Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ja, overskriften taler for seg...

Jeg har vel startet noe sånn som 4 tråder her om emnet. Det er gjort i fortvilelse, og over å ikke kunne dele dette med andre. Jeg er i full jobb, har mange venner, familie og en aktiv fritid - jeg er ikke et troll med behov for fiktive historier og oppmerksomhet! Jeg har ikke behov for å skape blest om et emne her på dol.

Tidvis har det gjort meg ukomfortabel med så mange svar. Jeg synes likevel svært mange her skriver veldig reflektert, og svarene er til hjelp. Jeg fant inn til denne siden fordi jeg føler meg noe deprimert for tiden. Jeg trodde takhøyden her var høy, og jeg forventet at man svarer på det man måtte ønske. Alt annet hopper man vel over?

Det er klart at dette ikke er en etisk bra sak. Men det er også sånn at kun bruddstykker av et hele kan skrives her. Jeg har likevel valgt å fokusere på mine følelser for HAN. (Som for øvrig igjen tok kontakt i dag - ikke fordi han vil velge meg, men fordi han nok ikke helt klarer å gi slipp på meg heller.)

Jeg trodde ikke det var så uvanlig å henge fast i en slik sak i lengre perioder. Dette dreier seg om følelser - og de kan ikke enkelt skrus av og på - dessverre. Jeg trodde heller ikke det er så uvanlig at noen har et forhold på si. Men her inne er dette åpenbart spesielt. Da er jeg kanskje i feil forum.

Jeg hadde gledet meg til å skrive videre med mine følgere om dette her inne, men jeg blir redd for det nå når det vekker så mye spekulasjoner og nedlatenhet. Jeg hadde håpet dere som er lei dette, synes jeg er svak osv rett og slett lot være å følge saken her. Det må da være enkelt og fair?

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mirami

3

• huuff

3

• hidi, the scorpion

2

• Drofereh

2

ShitDiddelyDo

Takhøyden på dol er høy, men hvis du helst vil ha svar utelukkende med medlidenhet og forståelse for deg og din situasjon, tror jeg ikke du vil finne den takhøyden du er ute etter på noe forum.

Du burde starte en blogg. Der kan du utdype dine følelser og fortelle din hjerteskjærende historie, og så kan du redigere bort svarene du ikke vil ha.

hidi, the scorpion

Når du skriver innlegg som dette må du forvente å få ulike svar.

Jeg synes du mangler moral, for du kan ikke holde på med to menn samtidig...(

Jeg dømmer deg ikke, for jeg har ikke vært i dine sko, men jeg personlig mener at du bør gjøre et valg.

Lykke til!

Gjest Kayia

Folk har svært ulik motivasjon for å være her, og som alle steder er utvikles det en særegen kultur for stedet. Jeg er ikke like overrasket over svarene du har fått som du er, og om jeg er overrasket er det i positivt forstand. Det pleier ofte å være unison fordømmelse av utroskap her inne, og jeg syns du i så måte har fått svært mange gode og nyanserte svar. Flertallet har forståelse for og forholder seg til at du har forelsket deg i en mann som ikke høres ut som Drømmemannen annet enn for deg, men samtidig syns mange at det er på sin plass å kommentere at du igjen har et ansvar for din mann. Når dette har blitt terpet på er det nok fordi du påberoper din elsker et ansvar overfor deg som du selv ikke har vil ta overfor din mann.

Uansett: Jeg er en av dem som hverken tror du er et troll eller et dårligere menneske enn noen av oss andre her inne, men samtidig er jeg en av dem som tenker at du har et ansvar for hva dine valg påfører andre av smerte. Det syns jeg du må akseptere at jeg sier når du har lagt dilemmaet ditt ut på et offentlig nettsted :) Men viktigst av alt: Jeg ser ingen grunn til at dolere skal oppfordres til ikke å svare deg. Gjør som du selv sier: hopp over de svarene du ikke syns er interessante eller konstruktive og ikke klag over at alle ikke er enig med deg eller forstår deg helt ut :)

Gjest oppgitt på dine vegne

Det jeg mener og mente da jeg svarte deg, og nå gjør jeg det igjen, selv o m jeg ikke skulle. ;o) Du må kutte han ut. Du kommer ikke videre, og han kommer ikke til og dumpe dama. Og da er du der igjen. Du trigger vondtheten ved og hele tiden håpe på melding og treff.Og da kanskje også treffe han. Og han vet han har deg i sin hule hånd.

For din egen skyld, hold deg til meldinga du skrev, glem fyllemeldinga. Det har skjedd de fleste.

Finn ut av det med samboeren din. Noen egenskaper har han vel som du setter pris på siden du vil fortsette med han.

Masse lykke til.

Hilsen, siden det var det jeg brukte sist,

Annonse

Gjest Merlen

Når en føler for å svare i en tråd må en ha lov til å skrive det en vil, også kritikk.

Håper du aldri mer tar kontakt med fyren, om du vil deg selv littegrann vel, og kjæresten din enda mer vel.

Og du? Regel nr. 1 etter et brudd må være å ikke svare på meldinger. Det blir enklere etter hvert.

''Jeg trodde ikke det var så uvanlig å henge fast i en slik sak i lengre perioder. Dette dreier seg om følelser - og de kan ikke enkelt skrus av og på - dessverre. Jeg trodde heller ikke det er så uvanlig at noen har et forhold på si. Men her inne er dette åpenbart spesielt. Da er jeg kanskje i feil forum. ''

Hvor vanlig det er å bedra den man lever sammen med over lang tid, vet jeg ikke. En handling blir uansett ikke riktig eller gal basert på hvor mange som gjør det samme. Det er helt normalt å ta avstand fra svik og bedrag man absolutt ikke ønsker å bli utsatt for selv.

I dine innlegg her fremstår du som ensidig fokusert på egeninteresse, å berge eget skinn, å karre til seg mest mulig uten hensyn til hvilken pris andre vil måtte betale. Kan hende er du ikke slik i RL. Men her på DOL har jeg ikke kommet over en eneste ytring som handler om annet enn egen komfort, ønsker og velbefinnende. Det kan se ut som du mangler noen grenser for hvilken pris du er villig til å påtvinge andre og betale for dine ønsker og begjær.

Takhøyde er ikke det samme som å være uten tak slik at hva som helst kan regne inn. Når du ber om råd, må du akseptere at noen av rådene handler om å tenke mindre på deg selv og mer på den mannen du har bedratt i et år. Blir du hårsår og fornærmet av slike innspill, kan det lett forsterke inntrykket av at du ikke bryr deg om så mange andre enn deg selv.

Jeg tror ditt sterke fokus på hvor fælt du har det, i kombinasjon med manglende vilje til å ta inn over deg at du gjør andre vondt, kan ha trigget de skarpe og uvennlige svarene du har fått.

Du bør slutte å gjemme deg bak følelser og bruke dem som alibi og unnskyldning for dine valg. Det er sant at følelser ikke kan skrus av og på. Men vi har alle et ansvar for hvilke tanker og følelser vi dyrker frem og hvilke vi sulter ut.

Jeg er ikke enig med dem som skriver at du ikke tar til deg noen av rådene du får her. Etter et år er det ikke så merkelig om en kursendring kan bli både vinglete, hompete og haltende i starten.

Det er positivt om du nå klarer å bryte med denne "drømmeprinsen" og slutt å ta kontakt/svare på meldinger/henvendelser.

Jeg tror du vil få det bedre om du tar tilbake roret og styringen i eget liv på disse områdene.

mvh

Gjest Moralens vokter

''Jeg trodde ikke det var så uvanlig å henge fast i en slik sak i lengre perioder. Dette dreier seg om følelser - og de kan ikke enkelt skrus av og på - dessverre. Jeg trodde heller ikke det er så uvanlig at noen har et forhold på si. Men her inne er dette åpenbart spesielt. Da er jeg kanskje i feil forum. ''

Hvor vanlig det er å bedra den man lever sammen med over lang tid, vet jeg ikke. En handling blir uansett ikke riktig eller gal basert på hvor mange som gjør det samme. Det er helt normalt å ta avstand fra svik og bedrag man absolutt ikke ønsker å bli utsatt for selv.

I dine innlegg her fremstår du som ensidig fokusert på egeninteresse, å berge eget skinn, å karre til seg mest mulig uten hensyn til hvilken pris andre vil måtte betale. Kan hende er du ikke slik i RL. Men her på DOL har jeg ikke kommet over en eneste ytring som handler om annet enn egen komfort, ønsker og velbefinnende. Det kan se ut som du mangler noen grenser for hvilken pris du er villig til å påtvinge andre og betale for dine ønsker og begjær.

Takhøyde er ikke det samme som å være uten tak slik at hva som helst kan regne inn. Når du ber om råd, må du akseptere at noen av rådene handler om å tenke mindre på deg selv og mer på den mannen du har bedratt i et år. Blir du hårsår og fornærmet av slike innspill, kan det lett forsterke inntrykket av at du ikke bryr deg om så mange andre enn deg selv.

Jeg tror ditt sterke fokus på hvor fælt du har det, i kombinasjon med manglende vilje til å ta inn over deg at du gjør andre vondt, kan ha trigget de skarpe og uvennlige svarene du har fått.

Du bør slutte å gjemme deg bak følelser og bruke dem som alibi og unnskyldning for dine valg. Det er sant at følelser ikke kan skrus av og på. Men vi har alle et ansvar for hvilke tanker og følelser vi dyrker frem og hvilke vi sulter ut.

Jeg er ikke enig med dem som skriver at du ikke tar til deg noen av rådene du får her. Etter et år er det ikke så merkelig om en kursendring kan bli både vinglete, hompete og haltende i starten.

Det er positivt om du nå klarer å bryte med denne "drømmeprinsen" og slutt å ta kontakt/svare på meldinger/henvendelser.

Jeg tror du vil få det bedre om du tar tilbake roret og styringen i eget liv på disse områdene.

mvh

Er du moralens vokter du? Du virker helt manisk.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du luftet en problemstilling som er meget vanlig for svært mange. Den er også ekstremt truende for svært mange. Det har du fått merke særlig de siste dagene.

Alle slike nettsteder har en selektert brukergruppe. Dvs det er ikke et representativt utvalg av befolkningen. På et annet nettsted vill du fått andre svar.

Her har du tilfeldigvis funnet det ømme punktet/den blinde flekken til den typiske "doler". Derfor har det blitt som det har blitt.

Gjest togli

Jeg vet at det går an å bli så forelska som du er, og dermed miste gangsynet helt (blind av forelskelse etc..) - så der forstår jeg godt at du har behov for å tolke alle positive signaler fra ham som at han nå endrer seg e.l.

Det jeg ikke forstår er at du fortsetter i forholdet til han du er sammen med nå.. Jeg hadde aldri i verden greid å se meg selv i øynene, evt se ham i øynene, etter å ha holdt på på denne måten... Man skal ha guts nok til å gjøre det slutt med en man ikke har de riktige følelsene for - og så vidt jeg forstår har dere ikke engang barn sammen, så da skjønner jeg ikke hvorfor du fortsetter.... Kan det være at du ikke takler tanken på å være alene?

Forøvrig tror jeg ikke du er et "troll". Jeg tror dette er en reell historie.

Du luftet en problemstilling som er meget vanlig for svært mange. Den er også ekstremt truende for svært mange. Det har du fått merke særlig de siste dagene.

Alle slike nettsteder har en selektert brukergruppe. Dvs det er ikke et representativt utvalg av befolkningen. På et annet nettsted vill du fått andre svar.

Her har du tilfeldigvis funnet det ømme punktet/den blinde flekken til den typiske "doler". Derfor har det blitt som det har blitt.

Nåh. Med mindre du sikter til Vicktoria Milan så får man jevnt over samme reaksjon, uansett hvilket forum man spør på.

Og den "jevne doler" henger like mye på andre forumer. ;0)

Annonse

Mary Poppins

Jeg tror på ingen måte at du er et troll, for denne problemstillingen du fremstiller her er da ikke så veldig uvanlig. Jeg har også forstått det sånn at du bruker dol som en form for terapi, og for å lufte tanker som du kanskje ellers ikke kan lufte i RL. Videre tror jeg absolutt du setter pris på de rådene du får, men det er nå engang sånn at noe som kan være helt åpenlyst i teori, ikke er så lett å gjennomføre i praksis.

Dersom du føler at det hjelper å skrive her, så synes jeg du skal fortsette. Jeg kommer i så fall til å fortsette å lese :-)

Gjest Nickløsheletiden

Jeg tror på ingen måte at du er et troll, for denne problemstillingen du fremstiller her er da ikke så veldig uvanlig. Jeg har også forstått det sånn at du bruker dol som en form for terapi, og for å lufte tanker som du kanskje ellers ikke kan lufte i RL. Videre tror jeg absolutt du setter pris på de rådene du får, men det er nå engang sånn at noe som kan være helt åpenlyst i teori, ikke er så lett å gjennomføre i praksis.

Dersom du føler at det hjelper å skrive her, så synes jeg du skal fortsette. Jeg kommer i så fall til å fortsette å lese :-)

Enig med deg på vanlig måte:-)

Gjest Tatjana

mvh

Helt enig i dette. Godt skrevet.

Gjest hold deg unna

Det beste rådet jeg kan gi deg er at du glemmer deg selv i dette tilfellet. Du vet hva som er rett og alt. Veelg det rette! Tenk også over hvordan du ville følt det om noen svek deg på denne måten.

Dropp fyren. Bestem deg for at du ikke vil ha noe med ham å gjøre lenger. Du har ansvar for dine handlinger og hva dine handliger kan medføre. Det er mange barn som har gått dukken netopp p.g.a mennesker som deg.

Gjest segunda

Det var et interessant poeng.

Gjest segunda

Takhøyden på dol er høy, men hvis du helst vil ha svar utelukkende med medlidenhet og forståelse for deg og din situasjon, tror jeg ikke du vil finne den takhøyden du er ute etter på noe forum.

Du burde starte en blogg. Der kan du utdype dine følelser og fortelle din hjerteskjærende historie, og så kan du redigere bort svarene du ikke vil ha.

Du må være vant til ekstreme lave tak.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...