alexandra831365380914 Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Jeg er ei kvinne på 27 år som begynte på Isotretinoin (Tidligere navn roaccutane) i januar. Jeg startet med 40 mg daglig i en mnd, men merket raskt at jeg fikk bivirkning av typen håravfall. Jeg mistet ekstremt mye hår. Legen bekreftet at det var bivirkning og halverte dosen i håp om at det skulle gi seg. Etter en mnd gikk jeg opp igjen til 40 mg daglig fordi legen mente det ville ta for lang for å fullføre kuren på bare 20 mg. Jeg mistet fortsatt mye hår og måtte slutte på pillene før det var gått 3 mnd inn i kuren. Jeg hadde dermed ikke engang fullført halve kuren jeg skulle ta. Problemet mitt nå er at håravfallet ikke gir seg. Jeg mister så mye hår hver dag og vet at dette kommer fra Isotretinoin pillene. Blodprøver hos legen viser normale og han sier at håravfallet vil gi seg etterhvert. Nå har det gått 3 mnd siden jeg sluttet på pillene og jeg ser ingen forbedring. Dette går veldig innpå meg psykisk og jeg tenker på det hele tiden. Min tolmodighet begynner virkelig å renne ut.. Jeg tør trykt påstå og si at jeg har mistet 1/3 av håret og kjenner at det begynner å bli ordentlig tynt. Er det noen som har opplevd dette etter Isotretinoin kur og vet når håret slutter å falle av? (Jeg er klar over at det er normalt å miste ca 100 hårstrå om dagen. Men jeg mister altså lang mye mer enn det). Håper virkelig at noen som leser dette kan hjelpe meg !!... Setter utrolig stor pris på svar ! Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/366216-h%C3%A5ravfall-fra-isotretinoin-roaccutane/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Det som er viktigere er om håret vokser UT igjen. Gå og snakk med en god frisør om det, og få sjekket etterveksten din. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/366216-h%C3%A5ravfall-fra-isotretinoin-roaccutane/#findComment-3187141 Del på andre sider Flere delingsvalg…
alexandra831365380914 Skrevet 19. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2011 Det som er viktigere er om håret vokser UT igjen. Gå og snakk med en god frisør om det, og få sjekket etterveksten din. Hei EnolaGay. Jeg har vært ho en frisør og hun kunne se at endel hår vokser ut igjen. Det var utrolig betryggende såklart, men også noen av disse nye hårene faller av igjen. Mest de lange, men også "baby-hårene" som frisøren kalte det. Jeg har heldighvis ingen "bare flekker", så jeg vet at håret faller av fra hele hodet. Jeg synes det er utrolig rart at håravfallet ikke gir seg etter 3 mnd etter avsluttet kur. Det er jo lang tid.... Jeg tar B-vitaminer hver dag og drikker masse vann. Spiser så sunt jeg bare kan, men ingenting hjelper... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/366216-h%C3%A5ravfall-fra-isotretinoin-roaccutane/#findComment-3187152 Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Hei EnolaGay. Jeg har vært ho en frisør og hun kunne se at endel hår vokser ut igjen. Det var utrolig betryggende såklart, men også noen av disse nye hårene faller av igjen. Mest de lange, men også "baby-hårene" som frisøren kalte det. Jeg har heldighvis ingen "bare flekker", så jeg vet at håret faller av fra hele hodet. Jeg synes det er utrolig rart at håravfallet ikke gir seg etter 3 mnd etter avsluttet kur. Det er jo lang tid.... Jeg tar B-vitaminer hver dag og drikker masse vann. Spiser så sunt jeg bare kan, men ingenting hjelper... Jeg er ingen ekspert. Men ettersom jeg har familie som opplevde det samme, så tenker jeg at det nok bare er å vente ut situasjonen. Personen jeg kjenner mistet alt håret.. absolutt alt. En ganske lang tid etter en svært stressende tid. Prosessen tok et halvt år, så var skallen blank...og så vokste alt sakte tilbake og ble seg selv igjen. Ikke det du vil høre kanskje. Men jeg tror det muligens kan være slik. Du må nesten bare innstille deg på at det blir snaut, og bestille inn hodeplagg. Kanskje parykk eller slike delvis fyllere med klips mens det står på. Særlig dersom legen har utelukket alle andre ting. Du har min dypeste medfølelse. Og min hellige overbevisning om at det nok gror tilbake like pent. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/366216-h%C3%A5ravfall-fra-isotretinoin-roaccutane/#findComment-3187173 Del på andre sider Flere delingsvalg…
alexandra831365380914 Skrevet 19. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2011 Jeg er ingen ekspert. Men ettersom jeg har familie som opplevde det samme, så tenker jeg at det nok bare er å vente ut situasjonen. Personen jeg kjenner mistet alt håret.. absolutt alt. En ganske lang tid etter en svært stressende tid. Prosessen tok et halvt år, så var skallen blank...og så vokste alt sakte tilbake og ble seg selv igjen. Ikke det du vil høre kanskje. Men jeg tror det muligens kan være slik. Du må nesten bare innstille deg på at det blir snaut, og bestille inn hodeplagg. Kanskje parykk eller slike delvis fyllere med klips mens det står på. Særlig dersom legen har utelukket alle andre ting. Du har min dypeste medfølelse. Og min hellige overbevisning om at det nok gror tilbake like pent. Hei EnolaGay. Oi, hørtes tøft ut. Men mistet personen hår pga stress eller pga medisiner?.. Godt at det vokste ut igjen da. Det jeg har hørt fra legen er at håret skal slutte å falle ut etter en stund etter man har brukt medisiner som gir bivirkning av hårtap. Håper da inderlig ikke jeg blir skallet før det gir seg... Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/366216-h%C3%A5ravfall-fra-isotretinoin-roaccutane/#findComment-3187182 Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Hei EnolaGay. Oi, hørtes tøft ut. Men mistet personen hår pga stress eller pga medisiner?.. Godt at det vokste ut igjen da. Det jeg har hørt fra legen er at håret skal slutte å falle ut etter en stund etter man har brukt medisiner som gir bivirkning av hårtap. Håper da inderlig ikke jeg blir skallet før det gir seg... Mvh I dette tilfellet antar man at det var stress ja. Ingen medisiner i bildet. Personen er alkis, så det kan jo ha noe å si. Men det har skapningen vært i 40 år MED hår også..så. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/366216-h%C3%A5ravfall-fra-isotretinoin-roaccutane/#findComment-3187195 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.