Gå til innhold

Hjerteinfarkt?

Anbefalte innlegg

Gjest Oline Olivia

Hei! Jeg har den siste tiden begynt å bekymre meg for om hjertet mitt er friskt. Da jeg var liten (4-5 år), var jeg til endel undersøkelser på sykehuset, fordi jeg hadde en bilyd på hjertet. Beskjeden mine foreldre fikk etterpå var at de ikke fant noe, men at jeg sannsynligvis hadde en innsnevret halspulsåre. Det ble ikke sagt noe om at dette måtte behandles, og ingenting har blitt gjort med dette. Jeg har heller ikke tenkt mye på dette gjennom oppveksten. I den siste tiden har det imidlertid dukket opp mye informasjon om symptomer på hjerteinfarkt hos kvinner, og episoder fra tenårene og fram til i dag (er 30 år) har dukket opp i denne forbindelse: Med ujevne mellomrom (ca 2-3 ganger i året), får jeg punktvise smerter i brystet/ øverst i magen som kan minne om fordøyelsesbesvær, i tillegg til smerteutstråling i kjevene. Disse anfallene kommer som regel når jeg er rolig, varer noen minutter (ca 10), og glir til slutt bare over av seg selv. Da det er over føler jeg kun velvære, og kroppen kjennes tilfreds og jeg kjenner ingen vondter i det hele tatt. Blir kun litt trett. Kan disse anfallene være milde hjerteinfarkt/ advarsel om at det kommer et stort? Kan det ha sammenheng med den innsnevrede halspulsåren? Hvis ikke, hva kan i så fall forklaringen være? Jeg er ellers frisk, har ingen andre sykdommer/ tilstander enn pollenallergi. Er litt overvektig. Mye astma i familien, men ingen kjente hjertesykdommer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/366067-hjerteinfarkt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...