Gjest sårihodet Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Hei! Jeg er en gutt på 21 år, og har lenge hatt problemer med "kviser" på hodet, men det var ikke før jeg klippet meg ganske kort at jeg så utslettene jeg hadde i hodebunnen. Røde prikker som varierer i størrelse og som ligner kviser, og som klør sinnsykt i situasjoner der svetting forekommer. Utslettet er hovedsakelig på siden og bak, men er også på toppen. Jeg flasser ikke og har aldri hatt store problemer med kviser o.l før. Har prøvd å gå perioder uten å bruke hårprodukter som hårvoks/spray og prøvd milde sjampoer (dog ikke fra apoteket) uten at det har hatt noen spesielle innvirkninger. Har brukt hårvoks og spray i flere år. Legen min snakket om betennelse i hårsekkene, men var usikkert på hva som forårsaket det. Fikk utskrevet en resept på Elocon, som jeg skulle massere lett inn på utsatte steder to ganger om dagen i fjorten dagers tid. Dette fungerte i en viss grad, men tok ikke utslettet helt. Hva kan dette være? Finnes det anbefalte hårprodukter som kan brukes for å bedre og forebygge slike plager? På forhånd takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/366430-utslett-i-hodebunn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon Langeland, hudlege Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Hei ! Det høres mest ut som utslettet ditt i hodebunnen er en form for talgkjertelbetennelse. Kortisonkremer kan være litt skummelt fordi det bare gir en forbigående effekt før det blusser opp igjen, noen ganger verre enn før. Foreslår at du forsøker Fungoral shampo samt Finacea gel en periode. Dersom det ikke er tilstrekkelig effekt, kan det tenkes at tabletter tetracyclin/ tetralysal kan få det til å falle til ro en stund. Hold deg til et begrenset antall produkter i hodebunnen som du er ganske sikker på at du tåler. Så får du se om det retter seg. Mvh Hudlegen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/366430-utslett-i-hodebunn/#findComment-3192285 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.