Gå til innhold

Kul/utposing i skjeden

Anbefalte innlegg

Gjest bekymra, 23 år

I går oppdaget jeg en kul/utposing/klump midt i "bakveggen" i skjedeåpningen, og jeg ble selvfølgelig fryktelig nervøs for hva dette kan være. Den er ubehagelig å ta på, men gjør ikke vondt, og merkes ikke ellers. Etter at jeg fødte mitt første barn for 2 år siden, har jeg vært mer eller mindre plaget av innvendige hemoroider, og denne kulen kjennes nesten ut som en hemoroide, men er ikke bevegelig i noen retning. Såvidt jeg vet kan man ikke få hemoroider i skjeden - men kan det være at det er hemoroidene fra endetarmen som trykker? Kulen har ikke forandra seg etter avføring. For 2 uker siden brukte jeg Canesten kombinasjonsbehandling mot underlivssopp, dette var første gang jeg hadde det. Kan det være sammenheng? Vi håper å bli gravid igjen snart, og håper jo selvølgelig alt er i orden. Kan jeg se an om kulen forandrer seg, eller bør jeg kontakte lege?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/367101-kulutposing-i-skjeden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det kan være det man betegner som et ’rectocele’, dvs. en utposing mellom skjedeveggen og endetarmen, en slapphet i muskellaget. Det er ikke uvanlig etter en fødsel. Det er ikke hemoroider, og det har ikke sammenhang med Canesten-behandlingen. Få legen til å se på det ved neste besøk, men det er ikke grunn til bekymring. Ikke noe problem å forsøke å bli gravid igjen. Lykke til.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...