Gjest funderende jente Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Heisann. Er en jente på 19 som sliter med mye halsvondt og hevelse i svelg/lymfeknuter. Jeg har tatt noen bilder av halsen så lurte på om jeg kunne sende noen av disse. Synes det ser litt faretruende ut med tanke på evt. alvorlige sykdommer da dette er såpass kronisk. Går med dette i lange perioder så blir nesten "vant til" smertene. Opplever å bli tatt useriøst av leger, dette har ført til at jeg heller ikke har skaffet meg ny fastlege nå (etter at jeg flyttet). Tar med en liste som jeg skrev for noen mnd siden. Ser jo ut for at den er like gjeldende enda: Nåværende/hovedsakelige symptomer: - Nesten kronisk halsbetennelse - Følelse av ’klump’ i halsen, samt trang hals - (hovne lymfeknuter: ildrød og ’smalere’ i halsåpningen konstant) - Feberfølelse - Varierende svettetokter/kaldsvetting - Hodepine ofte - Svimmelhet og lavt energinivå - Blemmer/sår (noe som skal ha vært brannkopper, men den legen trodde først det var kviser før jeg fikk behandling så man kan jo aldri vite) i ansiktet. Disse kan man jo sammenligne med brennkopper med væske som kommer ut osv, men det er rart de dukker opp igjen og igjen. (alle nevnte symptomer har vart i ca to år i strekk, jeg vil si at symptomene er gjeldende over 50% av tiden) Hatt mye hodepine samt halsbetennelse siden ca. 11 års alder Andre symptomer: - Kraftige magesmerter, noe som tildels ga seg etter at jeg sluttet med fluorprodukter (var til legevakt da magesmertene hadde pågått i flere uker og var så ille at jeg hadde problemer med å gå, men legen så visst ingen grunn til å hjelpe meg med dette da han mente han hadde ”viktigere ting” å gjøre. Han kunne også konstantere at jeg hadde svært sår hals) - Smerter under og etter samleie (kan sammenlignes med sterke menssmerter). Dette varierer, og er ikke et hovedsakelig problem. Har vart siden ca 17års alder. - Tidvis problemer med magen, som følelse av oppsvulmethet. Noen ganger plutselige ”stikk”smerter på varierende steder i mageregion. Det er en mulighet for at dette skyldes PMS og mensen... - Ubegrunnet stølhet og (leddsmerter?) i blant annet nakke. (Sykdomsforløp som barn: - Hadde ’epilepsi’-anfall tidlig i barndom, skal visstnok ha fått medisiner for dette i flere år. - Mye ørebetennelse, noe jeg husker godt.) Tidligere behandling: - Fikk sju antibiotikakurer på rad mot brennkopper i ansiktet (disse vedvarte i et helt skoleår - ser ut til å blusse opp igjen nå og da enda) for ca 3 år siden - Hadde i ung alder (rundt 12/13 år) kraftige halsbetennelser (har altså hatt problemer med halsen lenge før jeg begynte å røyke. Som sikkert forståelig, er jeg litt lei av å ikke bli tatt seriøst av lege straks han får vite at jeg røyker, selv om jeg så klart forstår at jeg burde slutte å røyke). Fikk antibiotikakur når det var så ille at jeg ikke kunne spise eller snakke. - Antibiotikakur og innhaleringsmiddel pga. ’astmabronkitt’ (ca ett år siden), samt sterke ibux, og migrenetabletter (som ikke hjalp mot hodepinen. Legen i dette tilfellet mente at jeg hadde migrene, dette var han sikker på kun pga at jeg fortalte jeg hadde det i slekten). Har tatt mange blodprøver gjennom årene, pga en del av nevnte symptomer. Jeg har bare fått i svar at det ikke er noen feil eller mangel på noe. Nevnte symptomer har vært tilbakevendende etter evt antibiotika/medisinering. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/366432-kronisk-halsbetennelse-og-generelt-nedsatt-almenntilstand/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Bruset - Alt. medisin Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Tidsfristen utløpt 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/366432-kronisk-halsbetennelse-og-generelt-nedsatt-almenntilstand/#findComment-3214490 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.