Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest 31 åring

Hei Jeg har födt to barn med keisersnitt, med ett års mellomrom. Det förste var akutt det andre planlagt (seteleie). Under keisersnitt nummer to (uke 38) viste det seg at livmorveggen var tynn, og jeg hadde en 6 cm stor fenestrering i nedre uterinsegment. Graviditeten hadde forlöpt normalt og jeg hadde ingen symptomer bortsett fra litt stikkende smerter i magen de siste ukene. Jeg har også i begge graviditeter hatt relativt kraftige kynnere. Jeg har blitt informert om at livmoren er hjerteformet (bicornis med tydelig mittfåra ifölge journalen) Vi har mistet vårt eldste barn. Vi önsker oss nå veldig ett barn til, men er usikre på om vi törr og om livmoren holder for en ny graviditet. I fölge journalen ble det under keisersnitt to "teknisk mulig å resuturere og gjennskape en normal fremre uterusvegg" Jeg ble ikke frarådet flere barn, men önsker en second opinion. 1. Vil livmoren kunne rupturere spontant ved ny graviditet? Jeg forstår at jeg må gjöre planlagt keisersnitt, men kan den sprekke under siste del av graviditeten? 2. Hvilken type oppfölgning vil jeg event behöve? Kan man gjöre regelmessige ultralyd der man kontrollerer livmorveggens tykkelse? Er det aktuelt med innleggelse siste del av graviditet? 3. I hvilken uke bör barnet forlöses? 4. Er kraftige kynnere en risikofaktor, og er dette noe man eksempelvis kan medisinere? 5. Vil du fraråde ny graviditet? Jeg er veldig takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/366009-uterusruptur/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...