athiqa Skrevet 9. oktober 2001 Del Skrevet 9. oktober 2001 Jeg er i dag åtte dager for sen med mensen, som har vært regelmessig på dagen i seks mnd etter p-pilleslutt. Har tatt 3 ClearBlue tester hjemme. De har vist spøkelses blå streker, som absolutt har vært der, men ikke streke i det hele tatt. På pakken står det at det ikke har noe å si om det er forskjellig styrke på strekene, men mine streker var svært svake, men min samboer kunne skimte dem også. I dag har jeg vært hos legen med prøve av morgenurin, den viste negativt resultat. Gynekologisk undersøkelse viste at alt ellers var normalt. Har tatt blodprøver som er klare om to uker!!! Men legen ba meg vente og ta det med ro, jeg var sannsynligvis ikke gravid. Jeg har verken stresset, ventet på å være gravid, gått ned i vekt eller noe den siste mnd, noe legen mente kanskje kunne være grunnen. Han sa og at det ikke vr unormalt å være 8 dager for sen med mensen. Men for meg er det veldig unormalt!!! Har aldri vært sen. Må presisere at jeg er 23 år, og aldri har opplevd noe lignende før. Resultatet på CB testen var ¨så svakt at jeg ikke helt kan tro på det heller. Jeg har "murringer nederst i magen", litt stikking og, både i magen og i korsryggen, ellers har jeg ikke merket noen graviditets tegn. Hva er ditt råd??? Skal jeg vente noen dager for så å ta ny test?? Jeg stoler ikke helt på legens test, da det er veldig mange som har testet positivt hjemme, og negativt hos legen. Har du noen råd?? Jeg går jo snart på veggene her. Noen andre som har opplevd noe lignende??? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36621-hva-skal-jeg-tro/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 10. oktober 2001 Del Skrevet 10. oktober 2001 Det kan være du har hatt en meget tidlig abort. Hvis legen har tatt blodprøve er det beste metode for å fastsette om du er gravid eller ikke. Hvis du får sterkere smerter bør du søke lege, det kan da være abort på gang. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36621-hva-skal-jeg-tro/#findComment-140181 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uten navn i dag Skrevet 11. oktober 2001 Del Skrevet 11. oktober 2001 Jeg opplevde akkurat det samme som deg, jeg! Bare at min mens var tre uker forsinket til slutt, før mensen endelig kom. Man vet jo at ca femti% av alle graviditeter fører til så tidlige aborter at man ikke rekker å få ordentlig utslag, eller vet man er gravid. Hos meg var testen hos lege klart negativ, mens mine ofte hadde svake streker. Svake, men likevel tydelige, går utifra dem så ut som dine. Dette kan enten bety at tester ikke alltid er til å stole på, og at man kan skimte streker, jeg vet ikke, eller det kan bety at man har hatt et befruktet egg, men at det ikke utvikler seg normalt. Da vil man oppleve en noe sen blødning. At du kan være gravid, men bare har hatt en sen eggløsning er også mulig, men som regel er ikke eggløsning særlig forsinket, når du aldri har hatt sen eggløsning før. Skulle dette hende, så kan det jo gi deg en sterk strek om en ukes tid, men det er slik at hcgèt stiger fort, og har man først fått en svak strek, bør denne være ordentlig strek ca tre dager etter. Er den ikke det, er det mest sannsynlig ikke et normalt svangerskap. Som Moen sier, er dette mest sannsynlig en tidlig abort som fører til forsinkelsen. Vanligere enn man tror... Ønsker deg lykke til videre, jeg stod selv i dine sko en gang, og holdt på å krepere de tre ukene mensen var forsinket. Det var et mareritt. Var overlykkelig den dagen mensen kom tilbake, og en kunne begynne å prøve igjen ... Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36621-hva-skal-jeg-tro/#findComment-140217 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.