Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest sangsol

Jeg tror du går glipp av poenget ganske grundig her! ;-)

Poenget er jo at noen forelsker seg i flere enn bare én. Og forstår at andre også kan gjøre det. Snakker man om polyamorøse så handler det (litt etter definisjon) vanligvis om å forelske seg i flere.

Litt på samme måte som man har mange venner, og ser forskjellige ting i de forskjellige vennskapene.

Med vennlig hilsen

Er dette noe for deg?

Fortsetter under...

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

12

• Mandolaika

11

• ShitDiddelyDo

6

• nitty-gritty

6

Mest aktive i denne tråden

Er dette noe for deg?

Jeg har vært sammen en stund med noen, for mange år siden, som var i et åpent forhold. Det var komplisert, givende, lærerikt, intenst og mye annet.

Det var ikke tvil om at hun elsket både meg og ham. Jeg er fremdeles venner med begge, faktisk.

Jeg er ikke i et åpent forhold nå, men jeg har da ingen problemer med å forstå folk som er det (hva angår "faste elskere").

Tilfeldige treff på byen er litt vanskeligere å forstå, men det gjelder (for meg) enten det gjelder "nummer 1 eller 2".

Med vennlig hilsen

Gjest Nickløsheletiden

Jeg har vært sammen en stund med noen, for mange år siden, som var i et åpent forhold. Det var komplisert, givende, lærerikt, intenst og mye annet.

Det var ikke tvil om at hun elsket både meg og ham. Jeg er fremdeles venner med begge, faktisk.

Jeg er ikke i et åpent forhold nå, men jeg har da ingen problemer med å forstå folk som er det (hva angår "faste elskere").

Tilfeldige treff på byen er litt vanskeligere å forstå, men det gjelder (for meg) enten det gjelder "nummer 1 eller 2".

Med vennlig hilsen

Hva var det som var komplisert.?

Gjest togli

Hvis jeg var sammen med en jeg ikke hadde følelser for mer, og vi hadde felles barn - og jeg ikke kunne se for meg at vi kunne skilles, så kunne jeg muligens gått med på et "åpent forhold"...

Jeg hadde aldri kunnet leve i et åpent forhold dersom jeg hadde intime følelser for mannen jeg var sammen med..

Hva var det som var komplisert.?

At det åpenbart var trist de ukene hun reiste og var med ham (han bodde langt vekke), og "logistikken", samt å forklare det tli andre som ikke ville forstå.

Så er det klart at det er mer komplisert (følelsesmessig) for henne å elske to personer, og logistikken rundt.

Det var dog aldri noen sjalusi mellom meg og ham (vi er venner den dag i dag), så det var ikke komplisert.

Med vennlig hilsen

Gjest togli

Jeg har ikke et åpent forhold selv, men jeg synes ikke det er vanskelig å forstå. Overhodet :)

Men hadde det vært ok for deg at mannen din kunne ha sex med andre? Hadde du ikke blitt sjalu?

Jeg tror jeg er svært lite sjalu...men noe sånt hadde jeg ikke fiksa...

Annonse

Gjest Nickløsheletiden

At det åpenbart var trist de ukene hun reiste og var med ham (han bodde langt vekke), og "logistikken", samt å forklare det tli andre som ikke ville forstå.

Så er det klart at det er mer komplisert (følelsesmessig) for henne å elske to personer, og logistikken rundt.

Det var dog aldri noen sjalusi mellom meg og ham (vi er venner den dag i dag), så det var ikke komplisert.

Med vennlig hilsen

Hmm, dette blir jo egentlig det samme som når musimske menn har flere koner. Jeg skjønner godt henne altså. Hun hadde det vel utmerket, men jeg skjønner ikke dere menn da.

Men hadde det vært ok for deg at mannen din kunne ha sex med andre? Hadde du ikke blitt sjalu?

Jeg tror jeg er svært lite sjalu...men noe sånt hadde jeg ikke fiksa...

Det er egentlig rart hvor opphengt og fokusert folk er i sex! :-)

Altså, hva med hvem man feirer jul sammen med, hvem man bruker penger med, reiser på ferie med, har unger med, hvem som passer på når man er syk...

Det samme når man diskuterer utroskap - de fleste tenker på å ha sex med andre, men det kan være veldig mye som er langt "dypere" enn sex for noen, og som er langt mer vesentlig.

Med vennlig hilsen

Gjest togli

Altså, hva med hvem man feirer jul sammen med, hvem man bruker penger med, reiser på ferie med, har unger med, hvem som passer på når man er syk...

Det samme når man diskuterer utroskap - de fleste tenker på å ha sex med andre, men det kan være veldig mye som er langt "dypere" enn sex for noen, og som er langt mer vesentlig.

Med vennlig hilsen

De fleste av oss liker vel tanken på at sex og intimitet er noe vi deler med det mennesket vi elsker, og at sjansen for å miste vedkommende er stor dersom det kommer en tredjeperson inn i bildet;)

Gjest Nickløsheletiden

Med vennlig hilsen

Det er jeg enig med deg i.

De fleste av oss liker vel tanken på at sex og intimitet er noe vi deler med det mennesket vi elsker, og at sjansen for å miste vedkommende er stor dersom det kommer en tredjeperson inn i bildet;)

Jo, men det er mange måter å "miste" noen på. Hvis den andre passer mer på noen (en annen kvinne, for eksempel) enn deg, men aldri har sex med henne, hva så?

Eller tilbringer mye tid med henne? Passer ungene hennes hvis hun er syk?

I motsetning til "et hurtig knull under julebordet" (med noen man tilfeldigvis fant under bordet), så er jeg det første jeg nevner langt mer følelsesmessig involvert.

Med vennlig hilsen

Gjest togli

Jo, men det er mange måter å "miste" noen på. Hvis den andre passer mer på noen (en annen kvinne, for eksempel) enn deg, men aldri har sex med henne, hva så?

I motsetning til "et hurtig knull under julebordet" (med noen man tilfeldigvis fant under bordet), så er jeg det første jeg nevner langt mer følelsesmessig involvert.

Med vennlig hilsen

Joda, klart det er verre når det er følelser involvert - men jeg tror ikke jeg hadde orka utroskap uansett i hvilken form det skjedde...

Annonse

Gjest Nickløsheletiden

Med vennlig hilsen

Ikke nødvendigvis. Det kan være en venn eller søster f.eks. Hvis en følelsesmessig innvolvert (på den måten) vil det bli sex. Det sier seg vel selv?

Joda, klart det er verre når det er følelser involvert - men jeg tror ikke jeg hadde orka utroskap uansett i hvilken form det skjedde...

Hei,

Utroskap er hvis man går bak andres rygg, og det blir egentlig noe annet. Da er det snakk om løgn, osv.

Det jeg snakket om var i åpenhet, og med ærlighet.

Så utroskap kan det jo være hvis man gjør mye slikt, uten å fortelle partneren, selv om det ikke er sex i bildet.

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo

Hvis du kjøper en pakke konfekt fra herlige Anthon Berg, spiser du ikke kun den ene typen. Du spiser flere typer. Den ene er god, men variasjon er bedre.

Det er enkelt å forstå dette.

Nå skal det sies at jeg ikke har følt behovet for annen sex selv når jeg har vært i forhold (selv i forhold av elskertypen har jeg vært rimelig trofast), men jeg forstår behovet, og jeg tror jeg ville forstått det enda bedre etter 10 år sammen med en og samme person som du våkner opp med og gjør ting sammen med og spiser med og drar på turer med og har sex med og susser med og ...

Puh! Bare den setningen gjorde meg utmattet.

Ja, det forstår jeg.

Hvis du kjøper en pakke konfekt fra herlige Anthon Berg, spiser du ikke kun den ene typen. Du spiser flere typer. Den ene er god, men variasjon er bedre.

Det er enkelt å forstå dette.

Nå skal det sies at jeg ikke har følt behovet for annen sex selv når jeg har vært i forhold (selv i forhold av elskertypen har jeg vært rimelig trofast), men jeg forstår behovet, og jeg tror jeg ville forstått det enda bedre etter 10 år sammen med en og samme person som du våkner opp med og gjør ting sammen med og spiser med og drar på turer med og har sex med og susser med og ...

Puh! Bare den setningen gjorde meg utmattet.

Ja, det forstår jeg.

Det var en god sammenligning ;o)

Hvis jeg var sammen med en jeg ikke hadde følelser for mer, og vi hadde felles barn - og jeg ikke kunne se for meg at vi kunne skilles, så kunne jeg muligens gått med på et "åpent forhold"...

Jeg hadde aldri kunnet leve i et åpent forhold dersom jeg hadde intime følelser for mannen jeg var sammen med..

Det er fordi du er sjalu og i våre dager er ikke det en lovlig følelse ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...