, ville det sikkert forårsaket en tredjegrads eksplosjon.

Jeg synes rett og slett ikke du skal finne deg i slikt.

Hva med å gjøre lydopptak/filme neste gang han setter i gang i fylla. Så får han svare for hva han har gjort når han er edru.

Fra mitt ståsted er den eneste løsningen at han slutter å drikker eller begrenser seg til et minimum om han ikke kan oppføre seg i fylla. Dette kan innebære at dere i fellesskap kutter kraftig ned på settinger der alkoholen flyter.

Han kan godt konfronteres med hvilke imbisile holdninger det er som tyter ut av ham i fylla. Jeg ville ikke slått meg til ro med en bortforklaring om at han ikke mener noe med det.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...