Gå til innhold

Blødninger og hormonspiral

Anbefalte innlegg

Gjest Ønsker en syklus

Jeg er 43år og har brukt hormanspiral siden jan 2010. Begynte med hormonspiral kunn for at jeg hadde kraftige menstruasjonsblødninger. Har nå ofte små blødninger, og ca en gang i mnd kraftigere blødninger. Dette kommer ikke inn noen syklus, så jeg aner ikke når de små/kraftigere blødningene kommer. Ønsket er jo å komme inni en syklus der jeg vet at blødningene kommer, og at jeg slipper å gå med små blødninger hele tiden. Hva kan du råde meg til å gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/365952-bl%C3%B8dninger-og-hormonspiral/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er dessverre ’prisen’ som ofte må betales for å få mindre blødning, at det i stedet blir småblødninger og uregelmessighet. Hos ca 25% blir det etter hvert ingen eller meget svake blødninger. Det er flere alternativer til hormonspiral, for eksempel p-pille hvis du ikke røker eller har andre forhold som taler imot. Rikelige blødninger kan også behandles med det man betegner ’ablasjon’ hvor livmorslimhinnen fjernes med koagulasjon eller ved annet inngrep. Be om henvisning til gynekolog for vurdering av disse andre muligheter.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...