Gjest Sjenert-2 Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Hei, er 26 år. Har de siste uken hatt unormal sæd. sist for par dager siden var den normal men noen små anntydninger til rødt som så ut som blod. Men ikke mye. I dag er den blitt veldig gul. Ikke opplevd dette før. Har også merket ubehag i ene testikkelen hvis den klemmes i feks trange klær, men dette har blitt litt bedre de siste dagene. Menigjen ikke så mye at jeg har lagt spesielt godt merke til det. I dag ble jeg litt skremt så jeg har skjekket å funnet en liten klump ca 5mm fra den ene testikkelen langs sæd lederen. Den er ikke stor ca 3mm. En tanke som har slått meg er at jeg hadde klor allergi før, å har nå vært i syden å badet mye i basenng med klor. Men det skulle vel ikke ha noe å si, eller? Merker i alle fall ikke noe til klor allergien nå. Det jeg er 100% sikker på at det ikke er noen form for kjønnsykdom. Så lurer på hva dette kan være? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365907-gul-s%C3%A6d/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Hei, Det er ikke lett å gi noe sikkert svar på dine problemer. Jeg må nesten begrense meg på mitt fagfelt: infeksjonsmedisin. For å begynne med det siste du nevner: jeg kan ikke tenke meg at forandringene har noe som helst med klorallergi å gjøre. Det er kanskje ikke urimelig å tenke på at du har en lokal betennelse. Det kan skyldes infeksjon, eller det kan være steril og skyldes f. eks. irritasjon, steindannelse o.l. Det kan ha vært en lokal blødning, som kunne vært utløst av forskjellige ting. Blod, som etterfølges av gul væske kan tyde på det. Du sier ingenting om andre symptomer, som smerter eller forhøyet temperatur, evt. lokale forandringer, som røddre farge, eller noe andre ting. Det kunne evt peke i retning av f. eks betennelse, eller tale imot det. Den lille klumpen bør du følge med. Er den trykkøm? Forandrer den seg i størelse eller konsistens. I første omgang vil jeg anbefale at du ser på dine symptomer, i alle falll noen dager. Blir det mer av det, eller forandrer seg bør du søke lege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365907-gul-s%C3%A6d/#findComment-3182005 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.