Gjest Nickløsheletiden Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Æsj, for en ufyselig fyr. Han der er det ingen vits i å ta en seriøs prat med. Helt meningsløst. Bortkastet energi. Du kommer ingen vei med det du vil. Kun sex han er ute etter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/366170-jeg-greide-det-ikke/page/2/#findComment-3186220 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Sukk...Dette er jo bare patetisk. Skjerp deg og hent fram stoltheten din, jente. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/366170-jeg-greide-det-ikke/page/2/#findComment-3186228 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugga Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Du er en utro idiot, derfor fortjener du en utro idiot som ham. Jeg tror nesten ikke jeg gidder å råde deg til å droppe ham engang. Dette er patetisk på så mange plan at jeg uansett ikke vet hvor jeg skulle starte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/366170-jeg-greide-det-ikke/page/2/#findComment-3186240 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oneolene Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Ikke syns synd på samboeren min når du ikke aner noe om forholdet vårt. Men fortell meg gjerne hvor moralsk forkastelig det er å være utro. Jeg skal møte han for å få sagt alt i edru tilstand - ansikt til ansikt. Det er den eneste måten å avslutte helt på. ''Jeg skal møte han for å få sagt alt i edru tilstand - ansikt til ansikt. Det er den eneste måten å avslutte helt på.'' Slik du har beskrevet ham kommer han bare til å spasere ut døra før du har fått snakket ferdig. Han vet jo du bare antagelig kommer med tomme trusler, så hvorfor skal han gidde å høre på det som er negativt for ham? På samme måten som han "slettet meldingen fra deg uten å lese den".. Han gidder ikke å forholde seg til dine følelser. En ting skal han ha. Han er ihvertfall veldig indirekte tydelig på at han bare er ute etter sex med deg. Han prøver ikke å lure deg med denne oppførselen sin. Men samtidig vet han nok at du er hekta og han derfor har makt over deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/366170-jeg-greide-det-ikke/page/2/#findComment-3186473 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest luftslott Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Dette tror jeg blir siste gang jeg gidder å kommentere denne saken. Grunnen er enkel: du tar ikke til deg de rådene du får. Du ønsker fortsatt ikke å avslutte forholdet, du ønsker at han skal "våkne" og innse at han kan miste deg og dermed innse at han vil ha bare deg. Det er grunnen til at du ikke klarer å si fra, det er grunnen til at du ikke klarer å la være å svare på meldingene, det er grunnen til at du fortsetter å spinne videre på illusjonen. Våkn opp for pokker, det kommer ikke til å skje! Og det er ikke hans "feil" eller hans ansvar at dere er i et slikt forhold, du og bare du har ansvar for dine holdninger. Det er ikke slik at han har hekta deg eller lurt deg, du har ingen grunn til å være sint eller fornærma. Du har plassert deg selv i denne suppa med begge bena helt av deg selv, og bare du kan komme deg ut av den med en rest av verdighet i behold. Ta deg sammen! Om du har et lite snev av godhet igjen overfor samboeren din bryter du forholdet NÅ. Harde ord, men sannheten er ofte hard. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/366170-jeg-greide-det-ikke/page/2/#findComment-3186482 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Det stemmer nok som 'luftslott' sier. Du forsøkte ikke å bryte med ham, du forsøker å kapre ham ved å true med å bryte med ham. Elskeren din opptrer arrogant og nonsjalant, men på sett og vis ærlig overfor deg. Han viser tydelig at han ikke ønsker deg til annet enn sporadisk sengekamerat. Ikke interessert i å diskutere det en gang. Han gir deg et valg. Ta smulene eller ingen ting. Det er ikke han som hekter, men du. Du hekter på to menn. En som vet om hva du gjør og en som du bedrar. Skal du få orden på dette trenger du å slutte å tenke så mye på hvordan det føles akkurat nå, akutt smerte og ubehag. Så lenge du lar dette styre, blir det selvsagt bare rot. Du må fokusere på hva som er nødvendig for å få orden på deg selv igjen. Det beste vil sannsynligvis være et år eller to som singel. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/366170-jeg-greide-det-ikke/page/2/#findComment-3186517 Del på andre sider Flere delingsvalg…
huuff Skrevet 19. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2011 Det stemmer nok som 'luftslott' sier. Du forsøkte ikke å bryte med ham, du forsøker å kapre ham ved å true med å bryte med ham. Elskeren din opptrer arrogant og nonsjalant, men på sett og vis ærlig overfor deg. Han viser tydelig at han ikke ønsker deg til annet enn sporadisk sengekamerat. Ikke interessert i å diskutere det en gang. Han gir deg et valg. Ta smulene eller ingen ting. Det er ikke han som hekter, men du. Du hekter på to menn. En som vet om hva du gjør og en som du bedrar. Skal du få orden på dette trenger du å slutte å tenke så mye på hvordan det føles akkurat nå, akutt smerte og ubehag. Så lenge du lar dette styre, blir det selvsagt bare rot. Du må fokusere på hva som er nødvendig for å få orden på deg selv igjen. Det beste vil sannsynligvis være et år eller to som singel. mvh Hei igjen. Som dere skriver - han har ikke lovet meg noe. Han har likevel kommet med ganske mange hint dette året. Som sagt, senest for drøye 2 uker siden: "Det bli oss." Det er alle disse utsagnene som har holdt meg i dette, gitt håp og som nå begynner å gjøre meg forbannet. Jeg håper jeg blir så forbannet at jeg klarer å glemme han så fort som mulig. Det er klart at jeg hele tiden har gått med et håp - ellers hadde jeg ikke fortsatt så lenge. Jeg kjenner han jo godt fra før og likte personligheten hans før det ble noe mer. Dette var gjensidig. Den har imidlertid endret seg mye - overfor meg - etter vi innledet dette forholdet. Jeg er ikke noe krydder, jeg skal ikke ha restene og jeg skal ikke - som han har sagt før "vi skal holde på til vi dør" med han. Jeg skal også bruke ferien til å avklare med min egen samboer. Jeg har uansett fortsatt lyst til å treffe han - og fortelle han det ansikt til ansikt. Jeg greier det. Nå har det blitt halvveis. Jeg vet at han ikke vil at jeg skal forsvinne, men også at han verken prioriterer meg eller vil ha meg utover det vi har. Jeg vil ikke nå snakke i Ari Behn-stil om følelsene mine, men kanskje være mer kritisk til han. Si at jeg ser noen egenskaper jeg ikke liker og som også gjør at jeg vil vekk. Jeg synes det er svært lite ok å si det blir oss når han ikke mener det. Jeg synes også det er svært lite ok å ignorere meldingen min fordi han ikke likte budskapet. Jeg vet at det eneste som kan gi meg et snev av selvrespekt nå er "å dumpe" han. Det tror jeg han aldri har opplevd før. Dette ble bare håpløse tankebruddstykker, men jeg er glad for svar fra dere, og jeg leser dem jevnlig som en slags terapi:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/366170-jeg-greide-det-ikke/page/2/#findComment-3186584 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Hei igjen. Som dere skriver - han har ikke lovet meg noe. Han har likevel kommet med ganske mange hint dette året. Som sagt, senest for drøye 2 uker siden: "Det bli oss." Det er alle disse utsagnene som har holdt meg i dette, gitt håp og som nå begynner å gjøre meg forbannet. Jeg håper jeg blir så forbannet at jeg klarer å glemme han så fort som mulig. Det er klart at jeg hele tiden har gått med et håp - ellers hadde jeg ikke fortsatt så lenge. Jeg kjenner han jo godt fra før og likte personligheten hans før det ble noe mer. Dette var gjensidig. Den har imidlertid endret seg mye - overfor meg - etter vi innledet dette forholdet. Jeg er ikke noe krydder, jeg skal ikke ha restene og jeg skal ikke - som han har sagt før "vi skal holde på til vi dør" med han. Jeg skal også bruke ferien til å avklare med min egen samboer. Jeg har uansett fortsatt lyst til å treffe han - og fortelle han det ansikt til ansikt. Jeg greier det. Nå har det blitt halvveis. Jeg vet at han ikke vil at jeg skal forsvinne, men også at han verken prioriterer meg eller vil ha meg utover det vi har. Jeg vil ikke nå snakke i Ari Behn-stil om følelsene mine, men kanskje være mer kritisk til han. Si at jeg ser noen egenskaper jeg ikke liker og som også gjør at jeg vil vekk. Jeg synes det er svært lite ok å si det blir oss når han ikke mener det. Jeg synes også det er svært lite ok å ignorere meldingen min fordi han ikke likte budskapet. Jeg vet at det eneste som kan gi meg et snev av selvrespekt nå er "å dumpe" han. Det tror jeg han aldri har opplevd før. Dette ble bare håpløse tankebruddstykker, men jeg er glad for svar fra dere, og jeg leser dem jevnlig som en slags terapi:) ''Jeg har uansett fortsatt lyst til å treffe han - og fortelle han det ansikt til ansikt. '' Du har fortsatt lyst til å treffe han bare for at dere skal ha sex en gang til. Og så kanskje en gang til etter det. Osv. Wake up and smell the coffee. Pielill har rett. Du prøver ikke å bryte, du prøver å true ham til "noe mer" ved å si at du vil bryte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/366170-jeg-greide-det-ikke/page/2/#findComment-3186588 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 ''Nettopp derfor jeg skal avslutte.'' Men dette mener du jo ikke. Lurer du virkelig deg selv i den grad? Du sa du ønsket å møte ham for å forkare face to face. Men du VET jo at du da ville endt opp i segen med ham (om han hadde villet)? Slutt å lure deg selv! Han har nå fått beskjed og du skylder ham ingen ytterligere forklaring Bra svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/366170-jeg-greide-det-ikke/page/2/#findComment-3186589 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Hei igjen. Som dere skriver - han har ikke lovet meg noe. Han har likevel kommet med ganske mange hint dette året. Som sagt, senest for drøye 2 uker siden: "Det bli oss." Det er alle disse utsagnene som har holdt meg i dette, gitt håp og som nå begynner å gjøre meg forbannet. Jeg håper jeg blir så forbannet at jeg klarer å glemme han så fort som mulig. Det er klart at jeg hele tiden har gått med et håp - ellers hadde jeg ikke fortsatt så lenge. Jeg kjenner han jo godt fra før og likte personligheten hans før det ble noe mer. Dette var gjensidig. Den har imidlertid endret seg mye - overfor meg - etter vi innledet dette forholdet. Jeg er ikke noe krydder, jeg skal ikke ha restene og jeg skal ikke - som han har sagt før "vi skal holde på til vi dør" med han. Jeg skal også bruke ferien til å avklare med min egen samboer. Jeg har uansett fortsatt lyst til å treffe han - og fortelle han det ansikt til ansikt. Jeg greier det. Nå har det blitt halvveis. Jeg vet at han ikke vil at jeg skal forsvinne, men også at han verken prioriterer meg eller vil ha meg utover det vi har. Jeg vil ikke nå snakke i Ari Behn-stil om følelsene mine, men kanskje være mer kritisk til han. Si at jeg ser noen egenskaper jeg ikke liker og som også gjør at jeg vil vekk. Jeg synes det er svært lite ok å si det blir oss når han ikke mener det. Jeg synes også det er svært lite ok å ignorere meldingen min fordi han ikke likte budskapet. Jeg vet at det eneste som kan gi meg et snev av selvrespekt nå er "å dumpe" han. Det tror jeg han aldri har opplevd før. Dette ble bare håpløse tankebruddstykker, men jeg er glad for svar fra dere, og jeg leser dem jevnlig som en slags terapi:) Du kommer til å sitte fast i den samme gjørma så lenge du fortsetter å lage unnskyldninger for deg selv. Selvfølgelig har du lenge hatt mulighet til å vite at du ønsketenker omkring hans små hint. ''Jeg er ikke noe krydder, jeg skal ikke ha restene og jeg skal ikke - som han har sagt før "vi skal holde på til vi dør" med han.'' Har han noen gang sagt "Vi skal holde på til vi dør bare oss to." Elskeren din gjør ikke annet med deg enn det du selv gjør mot din samboer. Bare at du ikke gir samboeren din mulighet til å vite hvor landet er og ta et valg basert på fakta og sannhet. Et forhold tuftet på at man hver på hver sin kant bedrar og er uttro, har marginale muligheter til å ende opp som noe som hviler på ærlighet, trofasthet og gjensidig forpliktelse. Man har jo kastet vrak på nettopp dette. Du skriver ofte ting som hentyder at man ikke kan kritisere deg for å være uttro i et helt år fordi vi ikke kjenner til hvordan du har det på hjemmebane. Om din samboer er så forferdelig at han virkelig fortjener et helt års bedrageri, kan han da umulig være noe å samle på uansett. Du kommer deg ikke videre med bedrag, selvbedrag og ønsketenkning. En solid dose erkjennelse av fakta ville hjulpet deg mye. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/366170-jeg-greide-det-ikke/page/2/#findComment-3186613 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Grunnen til at du vil treffe han for å "avslutte" forholdet er jo klar - du håper at om han får se deg en gang til, og forstå at du mener alvor med å avslutte forholdet, så vil han skjønne at han ikke kan la deg gå, og gjøre det slutt med kjæresten hans. Jeg tror ikke det kommer til å skje. Når jeg leser det du skriver om hva han skriver på meldinger, er det desverre ikke noe tvil om at det er sex han er ute etter. Jeg ville ikke møtt han han for å avslutte forholdet. Han leste selvfølgelig meldingen din, i og med at han svarte at han slettet den. Med andre ord vet han hva du føler, men vil ikke kommentere det fordi han vil fortsette med sex'en. Altså, han driter faktisk i hva du føler. Gjør ikke det deg forbannet? Hadde han virkelig bydd seg om deg, så ville han sannsynligvis ikke gitt f.. i dine følelser. Jeg tror du bare er nødt til å "let it go." Det virker som det er lite håp her desverre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/366170-jeg-greide-det-ikke/page/2/#findComment-3186640 Del på andre sider Flere delingsvalg…
huuff Skrevet 19. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2011 ''Jeg har uansett fortsatt lyst til å treffe han - og fortelle han det ansikt til ansikt. '' Du har fortsatt lyst til å treffe han bare for at dere skal ha sex en gang til. Og så kanskje en gang til etter det. Osv. Wake up and smell the coffee. Pielill har rett. Du prøver ikke å bryte, du prøver å true ham til "noe mer" ved å si at du vil bryte. Hvis jeg var ute etter mer seksuell kontakt med han, så hadde det vært det enkleste i verden å fortsette med. Han vil fortsette. Jeg kunne lagt av meg de nervøse utbruddene mine, ikke krevd noe, smilt og vært glad videre. Poenget er jo at jeg ikke vil det. Jeg vil ha alt - eller ville det. Man må da kunne forvente at et voksent menneske som man har kjent i flere år, hatt et slags forhold til i over et år, skal kunne snakke sammen og avslutte på en ryddig måte. Fakta på bordet og ferdig med det. Jeg kan ikke tro at han vil ta kontakt med meg mer hvis han virkelig vet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/366170-jeg-greide-det-ikke/page/2/#findComment-3186642 Del på andre sider Flere delingsvalg…
huuff Skrevet 19. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2011 Jeg blir utrolig nysgjerrig på hvem alle dere er - som skriver lange og reflekterte svar her, gang etter gang 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/366170-jeg-greide-det-ikke/page/2/#findComment-3186646 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Hvis jeg var ute etter mer seksuell kontakt med han, så hadde det vært det enkleste i verden å fortsette med. Han vil fortsette. Jeg kunne lagt av meg de nervøse utbruddene mine, ikke krevd noe, smilt og vært glad videre. Poenget er jo at jeg ikke vil det. Jeg vil ha alt - eller ville det. Man må da kunne forvente at et voksent menneske som man har kjent i flere år, hatt et slags forhold til i over et år, skal kunne snakke sammen og avslutte på en ryddig måte. Fakta på bordet og ferdig med det. Jeg kan ikke tro at han vil ta kontakt med meg mer hvis han virkelig vet. Han vet. Du skev det på melding. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/366170-jeg-greide-det-ikke/page/2/#findComment-3186647 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Er han samboer med kjæresten sin? Synes det er litt rart at han ligger i senga si og svarer på meldinger i fra deg, hvis hun også ligger der. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/366170-jeg-greide-det-ikke/page/2/#findComment-3186649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Hvis jeg var ute etter mer seksuell kontakt med han, så hadde det vært det enkleste i verden å fortsette med. Han vil fortsette. Jeg kunne lagt av meg de nervøse utbruddene mine, ikke krevd noe, smilt og vært glad videre. Poenget er jo at jeg ikke vil det. Jeg vil ha alt - eller ville det. Man må da kunne forvente at et voksent menneske som man har kjent i flere år, hatt et slags forhold til i over et år, skal kunne snakke sammen og avslutte på en ryddig måte. Fakta på bordet og ferdig med det. Jeg kan ikke tro at han vil ta kontakt med meg mer hvis han virkelig vet. ''Man må da kunne forvente at et voksent menneske som man har kjent i flere år, hatt et slags forhold til i over et år, skal kunne snakke sammen og avslutte på en ryddig måte. Fakta på bordet og ferdig med det. Jeg kan ikke tro at han vil ta kontakt med meg mer hvis han virkelig vet.'' De fleste voksne mennesker er i stand til dette, om de vil og gidder er en annen sak. Virker som du er ute etter en slags omvendelse fra elskeren. Enten i form av at han gjør sviket mot kjæresten sin enedelig ved å velge deg, eller gir deg en slags unnskyldning for at han ikke vil gjøre det. Elskeren din er ute etter sex. Sannsynligvis har det ikke vært noe mer for ham på noe tidspunkt. Husk at de flotte, romantiske tingene og gestene som noen menn er fulle av ikke er for mer enn inngangskoder å regne. Sies ikke av oppriktighet, men på grunn av forventet effekt. Virker som du glemmer at du er i et forhold der dere begge har lagt verdier som ærlighet, trofasthet og redelighet mer eller mindre til side. Kan elskeren din utnytte kjæresten sin ved å bedra henne til å tro hun er den eneste, kan han like godt bedra deg til å tro du kommer til å bli den eneste. Og du møter deg selv i døra fordi du er minst like uredelig mot din samboer. Det oppgjøret du ser for deg med elskeren din er like illusorisk som det du trodde du skulle oppnå med de tekstmeldingene du sendte. Møter du elskeren igjen vil dere enten havne i halmen eller du vil stå ydmyket og tiggende igjen. Om du vil vise elskeren at du ikke bryr deg, gjør du nettopp det. Slutter og bry deg. Slett meldingene hans ulest. Ikke svar telefonen. Han vet hvorfor, selv om du vil forsatt insisterer på å ønsketenke at han ikke har forstått deg. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/366170-jeg-greide-det-ikke/page/2/#findComment-3186663 Del på andre sider Flere delingsvalg…
huuff Skrevet 19. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2011 Er han samboer med kjæresten sin? Synes det er litt rart at han ligger i senga si og svarer på meldinger i fra deg, hvis hun også ligger der. Det fins jo en del yrker man ikke jobber 8-16 i. Men han gjør det også når hun sover. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/366170-jeg-greide-det-ikke/page/2/#findComment-3186671 Del på andre sider Flere delingsvalg…
huuff Skrevet 19. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2011 ''Man må da kunne forvente at et voksent menneske som man har kjent i flere år, hatt et slags forhold til i over et år, skal kunne snakke sammen og avslutte på en ryddig måte. Fakta på bordet og ferdig med det. Jeg kan ikke tro at han vil ta kontakt med meg mer hvis han virkelig vet.'' De fleste voksne mennesker er i stand til dette, om de vil og gidder er en annen sak. Virker som du er ute etter en slags omvendelse fra elskeren. Enten i form av at han gjør sviket mot kjæresten sin enedelig ved å velge deg, eller gir deg en slags unnskyldning for at han ikke vil gjøre det. Elskeren din er ute etter sex. Sannsynligvis har det ikke vært noe mer for ham på noe tidspunkt. Husk at de flotte, romantiske tingene og gestene som noen menn er fulle av ikke er for mer enn inngangskoder å regne. Sies ikke av oppriktighet, men på grunn av forventet effekt. Virker som du glemmer at du er i et forhold der dere begge har lagt verdier som ærlighet, trofasthet og redelighet mer eller mindre til side. Kan elskeren din utnytte kjæresten sin ved å bedra henne til å tro hun er den eneste, kan han like godt bedra deg til å tro du kommer til å bli den eneste. Og du møter deg selv i døra fordi du er minst like uredelig mot din samboer. Det oppgjøret du ser for deg med elskeren din er like illusorisk som det du trodde du skulle oppnå med de tekstmeldingene du sendte. Møter du elskeren igjen vil dere enten havne i halmen eller du vil stå ydmyket og tiggende igjen. Om du vil vise elskeren at du ikke bryr deg, gjør du nettopp det. Slutter og bry deg. Slett meldingene hans ulest. Ikke svar telefonen. Han vet hvorfor, selv om du vil forsatt insisterer på å ønsketenke at han ikke har forstått deg. mvh Å, nå skulle jeg visst hvordan man siterer fra andre innlegg... Vel, jeg har ønsketenkt - jeg gjør ikke det nå. Jeg vet likevel at jeg er så utrolig svak for denne mannen - han vet å trykke på de rette knappene - at hvis jeg lar være å svare, vil det bare gå 1-2 uker før han sender på nytt. Jeg er da usikker på hvorvidt jeg klarer å stå løpet ut. Jeg opplever en dyp sorg om dagen og aner ikke hvilke strategier jeg skal ta i bruk for å komme over dette. Har jeg derimot sagt det til han direkte - sett han inn i øynene - vet jeg at han vil trekke seg ut og det samme vil jeg om det så skulle komme en melding. Alt annet er helt uaktuelt for min selvfølelse. Jeg vil aldri si at jeg er bedre enn han - vi gjør det samme mot samboerene våre. Jeg gjorde det dog ikke av kåthet, men av følelser. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/366170-jeg-greide-det-ikke/page/2/#findComment-3186681 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Å, nå skulle jeg visst hvordan man siterer fra andre innlegg... Vel, jeg har ønsketenkt - jeg gjør ikke det nå. Jeg vet likevel at jeg er så utrolig svak for denne mannen - han vet å trykke på de rette knappene - at hvis jeg lar være å svare, vil det bare gå 1-2 uker før han sender på nytt. Jeg er da usikker på hvorvidt jeg klarer å stå løpet ut. Jeg opplever en dyp sorg om dagen og aner ikke hvilke strategier jeg skal ta i bruk for å komme over dette. Har jeg derimot sagt det til han direkte - sett han inn i øynene - vet jeg at han vil trekke seg ut og det samme vil jeg om det så skulle komme en melding. Alt annet er helt uaktuelt for min selvfølelse. Jeg vil aldri si at jeg er bedre enn han - vi gjør det samme mot samboerene våre. Jeg gjorde det dog ikke av kåthet, men av følelser. ''Har jeg derimot sagt det til han direkte - sett han inn i øynene - vet jeg at han vil trekke seg ut '' Det er jeg slett ikke sikker på! Han har allerede vist at han vet du er på knærne og at han ikke bryr seg om dine følelser. Du vet hva du har å gjøre - og det involverer ikke ham. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/366170-jeg-greide-det-ikke/page/2/#findComment-3186690 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 ''Har jeg derimot sagt det til han direkte - sett han inn i øynene - vet jeg at han vil trekke seg ut '' Det er jeg slett ikke sikker på! Han har allerede vist at han vet du er på knærne og at han ikke bryr seg om dine følelser. Du vet hva du har å gjøre - og det involverer ikke ham. ''Har jeg derimot sagt det til han direkte - sett han inn i øynene - vet jeg at han vil trekke seg ut og det samme vil jeg om det så skulle komme en melding. Alt annet er helt uaktuelt for min selvfølelse. '' Du kvitter deg ikke med selvbedraget. Du bare redefinerer det. ''Jeg vil aldri si at jeg er bedre enn han - vi gjør det samme mot samboerene våre. Jeg gjorde det dog ikke av kåthet, men av følelser.'' Er ikke kåthet følelser? Jeg kan ikke se den praktiske forskjellen på dette fra et etisk ståsted. Derimot vil det utgjøre en forskjell i hva man forventer å oppnå. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/366170-jeg-greide-det-ikke/page/2/#findComment-3186719 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.