Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Går med kraftige kynnere døgnet rundt, og dette sliter både på psyke og søvnen. Jeg har store problemer med å få sove, og kjenner at jeg ikke har mye krefter igjen etterhvert. Jeg er ifølge UL termin 36 uker, men i følge menstermin (som forøvrig både lege og jordmor har mest tro på) er jeg 37+2.

Jeg har to små barn på hhv 2 og 4 år utenom, og jeg kjenner på meg selv at jeg ikke klarer stort mer av dette kjøret før jeg bryter helt sammen. Særlig søvnløsheten sliter.

Mitt spørsmål er derfor, hvor mye skal til før en kan få satt i gang en fødsel? (hvis det ikke skulle skje av seg selv i nærmeste fremtid) Hvilke kriterier blir lagt til grunn? Er psykisk og fysisk utmattelse god nok grunn?

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36658-igangsettelse-av-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann Ingera. Lenge siden sist!

Forstår godt du er sliten nå. Det må være tungt for deg.

Kan du ikke høre da, enten på sykehuset eller med jordmoren din?

For mitt vedkommende begynnte de å prate om det da jeg hadde gått ei uke over termin. Men jeg hadde lite fostervann. Var i tilegg så lite motivert,(selv om det burde vært motsatt *s*) etter å ha bodd på sykehushotell en eeeveighet.

Vet ikke om det hadde med mine klagesanger å gjøre, men de gav meg en dato.Natta før kom han ut av seg selv:-)

Lykke til.

Tror det kan hjelpe med litt sex, hadde besøk av gubben, vi kosa dagen i forveien, sånn for å gi et ekstra puff i riktig retning.Vet ikke hva som gjorde utslaget, da men....

Hold ut! Mas litt!

Og masse oppmuntrende tanker til deg!

Mvh

Trine Endsjø, jordmor

Det skal svært mye til for at man setter i gang fødselen på et slikt grunnlag. Det aller beste for både deg og barnet er om det kan få starte av seg selv. Likevel er det ikke tvil om at du trenger støtte nå, ikke minst praktisk. Håper virkelig at du har et nettverk (tenker ikke minst på en mann i huset) som kan stille opp så du kan sove mer. Ansvaret for de to små i huset, bør ikke i hovedtrekk falle på deg. Du er i rugefasen nå, og bør få prioritere dette arbeidet. Du er helt klart tjent med å få litt overskudd før fødselen, men dette klarer du ikke alene. Snakk med de rundt deg og evt. med din lege hvis du mener du trenger hjelp derfra.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...