Gå til innhold

Noen med erfaringer innsovningsmidler?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da er det kanskje verdt et forsøk, takk for tips :)

Nå husker jeg ikke helt hvordan det hang sammen, men sobril er et benzodiasepin som roer hele systemet i hjernen.. en lege kan sikkert si det bedre. Vet ikke om det hjelper deg, men kanskje verdt et forsøk.

Gjest Spikermatte

Har du forsøkt spikermatte?

Jeg har også søvnproblemer. Men når jeg ligger på spikermatte, blir jeg så avslappet at jeg sovner, hver gang. Det eneste er at jeg må sette på en alarm så jeg vekkes og kan fjerne matten etter en time. Etter å ha fjernet den sovner jeg igjen og sover hele natten.

Om du ikke har brukt spikermatte før, trengs litt tilvenning. Begynn med 20 min og øk gradvis.

Gjest søvn hadde vært fint

Har du prøvd Melatonin? Den virker mer på døgnrytmen, en blir fortere trøtt etter å ha tatt den, men for meg virker den sånn at jeg også våkner lettere om morgenen.

Ikke forsøkt, nei. Men jeg sovner ikke selv om jeg er trøtt, det er egentlig det som er problemet. Tviler på at melatonin har noen effekt på meg da.

Annonse

Har du forsøkt spikermatte?

Jeg har også søvnproblemer. Men når jeg ligger på spikermatte, blir jeg så avslappet at jeg sovner, hver gang. Det eneste er at jeg må sette på en alarm så jeg vekkes og kan fjerne matten etter en time. Etter å ha fjernet den sovner jeg igjen og sover hele natten.

Om du ikke har brukt spikermatte før, trengs litt tilvenning. Begynn med 20 min og øk gradvis.

Ikke forsøkt. Jeg føler ikke at jeg er stresset eller anspent eller noe, men det er kanskje verdt et forsøk likevel? Eneste er at det må være litt styr å dra med seg på tur ;)

Gjest Høstløv

Har du prøvd Melatonin? Den virker mer på døgnrytmen, en blir fortere trøtt etter å ha tatt den, men for meg virker den sånn at jeg også våkner lettere om morgenen.

Valeriana Natt er et naturmiddel som er brukt ved søvnvansker.

Er du sikker på at du ikke er overtrøtt? Jeg har funnet ut forlengst at det eneste som får meg til å sove om natta er å ta en lur på ettermiddagen.

Joda, jeg er nok i høyeste grad overtrøtt. Men enhver lege fraråder jo å sove på dagen ved kroniske søvnvansker, så prøver egentlig å unngå det. Kan jo forsøke det her hjemme, men blir vanskelig å gjennomføre på reise dessverre.

Joda, jeg er nok i høyeste grad overtrøtt. Men enhver lege fraråder jo å sove på dagen ved kroniske søvnvansker, så prøver egentlig å unngå det. Kan jo forsøke det her hjemme, men blir vanskelig å gjennomføre på reise dessverre.

Jeg hadde ikke klart meg de sju ukene i USA uten å sove et par timer om dagen og jeg gjør det hjemme også. Nå gjør det ingenting om jeg sovner sent da, jeg skal ikke så tidlig opp hver dag

Annonse

Gjest Spikermatte

Ikke forsøkt. Jeg føler ikke at jeg er stresset eller anspent eller noe, men det er kanskje verdt et forsøk likevel? Eneste er at det må være litt styr å dra med seg på tur ;)

Nei, spikermatten er enkel å ha med på tur. Den er bare en matte med plastspiker på. Kan lett brettes og tas med. Jeg fant denne testen, her ser du også bilder: http://gronnogskjonn.com/2009/05/vi-tester-spikermatte/

Men jeg er ikke enig med testpersonen i at det er så smertefullt som det beskrives her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...