Gjest 19årgutt Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Hei. Jeg er en 19 år gammel gutt som hele ungdomstiden har slitt med kviser. Generelt har det dreid seg om hele ansiktet, men det har gått veldig i baner i forhold til "aggressivitet". Jeg har aldri hatt så store problemer at det har vært store, stygge kviser - og særlig mange av dem. Men jeg har alltid hatt det, og det har aldri tatt slutt. Det som har plaget meg mest, har vært nesen. Det er nemlig der det har vært verst. Alle de siste seks årene har jeg slitt med voldsom talgproduksjon og store sånne "ormer", eller hva det heter. Det har vært et sant helvette, fordi jeg ikke har gått en uke uten at det har kommet en ny "rudolf"-tendens på nesen. Aldri har det tatt slutt. De siste par årene har jeg prøvd mange forskjellige typer kremer og "kurer" - mange av dem har jeg fått gjennom resept. Ingenting har funket i tilstrekkelig grad, eller på en god nok måte - de har bare gjort at jeg har fått flere kviser. Det er ihvertfall slik jeg har opplevd det, og har ganske fort gitt opp alle sammen. Nå har jeg endelig sluttet med alt sånt. Nå bruker jeg bare en mild rensekrem hver morgen og kveld, som funker ganske bra. Den renser på en mye dypere måte, selv om den ikke tørker ut huden min - jeg har endelig innsett at jeg har, og vil fortsette å ha, fet hud. Det kan jeg ikke endre på. Men etter alle disse årene med frustrasjon over nesen min ser det ut som om den har tatt skade av at jeg kanskje har vært hardhendt med den. For, i motsetning av resten av ansiktet - som nå ser ganske fint ut, faktisk, og ihvertfall å bedringens vei - så er nesen fortsatt ganske rød. Det går ikke bort. Store deler av nesen har synlige porer, de porene som har gitt meg mest kviser. Men frem på tuppen er det liksom bare blitt helt rødt, og det virker som om huden har "hardnet til" eller noe. Det er likevel der jeg har begynt å få kviser igjen. Nå når jeg er inne i en fin rytme med rensing, og resten av ansiktshuden begynner å bli normal. Hva kan dette være tegn på? Har jeg ødelagt den? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/366778-kviser/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Når du begynner med nye og gode produkter vil huden ofte reagere med at den vil få ut all dritten som ligger under... så kanskje du har slutta for kjapt med de gode produktene? Har du vært hos hudlege for å få hjelp? Der er de nok vant til slike problemer vil jeg tro... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/366778-kviser/#findComment-3193321 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sangsol Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Neida, du har ikke ødelagt den.Huden tilpasser seg hele tiden. Har du forsøkt litt sol (ute eller litt kunstig)? Og mye frisk luft? sol virker desinfiserende i seg selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/366778-kviser/#findComment-3193355 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.