Gå til innhold

Pendlere skiller seg oftere

Anbefalte innlegg

Gjest Jeg er en av de

http://www.abctv.no/nyheter/110524/pendlere-skiller-seg-oftere

Slik er det her også. Årsak er en dominerende mann som styrer hele familien og forventer at alle skal legge opp livet sitt etter han. Som styrer og bestemmer ALT hva gjelder ferie og alt annet. Når vi skal dra, hvor vi skal dra osv. Som bestiller billetter bak ryggen min, når jeg tror at vi skal et helt annet sted. En mann som tar sine egne avgjørelser og bestemmer hvor han skal jobbe og når han skal være hjemme. Det har aldri falt han inn og spørre meg om hva jeg synes om f.eks pendlingen hans. Han mener f.eks at det er perfekt å pendle for da har jo han 14 dager helt fri helt fri. At disse dagene fri ikke hjelper meg noenting så lenge jeg er på jobb da også og har dobbelt opp med alt når han er ute, anfekter han ikke. Han har jo fri i 14 dager. Perfekt for han. Han tjener bra og har attpåtil mye fri. Han kan ikke ha det bedre. Han driter i store og viktige dager. Er han på jobb, så er han på jobb.

At jeg får hjem en sinna mann som kjefter på ungene og ikke tåler en minste lille ting, sliter på oss. At det er normalt at unger kan miste mobilen eller at det skje andre ting, har han null forståelse for. Han har noen krangler med den eldste som omtrent tar livet av meg. Den eldste har arvet hans lynne på godt og vondt. Har bein i nesa så det holder og tar opp kampen. Disse to greier nesten ikke oppholde seg i samme rom, noe som også går utover meg og de andre ungene. At jeg synes dette er et ensomt liv og at jeg er alene alltid når der noe viktig som foregår, bryr han seg aldri noe om. I tillegg kritiserer han alt mulig og finner små filleting og utsette på oss. Jeg har behov for en mann ved min side og synes det er trist og ensomt å være så mye alene om alt. Jeg savner han. Forstå det den som kan, men ja jeg savner han. Bare det som er bra og de gode sidene, så savner det så enormt at jeg må minne meg selv på hele tiden de sidene jeg ikke fordrar. Jeg griner hele tiden og har nok en depresjon nå, men jeg vet jeg gjorde det riktige ved å flytte.

Det endte med at jeg flyttet. Jeg har kjøpt meg leilighet og flyttet.Det er ikke noe jeg egentlig vil, men jeg måtte. Jeg hadde ikke lenger noe valg. Det har utvilket seg til rene maktkampen. Det var meningen at vi skulle få dette til å fungere og kanskje prøve finne tilbake til hverandre, men det ser håpløst ut.

Nå er jeg sta Veldig sta. Jeg finner meg ikke i mer. Vi skulle feriere sammen og jeg har sagt i fra om at nå skal jeg bestemme både hvor vi skal dra og når vi skal dra. Jeg har også sagt i fra om jeg har ferie i hele juli.

De første 14 dagene er i boks. Jeg får det som jeg vil og har tenkt å nyte norsk natur og gleder meg til det. De neste 14 dagene, jobber han. Han vil at vi skal komme i slutten av juli, men da er jeg nesten ferdig med ferien min. Jeg har sagt at jeg kan komme i midten av juli. Det er da jeg har ferie. Jeg kan ikke komme når jeg starter på jobb igjen.

Jeg har sendt han en mail nå som lyder slik: ''Nå er vi tilbake til det samme gamle, hvor du styrer showet og det er det som har vært vårt problem i alle år. Du har hatt null respekt for meg og min jobb. Jeg har alltid lagt opp ferien min etter deg. Til og med mine kollegaer har måttet legge opp sine ferier etter deg. Takket være at jeg har så snille kollegaer, har du fått det som du har villet. Hvis det har vært vanskelig for meg å ta ferie, har du bare argumentert med at jeg kan søke om permisnjon uten lønn. Dette viser hvor lite respekt du har hatt for at også jeg har en jobb som er viktig.

For deg er det deg, din jobb og dine lyster som har vært viktig for deg og du får det alltid som du vil.

Hvis ikke du nå skjønner at du snart må finne deg i å legge opp livet ditt etter meg, mine lyster og min jobb, kan du dra til HELVETE med hele ferien. Det finnes flere fisker i havet.''

Barnslig? Ja, helt sikkert, men fy søren så deilig!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/366206-pendlere-skiller-seg-oftere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jeg er en av de

Ja ja, kanskje det er akkurat det han trenger å høre :)

Hva vil du så råde andre damer i din tidligere situasjon til? Være flinkere til å sette ned foten på et tidligere tidspunkt? Kommunisere på en annen måte?

Det hjelper ikke å sette ned foten på et tidligere tidspunk med en slik mann. Jeg har satt ned foten hele tiden jeg, men han er sterkere enn meg.

Jeg har blitt fordi jeg elsker han og fordi det har vært mye bra i livet vårt som jeg ikke ville fått foruten han, men jeg hater disse sidene ved han. Det er respektløst.

Annonse

Gjest Jeg er en av dem.

Han høres svært egoistisk ut. I ditt tilfelle tror jeg ikke problemene deres har noe med pendlingen å gjøre.

Nei, kanskje ikke, men det også blir et problem nå iom at vi skulle prøve å få dette forholdet på fote igjen. Når han er hjemme, har han så mange praktiske ting han skal ordne, så han har ikke tid da heller. Når skal vi få tid til å reparere forholdet?

Nei, kanskje ikke, men det også blir et problem nå iom at vi skulle prøve å få dette forholdet på fote igjen. Når han er hjemme, har han så mange praktiske ting han skal ordne, så han har ikke tid da heller. Når skal vi få tid til å reparere forholdet?

Du sier noe. Han skjønner neppe alvoret.

Han tok denne pendlerjobben til tross for at jeg var i mot det. Han hadde sagt at han skulle jobbe hjemme et par år nå, men ombestemte seg i mot min vilje.

''Han tok denne pendlerjobben til tross for at jeg var i mot det. Han hadde sagt at han skulle jobbe hjemme et par år nå, men ombestemte seg i mot min vilje.''

Det der hadde jeg hatt svært lite sansen for.

Gjest Jeg er en av dem

''Han tok denne pendlerjobben til tross for at jeg var i mot det. Han hadde sagt at han skulle jobbe hjemme et par år nå, men ombestemte seg i mot min vilje.''

Det der hadde jeg hatt svært lite sansen for.

Hva kan jeg gjøre nå? Feriere alene?

Annonse

Og hva har det med å gjøre? Det at han tar egne avgjørelser og pendler til tross for at han nå skulle være hjemme hos oss, har da noe med saken å gjøre.

Dette handler om en mann som gjør akkurat som han vil uten å ta hensyn til familien. Det finnes mange slike menn som ikke pendler. Det finnes også mange pendlere som er utmerkede fedre og hengivne ektemenn.

Gjest Jeg er en av dem

Dette handler om en mann som gjør akkurat som han vil uten å ta hensyn til familien. Det finnes mange slike menn som ikke pendler. Det finnes også mange pendlere som er utmerkede fedre og hengivne ektemenn.

Ja, men akkurat nå er det pendlingen som er det største problemet,fordi jeg følte vi hadde det bra nå før han startet å pendle. Det er ikke første gangen han pendler og det er pendlingen som skaper en avstand mellom oss. Det er en del andre problemer også og det er hans raseriutbrudd, men jeg tror det kommer av at han stresser og har mange praktiske ting han skal ordne når han er hjemme og derfor har kort lunte. Som f.eks når en av ungene mister mobilen. Så jo, pendlingen er et problem.

Gjest Jeg er en av dem.

Da er det vel et håpløst prosjekt å prøve få dette til å fungere igjen da. Han vil antagelig ikke forandre seg. Ikke en gang nå når jeg har flyttet.

Da er det vel et håpløst prosjekt å prøve få dette til å fungere igjen da. Han vil antagelig ikke forandre seg. Ikke en gang nå når jeg har flyttet.

Nei det gjør han ikke, han skjønner ikke engang hvorfor du flytta. Kjenner den typen. Han bare finner en egen årsak som passer ham bedre, og fortsetter som før.

Du er flink som har stått opp for deg selv og reist! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...