Gå til innhold

Tap av sexlyst etter at jeg har kommet

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en gutt på 23år som lenge har hatt et problem med tap av sexlyst etter at det har gått for meg...

Det være seg til eksempel etter at jeg har onanert eller at jeg har hatt sex men noen.

Jeg mister rett og slett all lyst på sex og lyst på nærhet etter at det har gått for meg...

Det er så ille at jeg rett og slett ikke orker og ha ta på eller at den personen jeg har hatt sex med skal ta på meg i lang stund etter på...

Jeg lurer på om dette er vanlig og eller hva som kan som kan være grunnen til dette?

Med vennlig hilsen

Oslogutt på 23

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36671-tap-av-sexlyst-etter-at-jeg-har-kommet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gro Isachsen, Sexpert

Etter en orgasme inntrer for de aller fleste menn en avspenningsperiode. De fleste menn har da ingen interesse av videre seksuell aktivitet, i hvert fall må de fleste ha en hvileperiode.

Den generelle følelsen av tilfredshet med påfølgende mangel på videre seksuell aktivitet som følger av mannens endelige orgasme med ejakulasjon er antatt å være forårsaket av et hormonlignende stoff kalt oxytocin, som frigjøres under orgasmen. Svært mange menn blir søvnige og ønsker bare å sove. At menn blir søvninge kan føre til konflikter, siden kvinner ikke får en tilsvarende dose. Det normale for kvinner er tvert i mot at de etter sex føler seg svært opplagt. De ønsker en ofte en avspenningsperiode med mye kos, snakk og nærhet. Om mannen snur ryggen til og sovner, føler mange kvinner at de blir avvist. Jeg foreslår at du er ærlig mot din sengepartner og forklarer situasjonen, og at du etter sex er fullstendig immun mot kjærtegn. Jeg vil tro kvinner skjønner deg bedre og føler seg mindre avvist om du forteller at det er en normal fysisk reaksjon.

Jeg er jente og har et også litt på den måten. Etterpå vil jeg ligge stille og komme til hektene igjen. Jeg har ikke noe behov for å kline eller å ta en omgang til.

Men jeg vil understreke at jeg ikke avviser partneren min for det, og er heller ikke uhøflig mot ham.

Jeg forklarer ganske enkelt at jeg er utslitt og trenger tid til å komme meg igjen. Det går helt fint og ingen misforståelser.

De som ligger og ikke orker synet av partneren etter sex har et problem. At de er trett og ønsker å sove og slappe av, det er helt naturlig. Det kan diskuteres med partner og komme frem til en løsning som passer begge.

Å være så negativt innstilt mot partneren etter sex vitner om liten respekt. Hadde jeg fått greie på at min partner ikke ville vite av meg etter å ha ligget med meg, så hadde jeg aldri giddet å ha sex med han igjen.

Den innstillingen din er noe du bør jobbe med, du kan ikke vente at noen skal gidde å være sammen med deg når du er ekkel og avvisende etter sex.

Skjerpings!!!

knock, knock!

Jeg har lest innleggene her, også fra den profesjonelle!

Jeg hadde det slik for mange år siden (fenomenet har kanskje med alder å gjøre?), men for noen år siden, etter at jeg begynte å gå dypere inn i seksualiteten, så har jeg funnet en overgangstilstand som er meget god.

Det er ikke bare kos og prat, men en kan fortsette med sex. Hvis jeg lar være å trekke meg tilbake, altså ligger inne i min partner (høres som en fødsel!), bare stille, så begynner det faktisk å skje ting igjen! Ereksjonen kommer tilbake, og vi kan fortsette. Ikke så heftig som før, men dog...

Jeg husker en historie fra en eldre mann jeg kjenner, som var så nedfor. Han sa at han nå hadde så mye å by på når det gjaldt sex,etter mange års erfaring og praktisering, at han var bortimot den ideelle sex-partner. Det som var ille, var at ingen var interessert i å ha sex med ham lengre!

Tragisk!? Kanskje du kunne kommentere dette Gro?

mvh

Annonse

Gjest Gro Isachsen, Sexpert

knock, knock!

Jeg har lest innleggene her, også fra den profesjonelle!

Jeg hadde det slik for mange år siden (fenomenet har kanskje med alder å gjøre?), men for noen år siden, etter at jeg begynte å gå dypere inn i seksualiteten, så har jeg funnet en overgangstilstand som er meget god.

Det er ikke bare kos og prat, men en kan fortsette med sex. Hvis jeg lar være å trekke meg tilbake, altså ligger inne i min partner (høres som en fødsel!), bare stille, så begynner det faktisk å skje ting igjen! Ereksjonen kommer tilbake, og vi kan fortsette. Ikke så heftig som før, men dog...

Jeg husker en historie fra en eldre mann jeg kjenner, som var så nedfor. Han sa at han nå hadde så mye å by på når det gjaldt sex,etter mange års erfaring og praktisering, at han var bortimot den ideelle sex-partner. Det som var ille, var at ingen var interessert i å ha sex med ham lengre!

Tragisk!? Kanskje du kunne kommentere dette Gro?

mvh

Til historien om den eldre mannen først – ja jeg tror det finnes en masse positiv, flott, deilig, nær - uutlevd elskov som aldri blir realisert fordi mange ikke har funnet den rette partneren å leve den ut sammen med. Kanskje fordi mange, oftest kvinner på samme alder ikke lenger har de samme seksuelle behovene?

Jeg traff for en tid tilbake en kvinne på ca. 40. Hun fortalte at ingen av hennes venninner hadde noen glede av sex!!! Sex var noe de var med på for å tilfredstille partneren, ikke for å dekke egne behov, for de fantes ikke. Det gjør meg trist, kjempetrist, særlig når jeg vet hvor viktig god sex er for både kroppen og psyken. Jeg tror at årsaken til at svært mange kvinner, spesielt de på min alder, har så liten glede av sex er at de ikke har lært, eller tør å uttrykke egne seksuelle behov.

Det tror og håper jeg yngre kvinner er flinkere til, det tyder mange av innleggene her på. Selv om jeg har sett undersøkelser som viser at også mange unge kvinner (ca. 30 prosent) heller ikke har noen seksuell glede. Så det trengs gode elskere.. Slike som kan gi kvinner positive seksuelle opplevelser og klarer å lokke fram lysten og troen på et bedre liv, både i yngre og eldre årsklasser. Slike menn som også kan være trygge nok til å forsikre kvinner at de må tørre å kommunisere og vise sitt seksuelle potensiale. Så det er trist, spesielt for kvinner, når menn gir opp å være offensive og dele sine gleder…

Så til din egen opplevelse av at det finnes et nytt liv etter orgasmen. Så flott! Har hørt om andre voksne menn som har hatt lignende opplevelser. De forteller om en større nærhet og sensitivitet, selv om det ikke nødvendigvis fører til orgasme nummer to.

Tror sensualiteten og seksualiteten utvikler seg og endrer seg for de aller fleste i løpet av livet. Men det avhenger også mye av forholdet til partneren og at begge gir rom for både egen og den andres nytelse. Forhold som gir næring og gode vilkår for å utvikle seksualiteten, er de som overlever og gir lykkeligere mennesker, og det der vel det som en meningen?

Jeg er jente og har et også litt på den måten. Etterpå vil jeg ligge stille og komme til hektene igjen. Jeg har ikke noe behov for å kline eller å ta en omgang til.

Men jeg vil understreke at jeg ikke avviser partneren min for det, og er heller ikke uhøflig mot ham.

Jeg forklarer ganske enkelt at jeg er utslitt og trenger tid til å komme meg igjen. Det går helt fint og ingen misforståelser.

De som ligger og ikke orker synet av partneren etter sex har et problem. At de er trett og ønsker å sove og slappe av, det er helt naturlig. Det kan diskuteres med partner og komme frem til en løsning som passer begge.

Å være så negativt innstilt mot partneren etter sex vitner om liten respekt. Hadde jeg fått greie på at min partner ikke ville vite av meg etter å ha ligget med meg, så hadde jeg aldri giddet å ha sex med han igjen.

Den innstillingen din er noe du bør jobbe med, du kan ikke vente at noen skal gidde å være sammen med deg når du er ekkel og avvisende etter sex.

Skjerpings!!!

Til alle som har svart, takk for alle svar, det er godt å høre at jeg ikke er alene om dette og at det også kan skyldes kjemi i kroppen.

Og til Gogga: Jeg har vel ordlagt meg dårlig når jeg skriver her, jeg er ikke avisende og ekkel mot partnern min da jeg føler dette, hvorfor skulle jeg det, det jeg beskriver av følelsene jeg får er ikke så sterkt at jeg ikke klarer og opptre som sivilisert...

Uansett takk for innspill! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...