Gå til innhold

Anbefalte innlegg

''Jeg har som sagt tidligere svært vondt overfor min samboer pga dette. Men det er mange former for bedrag, og jeg ønsker ikke å utdype denne situasjonen her inne.''

Det hjelper ingen ting at du påstår du har 'svært vondt' overfor ham så lenge du ikke eier et milligram av vilje til å gjøre noe med det.

Din påståtte dårlige samvittighet betyr ingen ting, aller minst for ham, så lenge du ikke er villig til å _gjøre_ noe med det.

Hva har du forresten tenkt å gjøre neste gang det kommer en drømmeprins forbi? Akkurat det samme? Enten du sitter igjen med førstevalget eller andrevalget.

Du har nevt tidligere at din samboer var uttro ved et engangstilfelle? Er det det du mener gir deg rett til å holde på som du gjør. Eller har dere et forhold der dere gjensidig bedrar hverandre? Hva er i så fall det å satse på?

Jo, de fleste setter seg selv først. Likevel kan det være greit å ha noen grenser for hvor mange lik man vil tråkke over for å trumfe gjennom sitt eget.

mvh

Jeg ønsker ikke å utdype situasjonen med min samboer. Jeg er utrolig glad i han, men har hatt god grunn til å vurdere levedyktigheten til forholdet. Jeg har selvfølgelig ikke noen god grunn til å gjentatte ganger være utro.

Jeg forventer ingen sympati - eller moralisering her inne - jeg har kun bedt om råd ifht situasjonen jeg er i med han andre.

Jeg lever med dette og som sagt - jeg har det ikke bra.

Fortsetter under...

• Svar 103
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• huuff

28

• PieLill

21

• ShitDiddelyDo

6

• Franzeska

3

Nei, det er det selvfølgelig ikke, men det betyr vel ikke noe at jeg skriver det når situasjonen er som den er?

Våre holdninger uttales tydeligst av våre handlinger.

Det hjelper meg lite om noen erklærer sin asky mot vold samtidig som de slår meg i svime. Og det hjelper heller ikke at du _sier_ du synes utroskap og bedrag er galt, når du likevel fortsetter å gjøre det.

mvh

Jeg ønsker ikke å utdype situasjonen med min samboer. Jeg er utrolig glad i han, men har hatt god grunn til å vurdere levedyktigheten til forholdet. Jeg har selvfølgelig ikke noen god grunn til å gjentatte ganger være utro.

Jeg forventer ingen sympati - eller moralisering her inne - jeg har kun bedt om råd ifht situasjonen jeg er i med han andre.

''Jeg forventer ingen sympati - eller moralisering her inne - jeg har kun bedt om råd ifht situasjonen jeg er i med han andre.''

Og et av rådene du får i ulike former er å ta inn over deg det du holder på med og slutte og bedra din samboer. Livet blir ikke alltid bedre av å bare tenke på seg selv.

Iblant omhandler gode råd også god moral.

mvh

Gjest Nickløsheletiden

Jeg synes du skal følge ditt eget hjerte i denne saken og ikke hva alle andre sier. Slik jeg har forstått det, så er det ingen av dere som har barn og derfor synes jeg det er greit at han får vite hvordan det ligger an hos deg. Du har ingenting å tape på det annet enn såret stolthet, men du får ikke svar uten å prøve.

Mitt svar hadde vært helt annerledes om dere hadde barn sammen, men nå synes jeg uansett det er for sent å redde forholdet til egne partnere. Skaden er skjedd og de bør bli befridd, samt slippe å stifte familie med dere på falske premisser.

''Jeg forventer ingen sympati - eller moralisering her inne - jeg har kun bedt om råd ifht situasjonen jeg er i med han andre.''

Og et av rådene du får i ulike former er å ta inn over deg det du holder på med og slutte og bedra din samboer. Livet blir ikke alltid bedre av å bare tenke på seg selv.

mvh

Ja, og det skal jeg. Han meldet meg i dag tidlig, og jeg klarte å la være å møte han. Jeg orker ikke å avslutte akkurat nå, men som sagt, når det roer seg litt ifht jobben min om en uke.

Jeg synes du skal følge ditt eget hjerte i denne saken og ikke hva alle andre sier. Slik jeg har forstått det, så er det ingen av dere som har barn og derfor synes jeg det er greit at han får vite hvordan det ligger an hos deg. Du har ingenting å tape på det annet enn såret stolthet, men du får ikke svar uten å prøve.

Mitt svar hadde vært helt annerledes om dere hadde barn sammen, men nå synes jeg uansett det er for sent å redde forholdet til egne partnere. Skaden er skjedd og de bør bli befridd, samt slippe å stifte familie med dere på falske premisser.

Ja, hadde det vært barn involvert ville det vært helt utelukket!!!

Jeg kommer til syvende og sist til å følge hjertet mitt. Jeg setter likevel pris på råd og veiledning her inne.

Annonse

Ja, og det skal jeg. Han meldet meg i dag tidlig, og jeg klarte å la være å møte han. Jeg orker ikke å avslutte akkurat nå, men som sagt, når det roer seg litt ifht jobben min om en uke.

Hvem er det du skal avslutte i forhold til?

Du bør avslutte med samboeren din snares så han slipper å bli bedratt. Så får det heller gå som det går med elskeren.

mvh

Hvem er det du skal avslutte i forhold til?

Du bør avslutte med samboeren din snares så han slipper å bli bedratt. Så får det heller gå som det går med elskeren.

mvh

Jeg skal gi HAN ultimatumet - og hvordan det går, vet vi vel... Dernest skal jeg gi forholdet mitt en sjanse og satse fullt på det.

Jeg er faktisk veldig glad i begge, men i en lei fase av forholdet mitt, falt jeg fullstendig for han andre.

Gjest Nickløsheletiden

Jeg skal gi HAN ultimatumet - og hvordan det går, vet vi vel... Dernest skal jeg gi forholdet mitt en sjanse og satse fullt på det.

Jeg er faktisk veldig glad i begge, men i en lei fase av forholdet mitt, falt jeg fullstendig for han andre.

''Dernest skal jeg gi forholdet mitt en sjanse og satse fullt på det''.

Dette synes jeg er verst oppi det hele. 2 stykker skal bli intetanende lurt til å stifte familie med noen som har ballet seg så grundig i lang tid. Din samboer er til og med et andrevalg. Så morsomt for han om dette kommer for en dag senere når han sitter der med barn og hele pakka.

''Dernest skal jeg gi forholdet mitt en sjanse og satse fullt på det''.

Dette synes jeg er verst oppi det hele. 2 stykker skal bli intetanende lurt til å stifte familie med noen som har ballet seg så grundig i lang tid. Din samboer er til og med et andrevalg. Så morsomt for han om dette kommer for en dag senere når han sitter der med barn og hele pakka.

Hvem har sagt noe om å stifte familie? Og finner vi sammen igjen, blir han et førstevalg. Han får heller ikke vite noe om dette.

Gjest luftslott

mvh

Jeg er så utrolig enig i alt du skriver i denne saken!

Gjest Nickløsheletiden

Hvem har sagt noe om å stifte familie? Og finner vi sammen igjen, blir han et førstevalg. Han får heller ikke vite noe om dette.

''Og finner vi sammen igjen, blir han et førstevalg''

Det blir han jo ikke. Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener.

Annonse

''Dernest skal jeg gi forholdet mitt en sjanse og satse fullt på det. Jeg er faktisk veldig glad i begge, men i en lei fase av forholdet mitt, falt jeg fullstendig for han andre.''

Hmmm. Jeg forsøker å sortere ut begrepet veldig glad i.

En person er utro og bedrar meg i et helt år. H*n vil helst ha elskeren, men holder på meg sånn i tilfellet. Og etter som det ikke blir varig napp hos elskeren, fortsetter h*n forholdet til meg uten å være redelig nok til å la meg gjøre valg basert på fakta.

Fri og bevare meg fra å noen gang møte noen som er glad i meg på en slik måte.

Hva har du tenk å gjøre i neste leie fase? Finne en annen elsker og se hvordan det går? Du falt ikke for elskeren, du valgte ham.

mvh

''Hvem har sagt noe om å stifte familie? Og finner vi sammen igjen, blir han et førstevalg. Han får heller ikke vite noe om dette.''

Du lurer deg selv. Om dere forsetter sammen uten at samboeren din vet hva som har skjedd, vil hver dag sammen være et bedrag fra din side. Han vil alltid være i et forhold på falske premisser. Og det vil alltid være din skyld.

Du har ikke kontroll over om din samboer kommer til å få vite hva som har skjedd. Selvsagt kan du gjøre dine dekkoperasjoner. Men kontroll får du aldri.

Om du ikke er villig til å ta et reelt oppgjør med deg selv og hvordan du holder på, er det svært sannsynlig at du vil gjøre det samme igjen. Slik er vi mennesker. De feilene vi ikke lærer av, gjentar vi. Og da har vi i tillegg trening i å feile.

mvh

Gjest Jacoba

Jeg tenker som deg - og skjønner at jeg kan korte ned brevet.

Det som er bra nå - uansett hvor vondt det er - er at jeg virkelig begynner å miste lysten på han. Ikke fader om jeg vil holde på med en mann som heller vil ha en annen enn meg.

''Ikke fader om jeg vil holde på med en mann som heller vil ha en annen enn meg.''

Ikke sant!! :-)

Egentlig burde du vel skrive det i brevet. Og kutte ut det andre. ....

''Hvem har sagt noe om å stifte familie? Og finner vi sammen igjen, blir han et førstevalg. Han får heller ikke vite noe om dette.''

Du lurer deg selv. Om dere forsetter sammen uten at samboeren din vet hva som har skjedd, vil hver dag sammen være et bedrag fra din side. Han vil alltid være i et forhold på falske premisser. Og det vil alltid være din skyld.

Du har ikke kontroll over om din samboer kommer til å få vite hva som har skjedd. Selvsagt kan du gjøre dine dekkoperasjoner. Men kontroll får du aldri.

Om du ikke er villig til å ta et reelt oppgjør med deg selv og hvordan du holder på, er det svært sannsynlig at du vil gjøre det samme igjen. Slik er vi mennesker. De feilene vi ikke lærer av, gjentar vi. Og da har vi i tillegg trening i å feile.

mvh

Jeg er uenig i dette. Skal jeg lette min samvittighet og fortelle min samboer om dette? Nei, dette får han aldri vite - ei heller om vi går fra hverandre. Jeg tror faktisk ikke jeg ville visst selv.

Jeg vet ikke mer hva jeg kan si...

''Ikke fader om jeg vil holde på med en mann som heller vil ha en annen enn meg.''

Ikke sant!! :-)

Egentlig burde du vel skrive det i brevet. Og kutte ut det andre. ....

Ja, kanskje det er en ide!

Nå har jeg fått så mye hets at det var deilig å åpne din tråd:)

Jeg er uenig i dette. Skal jeg lette min samvittighet og fortelle min samboer om dette? Nei, dette får han aldri vite - ei heller om vi går fra hverandre. Jeg tror faktisk ikke jeg ville visst selv.

''Jeg er uenig i dette. Skal jeg lette min samvittighet og fortelle min samboer om dette? Nei, dette får han aldri vite - ei heller om vi går fra hverandre. Jeg tror faktisk ikke jeg ville visst selv. ''

Om du bryter med ham, er jeg enig i at du like godt kan la være å legge stein til byrde ved å fortelle ham om hvordan du holder på.

Gjaldt det en ons som ikke kunne vite om, kan det også være mest hensynsfullt å holde det for seg selv.

Vil du derimot satse på ham, må han få vite det. Ikke for å lette din samvittighet, men for at han skal få et reelt valg i forhold til om han vil satse på deg. Sjansen er da stor for at han ikke lengre vil ha deg. Og det er kanskje den viktigste grunnen til at du vil fortsette å bygge på en løgn?

Denne løgnen er for stor til at man kan bygge uten å rydde opp. Blir som å bygge hus på kvikksand.

mvh

Gjest Kayia

Nå ble jeg veldig nysgjerrig: Hvorfor er det viktig for deg at han ikke vet?

Jeg spør fordi jeg kjenner til en sak til der det også var veldig viktig for henne som bedro at han ikke fikk vite, selv etter det ble slutt. Jeg vet at hennes foreldre og tre av hennes beste vet, og eksen er fremdeles i vennegjengen. Jeg syns synd på han som er trasker rundt mellom dem alle, rundlurt, og skjønner ikke hvorfor han ikke kan få vite og selv bestemme seg for om han betrakter dem som venner etterpå?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...