Gå til innhold

urinveisinfeksjon etter sex

Anbefalte innlegg

Gjest UVI hver gang

De siste 3 månedene har jeg fått urinveisinfeksjon etter sex. Har hatt dette flere ganger før dette også, men ikke så hyppig som i det siste. Vanligvis ca 2 ganger i året sånn ellers. Men nå altså oftere, og det kommer dagen etter sex, eller dagen etter det igjen. Ganske kraftig m blod.

Begge to dusjer før sex, og jeg passer på å tisse etter. jeg drikke masse vann, drikker tranebærjuice, tar tranebærtabletter og høy dose med c-vitaminer hver dag. Har også hiprex liggende og tenkte begynne å ta disse før sex, som forebyggende for å gjøre urinen sur. Allikevel får jeg uvi. Er drittlei dette nå. Blir gretten og sur, gjør forbanna vondt. Noen andre tips?

Jeg har nå begynt å dusje etter å ha gjort nummer to. Er alltid E.coli som forårsaker uvi`en. Lurer nå på om jeg skal gå til innkjøp av asan intimservietter for å bruke når jeg ikke er hjemme. Føler dette blir ekstremtiltak for å unngå uvi, men det er jo ikke bra å gå på anibiotika kur etter kur. Kan ikke ha det sånn, og sex vil jeg jo gjerne ha.

Nå lurer jeg på om det vil hjelpe å pirke på mannens vaskerutiner nedentil. Han såper nemlig inn både foran og bak i samme slengen. (selv tar jeg dette separat, først foran og skylle og så bak å skylle)Etter innsåpingen skyller han så først foran og så bak. I teorien kan det da kanskje komme avføringsbakterier på snoppen foran? Men føler dette blir hysterisk. Samtidig vil jeg unngå enda en uvi, blir litt motløs.

Forslag anyone?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/366463-urinveisinfeksjon-etter-sex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvorfor skjer dette??

En tablett antibiotikum etter samleie!

Ref: Stapleton A, Latham RH, Johnson C, Stamm WE. Postcoital antimicrobial prophylaxis for recurrent urinary tract infection: a randomized, double-blind, placebo-controlled trial. JAMA 1990;264:703-706

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...