Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg fikk et barn for ca. 8 måneder siden etter et greit svangerskap. Ammer fortsatt, men barnet spiser mye annen mat også.

Fikk satt inn kobberspiral ca. 8 uker etter fødsel. Jeg kan kjenne denne når jeg kjenner etter med fingrene.

Hadde mens-lignende blødninger ca. 5, 10 og 14 uker etter fødselen. Deretter har jeg ikke blødd i det hele tatt. Testet (ClearBlue) i juli (ca. 2 måneder etter siste blødning) og deretter i forrige uke - begge ganger negativt.

Men jeg klarer ikke å slutte å lure på om jeg kan være gravid likevel. Jeg er litt trettere enn vanlig og antydning til kvalm (var svært lite kvalm i forrige svangerskap). Har trent magemusklene noe - men synes magen strutter som om jeg skulle være flere måneder på vei og at den kjennes fast ut.(har en del problemer med luft så forklaringen kan nok ligge her). I helga var jeg svært sliten etter en tur i byen og holdt på å besvime hos min tante - som spurte "du er sikker på at du ikke er gravid igjen da?" Hun syntes det kunne se slik ut. Dessuten innbiller jeg meg at jeg kan kjenne antydning til spark.

Flere som har opplevd eller hørt om noe lignende? Jeg kunne selvsagt gå til legen - men det er vanskelig å få time - og jeg føler meg dum som ikke kan legge vekk disse tankene etter to negative tester. Jeg ønsker meg flere barn - men ikke SÅ tett selv om det ikke ville vært noen krise- samt at jeg er glad i et glass vin til lørdagsmiddagen og en del matvarer som gravide bør være forsiktig med.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36691-innbilt-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man får ikke mensen og kan somregel ikke bli gravid mens man ammer.

nja, så enkelt er det vel ikke - jeg tror du vil finne ganske mange som både får mensen og/eller blir gravide mens de ammer - særlig når det er gått 8 måneder og fullammingens tid er definitivt forbi. Og det er fullt mulig å bli gravid på første eggløsning og følgelig ikke få mens mellom 2 svangerskap - det har skjedd flere i min familie.

Man blir vanligvis ikke gravid med spiral heller - det er nok mer sjelden - men jeg kjenner likevel noen som ble det også.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36691-innbilt-gravid/#findComment-140059
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...