Gjest bekymra, 23 år Skrevet 10. juli 2011 Skrevet 10. juli 2011 I går oppdaget jeg en kul/utposing/klump midt i "bakveggen" i skjedeåpningen, og jeg ble selvfølgelig fryktelig nervøs for hva dette kan være. Den er ubehagelig å ta på, men gjør ikke vondt, og merkes ikke ellers. Etter at jeg fødte mitt første barn for 2 år siden, har jeg vært mer eller mindre plaget av innvendige hemoroider, og denne kulen kjennes nesten ut som en hemoroide, men er ikke bevegelig i noen retning. Såvidt jeg vet kan man ikke få hemoroider i skjeden - men kan det være at det er hemoroidene fra endetarmen som trykker? Kulen har ikke forandra seg etter avføring. For 2 uker siden brukte jeg Canesten kombinasjonsbehandling mot underlivssopp, dette var første gang jeg hadde det. Kan det være sammenheng? Vi håper å bli gravid igjen snart, og håper jo selvølgelig alt er i orden. Kan jeg se an om kulen forandrer seg, eller bør jeg kontakte lege? 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 11. juli 2011 Skrevet 11. juli 2011 Det kan være det man betegner som et ’rectocele’, dvs. en utposing mellom skjedeveggen og endetarmen, en slapphet i muskellaget. Det er ikke uvanlig etter en fødsel. Det er ikke hemoroider, og det har ikke sammenhang med Canesten-behandlingen. Få legen til å se på det ved neste besøk, men det er ikke grunn til bekymring. Ikke noe problem å forsøke å bli gravid igjen. Lykke til. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.