Gjest UVI hver gang Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 De siste 3 månedene har jeg fått urinveisinfeksjon etter sex. Har hatt dette flere ganger før dette også, men ikke så hyppig som i det siste. Vanligvis ca 2 ganger i året sånn ellers. Men nå altså oftere, og det kommer dagen etter sex, eller dagen etter det igjen. Ganske kraftig m blod. Begge to dusjer før sex, og jeg passer på å tisse etter. jeg drikke masse vann, drikker tranebærjuice, tar tranebærtabletter og høy dose med c-vitaminer hver dag. Har også hiprex liggende og tenkte begynne å ta disse før sex, som forebyggende for å gjøre urinen sur. Allikevel får jeg uvi. Er drittlei dette nå. Blir gretten og sur, gjør forbanna vondt. Noen andre tips? Jeg har nå begynt å dusje etter å ha gjort nummer to. Er alltid E.coli som forårsaker uvi`en. Lurer nå på om jeg skal gå til innkjøp av asan intimservietter for å bruke når jeg ikke er hjemme. Føler dette blir ekstremtiltak for å unngå uvi, men det er jo ikke bra å gå på anibiotika kur etter kur. Kan ikke ha det sånn, og sex vil jeg jo gjerne ha. Nå lurer jeg på om det vil hjelpe å pirke på mannens vaskerutiner nedentil. Han såper nemlig inn både foran og bak i samme slengen. (selv tar jeg dette separat, først foran og skylle og så bak å skylle)Etter innsåpingen skyller han så først foran og så bak. I teorien kan det da kanskje komme avføringsbakterier på snoppen foran? Men føler dette blir hysterisk. Samtidig vil jeg unngå enda en uvi, blir litt motløs. Forslag anyone? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/366463-urinveisinfeksjon-etter-sex/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvorfor skjer dette?? Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 En tablett antibiotikum etter samleie! Ref: Stapleton A, Latham RH, Johnson C, Stamm WE. Postcoital antimicrobial prophylaxis for recurrent urinary tract infection: a randomized, double-blind, placebo-controlled trial. JAMA 1990;264:703-706 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/366463-urinveisinfeksjon-etter-sex/#findComment-3191140 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.