Gå til innhold

HIV-smitte

Anbefalte innlegg

Gjest Abdochaeraechaz

Jeg var på en bensinstasjon i dag og det krydde av folk der. jeg hentet meg en godteripose, men det var så tett med folk at jeg kan ikke garantere at jeg ikke dultet borti noen, eller kom i berøring med noen av de personene som befant seg inne på bensinstasjonen. Kan heller ikke garantere at jeg ikke kom borti noen med godteriposen. jeg var farlig nær iallefall. Da jeg kom hjem så jeg 1-2 timer senere et par veldig mørke flekker på godteriposen, jeg vil påstå at de så gråsvarte ut, men de kunne vært brune, på posens nedre kant. De var tørre, jeg gnikket på dem, og de forsvant etterhvert som jeg gnikket på dem. Men tanken uroer meg- enn om dette var størknet blod fra noen av de menneskene som jeg eventuelt kom i kontakt med inne på butikken. Tenk om jeg er HIV-smittet nå. Jeg ser på HIV som et stort problem, det kan ikke være så uhyre vanskelig å bli smittet av dette, hvertfall ikke når man tar en slik situasjonsbeskrivelse som nevnt ovenfor i betrakning. Jeg savner en vaksine snart, jeg kommer stadig i situasjoner der jeg føler at jeg blir utsatt for smitte, jeg observerer flekker, og HIV-frykten ødelegger dessuten livet mitt, helt uavhengig av om frykten har rot i virkeligheten eller ikke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/367053-hiv-smitte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg garanterer 150% sikkert at du ikke er hiv-smittet av flekkene på godteriposen.

Om dette er tanker du har ofte så bør du ta deg en tur til legen for å få hjelp med tankene dine - dette er totalt usannsynlig og da trenger du hjelp til å komme bort fra slike destruktive tanker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/367053-hiv-smitte/#findComment-3196505
Del på andre sider

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Jeg tror ikke du har spesiell grunn til å være bekymret for HIV smitte etter den situasjonen du beskriver. HIV smitte overføres ikke med så tilfeldige og overflatiske kontakter - selv om det eventuelt størknet blod du hadde på godteriposen (hvorfor skulle det være blod?) Smittefaren i Norge, ved normal levesett er meget lav.

Når det gjerder vaksine er jeg enig med deg at det hadde vært fint om vi fikk en snart. Men mange forskere har jobbet med saken nå i flere tiår. Det er opplysneinger som tyder på fremgang, men når det det endelige gjennombruddet skjer, vet ingen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/367053-hiv-smitte/#findComment-3199312
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...