Gjest monjanse Skrevet 20. juni 2011 Skrevet 20. juni 2011 jeg roper i søvne avogtil, og setter meg opp i sengen uten grunn og stirrer tomt i luften, og husker ingenting av dette, men jeg har det på filmopptak. kan dette være epileptisk aktivitet? 0 Siter
Gjest winda Skrevet 20. juni 2011 Skrevet 20. juni 2011 I såfall har hele familien min epilepsi. Her både ropes det og gjøres masse rare ting i søvne. Jeg trodde dette var ganske normalt? 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 24. juni 2011 Skrevet 24. juni 2011 Det høres lite sannsynlig ut. Det kan rett og slett være et normalfenomen :-). De fleste snakker i søvne en og annen gang, noen mer enn andre. Man kan og reise seg opp, eller gå i søvne uten a det skyldes epilepsi - skjønt det å gå i søvne nok ikke er så vanlig. Husker jeg hadde veldig angst for at det skulle skje da jeg var barn - at jeg skulle gå i søvne og gjøre noe dumt. Det skjedde alri. Om du får opplevelser er du f.eks. gjentakende synes du er våken, drømmer noe ekkelt, prøver å si i fra uten at kroppen klarer noe som helst - er det noe som så fint heter søvnparalyse. I seg selv kan det skje alle, uten å være epilepsi. Men dersom du generelt før større problemer under søvn (/kramper, rykninger, står opp og finner på utrolig mye rart og føler deg utlada etterpå) - da er det på tide med en tur til legen din. Ellers, om du opplever noe som virkelig bekymrer deg, er det ikke noe å tape på en tur til fastlegen. Denne vil vite om det er et normalfenomen eller om det er grunnlag for å henvise deg til f.eks. nevrolog. Sov godt :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.