Gjest kvinnepå28 Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Jeg er blitt helt besatt av en tvangstanke. Jeg er gravid med min ektemann. Før jeg var gravid var jeg på en fest hvor jeg den siste timen hadde black-out. Jeg vet jeg var sammen med han og våre venner hele kvelden, bortsett fra når jeg var på toalettet kort tid.Vi forlot festen sammen, og tok litt mat rett før vi var hjemme. Der har jeg fått det for meg at tenk om jeg hadde sex med en tilfeldig mann på toalettet der, iløpet av de 10 minuttene jeg var borte. Det er helt absurd, for jeg har aldri vært utro noengang,ville aldri vært det, og husker godt denne kvelden jeg var i godt humør, og koste meg. Da slo ikke tanken meg i det hele tatt heller, bare at jeg husker jeg fikk black-out på slutten, og følte kanskje jeg hadde vært litt fjollete og skravlete på slutten, noe som stemte. Det er etter at jeg fant ut jeg var gravid denne fjollete tanken bare datt ned i hodet mitt. Har alltid vært redd for ansvaret ved å få barn, tatt det veldig alvorlig, men dette barnet var ønsket fra begges side. Kan det være det som er grunnen, at jeg fortsatt er litt i sjokk? Har ingen barn fra før. Jeg er ikke den typen som ville gjort noe sånt, ikke om jeg engang var single. Så hvorfor i alle verdens dager tenker jeg slik nå? Ser for meg det kommer ut et barn som alle vil se ikke er hans, så mister jeg både han og alle i min familie vil være skuffet over meg for resten av livet, og hate meg. Jeg hadde samleie med min mann 4 dager før eggløsning, og på selve eggløsningsdagen. Jeg klarer ikke glede meg over graviditeten selv om jeg vet dette er bare tull innerst inne. Er det bare hormonene som spiller med meg? Jeg kjenner ikke igjen meg selv. Jeg er noen uker gravid. Det er helt grusomt.Vil det gå over, hva kan jeg selv gjøre? Vil så gjerne glede meg over dette,uten de surrealistiske tankene i hodet som ødelegger. Takknemlig for svar.Hilsen kvinne på 28 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367060-tvangstanke-under-graviditet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
siameser Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Du hadde vel merket det etterpå om du hadde hatt sex? En blir jo gjerne både sår og våt etterpå. Du skal ikke trenge å ha det sånn. Leger og jordmødre har sikkert møtt mange med lignende angst. Du kan for eksempel ta det opp med legen på neste kontroll? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367060-tvangstanke-under-graviditet/#findComment-3196579 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Jeg tror at mange gravide får irrasjonelle tanker om graviditeten og fosteret, og det kan være vanskelig å fjerne selv med fornuft. Man har ikke noen sikker forklaring på hva som setter i gang slike tanker, det kan være hormonene, og det kan være det ansvar som venter en med et barn i vente. Kanskje logikk kan få tanken utryddet. Du er 28 år og har aldri vært med på noe slikt før, hvorfor da nettopp nå? Kan du tenke deg noen i selskapet som ville ’misbruke’ deg? Kan du forestille deg at du ikke ville ha reagert og ’våknet opp’ om noen gikk med deg inn på toalettet og forsøkte seg? Kan du opplyse meg når du hadde siste menstruasjon og når festen var? Fire dager før og på eggløsningsdagen, spesielt det siste, er de fruktbare dager. Du er 28 år, det er det ideelle tidspunkt å bli gravid på, graviditeten er ønsket med en mann du tilsynelatende er glad i. Du burde kunne legge disse urimelige tankene bak deg. Hvis det ikke er mulig, burde du få henvisning til en psykiater. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367060-tvangstanke-under-graviditet/#findComment-3197141 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kvinnepå28 Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Jeg tror at mange gravide får irrasjonelle tanker om graviditeten og fosteret, og det kan være vanskelig å fjerne selv med fornuft. Man har ikke noen sikker forklaring på hva som setter i gang slike tanker, det kan være hormonene, og det kan være det ansvar som venter en med et barn i vente. Kanskje logikk kan få tanken utryddet. Du er 28 år og har aldri vært med på noe slikt før, hvorfor da nettopp nå? Kan du tenke deg noen i selskapet som ville ’misbruke’ deg? Kan du forestille deg at du ikke ville ha reagert og ’våknet opp’ om noen gikk med deg inn på toalettet og forsøkte seg? Kan du opplyse meg når du hadde siste menstruasjon og når festen var? Fire dager før og på eggløsningsdagen, spesielt det siste, er de fruktbare dager. Du er 28 år, det er det ideelle tidspunkt å bli gravid på, graviditeten er ønsket med en mann du tilsynelatende er glad i. Du burde kunne legge disse urimelige tankene bak deg. Hvis det ikke er mulig, burde du få henvisning til en psykiater. Vennlig hilsen Mette H Moen Hei, takk for svar. Festen var 4 juni. Siste mens 26 mai. Eggløsning 9 juni, vil jeg tro for målte da, og det pleier stemme som regel. Har jevn syklus på ca 28 dager. hadde eggløsning 9 juni, hadde samleie søndagen den 5 juni og den 9 juni på kvelden. Nei, kan ikke se for meg noen ville misbruke meg, da ville jeg som du sier helt sikkert "våknet ooo". Fikk det for meg at jeg kunne hatt samleie på stedet vi tok en matbit på veien hjem, der var det omtrent ingen, bare oss og noen få til. Fikkdet for meg at jeg i løpet av den korte tiden feks hadde samleie med en mørkhudet, og da ville alle se barnet ikke var hans osv. Det er jo helt sykt, jeg vet. Dessuten ville jeg jo merket det om det mot formodning skjedde. Er godt å høre en mening fra en fagperson, er som du sier, jeg ser på en graviditet med meget stort alvor, men barnet er ønsket fra begge parter, jeg trodde bare det ville ta litt mer tid enn det tok, og ble vel litt i sjokk da jeg fant det ut, så kom plutselig disse tankene. Helt merkelig, likner ikke meg i det hele tatt. Kom gjerne med en kommentar til dette om det er noe du ønsker å informere meg om. Håper jeg nå kan ta det helt med ro.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367060-tvangstanke-under-graviditet/#findComment-3197148 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Hei, takk for svar. Festen var 4 juni. Siste mens 26 mai. Eggløsning 9 juni, vil jeg tro for målte da, og det pleier stemme som regel. Har jevn syklus på ca 28 dager. hadde eggløsning 9 juni, hadde samleie søndagen den 5 juni og den 9 juni på kvelden. Nei, kan ikke se for meg noen ville misbruke meg, da ville jeg som du sier helt sikkert "våknet ooo". Fikk det for meg at jeg kunne hatt samleie på stedet vi tok en matbit på veien hjem, der var det omtrent ingen, bare oss og noen få til. Fikkdet for meg at jeg i løpet av den korte tiden feks hadde samleie med en mørkhudet, og da ville alle se barnet ikke var hans osv. Det er jo helt sykt, jeg vet. Dessuten ville jeg jo merket det om det mot formodning skjedde. Er godt å høre en mening fra en fagperson, er som du sier, jeg ser på en graviditet med meget stort alvor, men barnet er ønsket fra begge parter, jeg trodde bare det ville ta litt mer tid enn det tok, og ble vel litt i sjokk da jeg fant det ut, så kom plutselig disse tankene. Helt merkelig, likner ikke meg i det hele tatt. Kom gjerne med en kommentar til dette om det er noe du ønsker å informere meg om. Håper jeg nå kan ta det helt med ro.. Det er langt større sjanse for å ha blitt gravid de to sistnevnte dager enn 'festdagen' hvor muligheten er betydelig mindre. Jeg håper at du kan slå deg til ro og glede deg til fødselen. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367060-tvangstanke-under-graviditet/#findComment-3197287 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kvinnepå28 Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Det er langt større sjanse for å ha blitt gravid de to sistnevnte dager enn 'festdagen' hvor muligheten er betydelig mindre. Jeg håper at du kan slå deg til ro og glede deg til fødselen. Vennlig hilsen Mette H Moen Takk for svar. Visste ikke du kunne svare 2 ganger her, så jeg skrev nytt innlegg med samme spørsmål og med samme overskrift direkte til deg med betaling. Er det mulig å slette den så jeg slipper å betale for det? Siden jeg allerede har fått svar her? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367060-tvangstanke-under-graviditet/#findComment-3197297 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Takk for svar. Visste ikke du kunne svare 2 ganger her, så jeg skrev nytt innlegg med samme spørsmål og med samme overskrift direkte til deg med betaling. Er det mulig å slette den så jeg slipper å betale for det? Siden jeg allerede har fått svar her? Ja, betalingen blir slettet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367060-tvangstanke-under-graviditet/#findComment-3197481 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.