Gjest når ser man det? Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Jeg gjennomgikk full mageplastikk, sammensying av magemuskler og fettsuging på flankeri mars. Har nettopp vært inne og korrigert såkalte eselører på begge sider. Jeg er litt usikker på hva som er rimelige forventninger til sluttresualtet og om det vil endre seg mye mer nå etter som tiden går. På den ene siden/flanken ha jeg fortsatt en bump, som om jeg har for mye fett, det buler ut. Dette hadde jeg også før operasjonen og legen gjorde meg oppmerksom på at jeg hadde denne usymmetrien og skulle da fettsuge mer på den siden. Jeg er fortsatt usymmetrisk og det viser nokså godt igjennom klærne også at det buler mer på en side. Jeg har ifølge kontrakten en klagerett på 1 år. Det jeg lurer på er om dette er noe som kan jevne seg ut med tiden, all den tid det er knappe 4 mnd siden inngrepet. Eller er dette noe jeg bør ta opp med kirurgen prompte og evt. gjøre korreksjoner nå? Jeg fikk ikke snakket så mye om dette nå når jeg var inne..gikk liksom så fort og han sa hadet før jeg fikk rukket noe som helst. Det er en dyktig lege, (utfra rykter og referanser), men jeg er noe usikker på om hva jeg egentlig kan forvente. Inngrepet kostet 50 000 fra egen lomme, så det er viktig for meg at jeg får det beste mulige resultat. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367115-mageplastikk-endelig-resultat/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Endelig resultat får du etter 6 mnd, http://stavangerplastikkirurgi.no/mageplastikk.php 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367115-mageplastikk-endelig-resultat/#findComment-3197246 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 For meg tok det bortimot to år før jeg hadde endelig sluttresultat. Etter bare 4 mnd hadde jeg store eselører og hele magen var usymetrisk. Jeg fikk beskjed om å være tålmodig og la tiden jobbe med saken. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367115-mageplastikk-endelig-resultat/#findComment-3197286 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest når ser man det? Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 For meg tok det bortimot to år før jeg hadde endelig sluttresultat. Etter bare 4 mnd hadde jeg store eselører og hele magen var usymetrisk. Jeg fikk beskjed om å være tålmodig og la tiden jobbe med saken. Eselørene er tatt nå, så jeg regner med at dette vil bli bra. Men hvordan ble sluttresultatet for deg? Jevnet det seg ut? Og er du fornøyd? I og med at jeg har reklamasjonsrett i 1 år, så må jeg nødvendigvis kreve korreksjon innen den tid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367115-mageplastikk-endelig-resultat/#findComment-3197423 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Kirurgen vil uansett ikke komme til å operere på deg før det har gått minst 6 mnd. Sannsynligvis vil ha be deg se det ann enda lenger. Jeg tror derfor jeg ville ventet ca 4 mnd til, og dersom du ikke ser noen forbedring innen da så ville jeg tatt det opp med legen og spurt om korrigering. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367115-mageplastikk-endelig-resultat/#findComment-3197425 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Kan du fortelle litt om operasjonen? Jeg står på venteliste for vurdering av mageplastikk for å korrigere et stygt keisersnitt-arr. Håper at jeg får dekket operasjonen. Var det veldig smertefullt? Hvor lang tid var du sykemeldt? Det du skriver om eselører - hva er det? Jeg har også litt usymmetri, siden keisersnittet (loddrett) deler magen i to, ikke akkurat på midten. Noe av poenget med en evt operasjon vil jo være å fjerne denne usymmetrien, sammen med arret også da, selvsagt. Det å fjerne noe fett samtidig vet jeg ikke helt om det går an å spørre om... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367115-mageplastikk-endelig-resultat/#findComment-3200743 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest når ser man det? Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Kan du fortelle litt om operasjonen? Jeg står på venteliste for vurdering av mageplastikk for å korrigere et stygt keisersnitt-arr. Håper at jeg får dekket operasjonen. Var det veldig smertefullt? Hvor lang tid var du sykemeldt? Det du skriver om eselører - hva er det? Jeg har også litt usymmetri, siden keisersnittet (loddrett) deler magen i to, ikke akkurat på midten. Noe av poenget med en evt operasjon vil jo være å fjerne denne usymmetrien, sammen med arret også da, selvsagt. Det å fjerne noe fett samtidig vet jeg ikke helt om det går an å spørre om... Må innrømme at det var smertefullt ja, og jeg angret de første 2 døgnene. Men alt går over og sånn i ettertid vil jeg si at det var absolutt var verdt det. Det verste var i grunnen å være så bevegelseshemmet, jeg kunne ikke stå oppreist de første dagene og det var voldsomt hardt/tungt for ryggen. Ellers var det nokså smertefullt å komme i og opp av sengen pga av ømme magemuskler. Fant tilslutt en teknikk hvor jeg unngikk å anstrenge for mye. Jeg bodde hjemme hos mine foreldre i 5 dager, som var omtrent den tiden jeg trengte, før jeg kunne klare meg på egenhånd. Selve operasjonen tok ca. 3 timer.Personalet var veldig ok og flinke til å berolige. Hadde veldig store smerter når jeg først våknet og skalv fordi jeg frøs. Fikk smertestillende som tok den verste toppen. Ble hjulpet på bena og kledd på, fikk en matbit og reiste hjem ca. 2 timer etter operasjonen. Fikk med meg en eske med 20 paralgin forte og det var akkurat nok. Knasket piller hele tiden de 3 første dagene. Smerten kan vel beskrives som intenst svie. Jeg kan ikke minnes at jeg hadde så vondt i selve såret, det verste var smerten i musklene. Dren måtte jeg ha i 5 dager, grunnet mye væske, men tok ingen smertestillende etter dag 5. Det tok nærmere 5 uker før jeg klarte å gå skikkelig oppreist, og enda siger jeg litt i sammen når jeg sitter og må liksom strekke ut. Etter 9 uker begynte meg med forsiktig trening, jeg klarer fortsatt ikke altfor har trening av magemuskler, men tar det gradvis. Jeg var borte 14 dager fra jobb, så jobbet jeg en liten uke før påskeferien kom. Kirurgen forespeilet meg 1-2 uker og mente egentlig at jeg ville være istand til å jobbe etter 1 uke,siden jeg bare hadde kontorjobb. Jeg var veldig rastløs etter 14 dager og ønsket sterkt å komme meg i arbeid igjen, men kjenner at jeg nok hadde godt av noe lengre pause. Dersom du bare skal ha en liten bukplastikk og ikke røre f.eks magemuskler, vil jeg tro at 14 dager er nok. Eselører kan vel best beskrives som om skjøtene i såret ikke er kant i kant, men forsvinner innover i en brett, som en rompesprekk ville jeg sagt. Ser ikke veldig fint ut, har nå korrigert dette, men synes fortsatt er det noe overflødig hud over og under arret og er ujevn/humpete på den ene siden/hoften, Dersom du får arrkorreksjon dekket, er det mulig de kan fettsuge for bedre resultat, enten ved at de dekker det eller at du legger i noen kroner selv. Av de 50 000 som jeg betalte, var 6000 for fettsuging om jeg minnes riktig. Så det er jo overkommelig pris. Min totale opplevelse sånn etter operasjonen, er at det bærer preg av big buisness. De var meget hyggelig før og under operasjonen, men i det øyeblikk det var over og alt i og for seg gikk bra, så synes jeg ikke oppfølgingen var så bra. Jeg hadde en del spørsmål etterpå ang. sårstell, var noe engstelig for om alt var som det skulle, litt osv. Synes de var noe avvisende og lite interesserte. Var innom for et par sjekker som jeg insisterte på, men fikk ikke treffe kirurgen, bare sykepleier. Men sånn er det vel og det gikk jo bra. Jeg har gått ned fra størrelse 42 til 36/38 og alt i alt er jeg mye mer fornøyd med kroppen min nå og og gleder meg stort til Sydenferie med bikini i kofferten :-) Vet ikke om du fikk svar på det du lurte på, men du får bare spørre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367115-mageplastikk-endelig-resultat/#findComment-3201777 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Må innrømme at det var smertefullt ja, og jeg angret de første 2 døgnene. Men alt går over og sånn i ettertid vil jeg si at det var absolutt var verdt det. Det verste var i grunnen å være så bevegelseshemmet, jeg kunne ikke stå oppreist de første dagene og det var voldsomt hardt/tungt for ryggen. Ellers var det nokså smertefullt å komme i og opp av sengen pga av ømme magemuskler. Fant tilslutt en teknikk hvor jeg unngikk å anstrenge for mye. Jeg bodde hjemme hos mine foreldre i 5 dager, som var omtrent den tiden jeg trengte, før jeg kunne klare meg på egenhånd. Selve operasjonen tok ca. 3 timer.Personalet var veldig ok og flinke til å berolige. Hadde veldig store smerter når jeg først våknet og skalv fordi jeg frøs. Fikk smertestillende som tok den verste toppen. Ble hjulpet på bena og kledd på, fikk en matbit og reiste hjem ca. 2 timer etter operasjonen. Fikk med meg en eske med 20 paralgin forte og det var akkurat nok. Knasket piller hele tiden de 3 første dagene. Smerten kan vel beskrives som intenst svie. Jeg kan ikke minnes at jeg hadde så vondt i selve såret, det verste var smerten i musklene. Dren måtte jeg ha i 5 dager, grunnet mye væske, men tok ingen smertestillende etter dag 5. Det tok nærmere 5 uker før jeg klarte å gå skikkelig oppreist, og enda siger jeg litt i sammen når jeg sitter og må liksom strekke ut. Etter 9 uker begynte meg med forsiktig trening, jeg klarer fortsatt ikke altfor har trening av magemuskler, men tar det gradvis. Jeg var borte 14 dager fra jobb, så jobbet jeg en liten uke før påskeferien kom. Kirurgen forespeilet meg 1-2 uker og mente egentlig at jeg ville være istand til å jobbe etter 1 uke,siden jeg bare hadde kontorjobb. Jeg var veldig rastløs etter 14 dager og ønsket sterkt å komme meg i arbeid igjen, men kjenner at jeg nok hadde godt av noe lengre pause. Dersom du bare skal ha en liten bukplastikk og ikke røre f.eks magemuskler, vil jeg tro at 14 dager er nok. Eselører kan vel best beskrives som om skjøtene i såret ikke er kant i kant, men forsvinner innover i en brett, som en rompesprekk ville jeg sagt. Ser ikke veldig fint ut, har nå korrigert dette, men synes fortsatt er det noe overflødig hud over og under arret og er ujevn/humpete på den ene siden/hoften, Dersom du får arrkorreksjon dekket, er det mulig de kan fettsuge for bedre resultat, enten ved at de dekker det eller at du legger i noen kroner selv. Av de 50 000 som jeg betalte, var 6000 for fettsuging om jeg minnes riktig. Så det er jo overkommelig pris. Min totale opplevelse sånn etter operasjonen, er at det bærer preg av big buisness. De var meget hyggelig før og under operasjonen, men i det øyeblikk det var over og alt i og for seg gikk bra, så synes jeg ikke oppfølgingen var så bra. Jeg hadde en del spørsmål etterpå ang. sårstell, var noe engstelig for om alt var som det skulle, litt osv. Synes de var noe avvisende og lite interesserte. Var innom for et par sjekker som jeg insisterte på, men fikk ikke treffe kirurgen, bare sykepleier. Men sånn er det vel og det gikk jo bra. Jeg har gått ned fra størrelse 42 til 36/38 og alt i alt er jeg mye mer fornøyd med kroppen min nå og og gleder meg stort til Sydenferie med bikini i kofferten :-) Vet ikke om du fikk svar på det du lurte på, men du får bare spørre. Tusen takk for masse informasjon! Du var altså på sykehuset kun på dagtid og ble skrevet ut igjen samme dag? Jeg har også kontorjobb. Så da bør jeg regner med minst to uker sykemelding? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367115-mageplastikk-endelig-resultat/#findComment-3201781 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest når ser man det? Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Tusen takk for masse informasjon! Du var altså på sykehuset kun på dagtid og ble skrevet ut igjen samme dag? Jeg har også kontorjobb. Så da bør jeg regner med minst to uker sykemelding? Ja, det var inn og ut samme dag. Mulig det følger overnatting med om man gjør dette i offentlig regi. Jeg synes det var greit å komme hjem, bor bare 20 min fra klinikken. Jeg ville regnet 2 uker ja, det er godt å kunne legge seg nedpå. Synes det var vondt å sitte oppreist hele dagen. Glemte å si det at man også skulle ha på en stram body som ble tatt på like etter operasjonen, 6 uker gikk jeg med den. Det er nokså lenge, og ikke det mest behagelig man kan ha på seg og det gjorde litt vondt å sitte med den hele dagen. Jeg var litt tøff i trynet når jeg kom tilbake på jobb, men kjente fort at jeg måtte ta det litt rolig i starten. Det er faktisk anstrengende å sitte hele dagen også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367115-mageplastikk-endelig-resultat/#findComment-3202097 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.