Gå til innhold

Allergisk for seg selv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest allergic

Om du bruker en parfyme, eller noe kanskje?

Hørte om en dame som var allergisk imot mannen sin :-)

Da er det vel strengt talt parfymen man er allergisk mot, og ikke mot seg selv? :) Ble vedkommende satt på anthi-histaminer, eller måtte hun kvitte seg med mannen sin? Eller fant hun seg kanskje i å leve resten av livet i allergisk ubehag? ;)

• 1 måned senere...
Gjest kløingen

Da er det vel strengt talt parfymen man er allergisk mot, og ikke mot seg selv? :) Ble vedkommende satt på anthi-histaminer, eller måtte hun kvitte seg med mannen sin? Eller fant hun seg kanskje i å leve resten av livet i allergisk ubehag? ;)

Jeg har perioder der jeg ikke kan ha hud mot hud, fingre, tær, armhuler osv må "pakkes hver for seg" ellers får jeg store væskende blemmer som klør noe inderlig før huden rett og slett faller av... Kommer huden i tillegg i kontakt med vann, så forverres alt, så det er slitsomme perioder. Nå er det heldigvis lenge siden sist, men eneste som hjelper er sterkeste kortison man får på resept, tildekking med kompresser og unngå å bli for varm eller kald.. Legene har hittil ikke funnet svar på hvorfor, eneste de kommer med er at det er utbrudd av atopisk eksem med infeksjon

Jeg har perioder der jeg ikke kan ha hud mot hud, fingre, tær, armhuler osv må "pakkes hver for seg" ellers får jeg store væskende blemmer som klør noe inderlig før huden rett og slett faller av... Kommer huden i tillegg i kontakt med vann, så forverres alt, så det er slitsomme perioder. Nå er det heldigvis lenge siden sist, men eneste som hjelper er sterkeste kortison man får på resept, tildekking med kompresser og unngå å bli for varm eller kald.. Legene har hittil ikke funnet svar på hvorfor, eneste de kommer med er at det er utbrudd av atopisk eksem med infeksjon

Uff. Det høres slitsomt ut. Godt du ikke har det så aller verst nå da, og jeg håper at du ikke får det verre. Håper også at legene finner mer ut av slike plager etterhvert. Det er vel ikke bare-bare å bruke kortison heller regner jeg med.

• 3 uker senere...
Gjest kløingen

Uff. Det høres slitsomt ut. Godt du ikke har det så aller verst nå da, og jeg håper at du ikke får det verre. Håper også at legene finner mer ut av slike plager etterhvert. Det er vel ikke bare-bare å bruke kortison heller regner jeg med.

forsøker å bruke minst mulig kortison siden jeg nå har måttet over i gruppe4 kortisonkremer for å få effekt, men samtidig så er det jo ikke noe "gøy" å være hudløs heller, da det verker, klør og stadig renner sårvæske fra områdene..

Så alt blir en balansesak, og å gjøre det beste utav situasjonen. Bortsett fra at gruppe 1,2 og delvis 3 kortisonkremene ikke lenger fungerer, og blemmene stadig kommer tilbake så huden ramler av, så har jeg aldri hatt noen problemer med flekker og tynn hud på områdene som har blitt behandlet med kortison

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...