Gå til innhold

Slikking

Anbefalte innlegg

Ikke helt riktig av deg å si. Jeg forteller at det er blitt ett problem for meg i det siste hvor jeg "drømmer" om å få oralsex. Jeg har "godtatt" at han ikke ønsker det i 1,5 år. Og jeg sier ikke at dette må han gjøre. Jeg ønsker at han prøver det. For jeg er usikker om jeg kan leve resten av livet uten det da vi har snakket om giftemål og bare. Så trenger råd, har ikke tenkt å tvinge. Beklager hvis det var sånn å forstå.

Da misforsto jeg deg... men som flere andre her har sagt; hvis han virkelig ikke ønsker å utføre dette, og det er så viktig for deg er du nødt til å vurdere hele forholdet. Kan du leve med ham - uten oralsex (eller betyr han ikke mer for deg?).

Det med at han ikke kan si om han liker det eller ikke før han har prøvd, er jeg ikke enig i. Det kan man si hvis man snakker om barn som liker eller ikke liker mat, ikke når det kommer til sex... Det blir som å si at man kan ikke si at man ikke liker å ha sex med samme kjønn før man har forsøkt det... Enten ønsker man det, eller så gjør man det ikke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/367161-slikking/page/3/#findComment-3198121
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

3

• Holmes

3

• Maglor

2

• Ugga

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest segunda

Jeg tror nok at vi stiller større krav til sex idag, ja. Før var det nok mer av typen inn-ut-sex og mindre fokus på at kvinnen også skulle ha glede av sexen. Heldigvis har vi kommet oss videre der, og de fleste stiller litt "krav" til sexlivet og vet hva de selv føler er godt. Her er folk så forskjellige. Jeg tror nok alle kvinner som har opplevd orgasme helst vil oppleve det jevnlig. Noen får orgasme kun ved oralsex, så da ville det jo sikkert vært vanskelig for en slik kvinne å leve med en mann som ikke ønsket den typen sex. Andre vil ha analsex for å være fornøyde. Noen vil ha sex hver dag, andre bare en gang pr. mnd. Når de seksuelle preferansene er noenlunde like for et par, så er det mye større sjanse for at forholdet blir langvarig. Er man frustrert over partneren på sexfronten, så påvirker det gjerne hverdagen ellers også.

Personlig mener jeg dette er ting som er viktig å tenke på før man stifter familie, på samme måte som det er viktig å tenke over hvordan partneren håndterer økonomien, arbeidsfordelingen i hjemmet osv. Hvis man hadde blitt flinkere til å vurdere slike ting som viktig i et begynnende forhold tror jeg kanskje skilsmissestatistikken også ville gått ned...

Ellers er jeg helt enig med deg i at all åpenheten om "teknisk sex" har gått for langt og tenker at det er feil når sex nærmest skaper prestasjonsangst.

At det er blitt lov for kvinner å nyte sex er bra, men jeg er nokså sikker på at de gjorde det også før;-) Det er forskjell mellom kristendommen og islam på dette området for i islam er det akseptert at kvinner er sexuelle vesener og derfor pakkes de inn. I kristendommen er ikke kvinner sexuelle vesener og skal derfor ikke ha glede av sex, kun tekkes sine menn.

Jeg mener at man snur altfor mye på hodet dette med at sexuallivet skal fungere for et bra ekteskap. Hvis ikke alt det andre fungerer så fungerer i hvert fall ikke sexen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/367161-slikking/page/3/#findComment-3198268
Del på andre sider

Gjest togli

At det er blitt lov for kvinner å nyte sex er bra, men jeg er nokså sikker på at de gjorde det også før;-) Det er forskjell mellom kristendommen og islam på dette området for i islam er det akseptert at kvinner er sexuelle vesener og derfor pakkes de inn. I kristendommen er ikke kvinner sexuelle vesener og skal derfor ikke ha glede av sex, kun tekkes sine menn.

Jeg mener at man snur altfor mye på hodet dette med at sexuallivet skal fungere for et bra ekteskap. Hvis ikke alt det andre fungerer så fungerer i hvert fall ikke sexen.

Sikkert mye sant i det du sier, ja :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/367161-slikking/page/3/#findComment-3198281
Del på andre sider

Hm, ja, jeg tenker sånn iallefall..... Hva er problemet med oralsex med et renslig menneske? Når man får noe så vanlig til å bli "skittent", så tenker jeg at enten er ikke følelsene de rette eller så sliter man pga tidligere negative erfaringer?

Aldri sikkert jeg har fasiten, men det virker iallefall rart å mislike oralsex med et menneske man er kåt på....

'' men det virker iallefall rart å mislike oralsex med et menneske man er kåt på....''

Det er lett å mene når man selv synes at det er en helt normal og vanlig ting. Bytt ut ordet "oralsex" med "analsex" eøøer "rimming" eller "bondage" og se om du mener det samme ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/367161-slikking/page/3/#findComment-3198290
Del på andre sider

Gjest togli

'' men det virker iallefall rart å mislike oralsex med et menneske man er kåt på....''

Det er lett å mene når man selv synes at det er en helt normal og vanlig ting. Bytt ut ordet "oralsex" med "analsex" eøøer "rimming" eller "bondage" og se om du mener det samme ;-)

Ikke helt det samme synes jeg..... Oralsex medfører aldri smerte, noe f.eks. analsex kan gjøre....

Jeg hadde sagt det samme til et par der den ene følte h*n ikke kunne leve uten analsex. Tror det er viktig i et forhold at man har forholdsvis like holdninger til hva en liker seksuelt sett - og å tvinge noen til å like noe er jo helt dødfødt ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/367161-slikking/page/3/#findComment-3198292
Del på andre sider

Ikke helt det samme synes jeg..... Oralsex medfører aldri smerte, noe f.eks. analsex kan gjøre....

Jeg hadde sagt det samme til et par der den ene følte h*n ikke kunne leve uten analsex. Tror det er viktig i et forhold at man har forholdsvis like holdninger til hva en liker seksuelt sett - og å tvinge noen til å like noe er jo helt dødfødt ;)

Mitt poeng var at det må være ok at man ikke liker noe eller ikke har lyst til å prøve noe seksuelt uten aat man skal mistenkeliggjøres for å ha et vanskelig forhold til sex/kropp og/eller et dårlig sexliv.

Men jeg er ikke uenig med deg i at hun bør vurdere hvor viktig dette er for henne og om dette er noe hun kan leve med. Ettersom forholdet har vart såpass kort tid og de ikke har barn kan det være grunn til å være litt mindre innbitt mht innstillingen "kjemp for alt hva du har kjært, dø om så det gjelder".

Jeg synes forøvrig at man, ihvertfall når forholdet ikke er helt supernytt, i en del tilfeller bør kunne vurdere å prøve noe som partneren har veldig lyst på men som man ikke selv i utgangspunktet har tenkt på. Men jeg ka skjønne at en partner kan bli lei av "masing" og bebreidelser.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/367161-slikking/page/3/#findComment-3198296
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Mitt poeng var at det må være ok at man ikke liker noe eller ikke har lyst til å prøve noe seksuelt uten aat man skal mistenkeliggjøres for å ha et vanskelig forhold til sex/kropp og/eller et dårlig sexliv.

Men jeg er ikke uenig med deg i at hun bør vurdere hvor viktig dette er for henne og om dette er noe hun kan leve med. Ettersom forholdet har vart såpass kort tid og de ikke har barn kan det være grunn til å være litt mindre innbitt mht innstillingen "kjemp for alt hva du har kjært, dø om så det gjelder".

Jeg synes forøvrig at man, ihvertfall når forholdet ikke er helt supernytt, i en del tilfeller bør kunne vurdere å prøve noe som partneren har veldig lyst på men som man ikke selv i utgangspunktet har tenkt på. Men jeg ka skjønne at en partner kan bli lei av "masing" og bebreidelser.

Ser den..... for min del føles det bare så merkelig at oralsex virker skittent og ekkelt. Det er liksom like naturlig som samleie...og en person som hadde nekta samleie hadde vi iallefall tenkt hadde hatt et komplisert forhold til sex ;)

Er bare litt overraska over at oralsex kan være et "problem" for enkelte..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/367161-slikking/page/3/#findComment-3198300
Del på andre sider

Ser den..... for min del føles det bare så merkelig at oralsex virker skittent og ekkelt. Det er liksom like naturlig som samleie...og en person som hadde nekta samleie hadde vi iallefall tenkt hadde hatt et komplisert forhold til sex ;)

Ja, det høres litt pussig ut, jeg er enig i det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/367161-slikking/page/3/#findComment-3198305
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Det går an å ikke like sex, tom et standard samleie, uten at man har et komplisert forhold til kropp eller sex. Folk er forskjellige, og det er endeløse varianter innenfor "normalen".

Og oralsex er da virkelig ikke like "vanlig" sex som et samleie er, det kan du bare ta en prat med foreldregenerasjonen vår om. Jeg synes heller ikke det er rart at folk synes det kan være ekkelt å putte tunga si i nærheten av der tiss og bæsj kommer ut. Det er jo realiteten, hvis det er dèt man velger å fokusere på. Det betyr ikke

at man har et vanskelig forhold til sex.

Jeg er enig med deg i at trådstarter bør vurdere om ønsket om oralsex er så stort at hun kanskje bør vurdere forholdets fremtid. Jeg er også enig med morsan i at det bør gå an å i alle fall teste ut noe, dersom det er et sterkt ønske hos partneren, og det ikke innebærer smerte eller fare. Men det er et langt steg fra det, til at folk er unormale hvis de ikke liker noe mange anser som vanlig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/367161-slikking/page/3/#findComment-3198312
Del på andre sider

Gjest Lukt og smak

Det er ikke like naturlig som samleie.....forstår inderlig godt at mange vegrer seg. Skal ikke mye fantasi til før det blir ekkelt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/367161-slikking/page/3/#findComment-3198327
Del på andre sider

petter smart

Ikke helt riktig av deg å si. Jeg forteller at det er blitt ett problem for meg i det siste hvor jeg "drømmer" om å få oralsex. Jeg har "godtatt" at han ikke ønsker det i 1,5 år. Og jeg sier ikke at dette må han gjøre. Jeg ønsker at han prøver det. For jeg er usikker om jeg kan leve resten av livet uten det da vi har snakket om giftemål og bare. Så trenger råd, har ikke tenkt å tvinge. Beklager hvis det var sånn å forstå.

Og du kommer til å akseptere at han aldri vil utføre oralsex så framt han prøver det èn gang?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/367161-slikking/page/3/#findComment-3198698
Del på andre sider

Gjest togli

Da misforsto jeg deg... men som flere andre her har sagt; hvis han virkelig ikke ønsker å utføre dette, og det er så viktig for deg er du nødt til å vurdere hele forholdet. Kan du leve med ham - uten oralsex (eller betyr han ikke mer for deg?).

Det med at han ikke kan si om han liker det eller ikke før han har prøvd, er jeg ikke enig i. Det kan man si hvis man snakker om barn som liker eller ikke liker mat, ikke når det kommer til sex... Det blir som å si at man kan ikke si at man ikke liker å ha sex med samme kjønn før man har forsøkt det... Enten ønsker man det, eller så gjør man det ikke.

Enig!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/367161-slikking/page/3/#findComment-3198707
Del på andre sider

Gro Isachsen, Sexolog

Mange forbinder kjønnsorganene med mer enn kjønnsorganer siden dette også er stedet hvor vi også kvitter oss med urin. For dem blir ofte oralsex urent. selv om denne delen av kroppen er adskillig renere enn vi for eksempel er i munnen. Å få informasjon om slikt hjelper likevel ikke nok til at alle klarer å kvitte seg med fordommer slik at de fr til å kaste seg ut i oralsexens gleder.

Det kan hjelpe stort å starte sex med en felles runde i dusjen. Om dusjen er stor nok er det en utmerket arena for oralsex. En grundig såpevask med skyll først av de edlere deler, gjerne som en del av et forspill der det også inngår kjærtegn.

Dessuten er det ganske sexy å gi og motta oralsex, mens vannet strømmer.

Et alternativ er å bruke plastfoilie i mellom kjønnsorgan og munn, alternativt at mannen bruker kondom. Med slike foranstaltninger unngår man også risiko for seksuelt overførbare sykdommer som kan smitte ved oralsex.

Det er godt mulig han bare trenger en litt forsiktig oppstart på å nyte å gi og motta oralsex, så forsvinner alle barrierer og tanker om at dette er urent etter hvert.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/367161-slikking/page/3/#findComment-3200942
Del på andre sider

Annonse

Og du kommer til å akseptere at han aldri vil utføre oralsex så framt han prøver det èn gang?

Ja, jeg vil helt klart la han velge når han har prøvd det. Men alle disse svarene har hjulpet veldig. Å se hvor mange meninger det er der ute. At det er ok å tenke/være forskjellig. Så sitter pris på alle disse svarene, jeg har kommet fram til at jeg har en fantastisk mann på alle måter så må nok bare leve uten oralsex!! Så velger lett han!!!

Takk:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/367161-slikking/page/3/#findComment-3201766
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...