Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest nommo

Hei. Jeg er en mann på 31 år. Jeg har de siste 5 mnd blitt sendt frem og tilbake, mellom fastlege og hudlege. Jeg har også prøvet en uavhengig privat lege uten å ha funnet ut om mitt problem. Huden på innsiden av forhud er veldig rød og virker betent. Dette varierer i større grad uten at jeg har funnet ut noe mønster når det er på sitt verste. Dette kan til tider verke litt. Jeg har problemer med å lokalisere hvor verken kommer fra, men av og til føles det som det kommer fra selve penishode, og av og til føles det som det verker i pungen. Det gjør ikke vondt å tisse, det klør ikke, og ingen utflod. Jeg har også testet meg for forskjellige kjønnsykdommer, med urinprøver og blodprøver uten funn. Legene har prøvd Canesten, apolar og dermovat uten noe særlig virkning. Den siste private legen jeg var hos sier at dette ikke er noe kjønnsykdom, men kan kun være en "urolighet" i det naturlige bakterie miljøet under forhuden. Han bekrefter at jeg var litt rød og betent, og observerte at det er en del små blodårene rundt i forhuden som er en del uthevet og røde. Dette har jeg selv observert. Det er også mange små blodårer som er veldig røde på pungen. Jeg ble anbefalt av han å bare bruke en fet fuktighetskrem (Locobase) på penis, og det ville sakte men sikkert bli bedre. Han mente også at jeg bare kunne ha ubeskyttet sex med min samboer uten noen bekymringer. Det som bekymrer meg er den verken jeg har til tider. Dette er ikke alltid, men kommer og går litt. Som sagt så er det også litt vanskelig å lokalisere helt hvor det verker. Men det er ikke vondt når jeg trykker eller tar på pungen eller penis. Jeg er litt bekymret at dette kan være noe innvendig som gjør at ting blir litt betent? Den siste private legen jeg var hos sa at nå måtte jeg slå meg til ro og ikke oppsøke lege mer, siden han mente det ikke var noe galt. Min samboer bekymrer seg for at det kan skape problemer for barn i fremtiden, og det gjør også at hun kvier seg litt med å ha sex med meg. Hører noe av dette fornuftig for deg, eller anbefaler du meg å undersøke dette videre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/367166-utslett-p%C3%A5-penis/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Det er vanskelig å være klokere enn dine leger som har undersøkt deg, tatt prøver og sikkert sitter inne med flere opplysninger enn det du kan presentere i din kortfatttet presentasjon her. Jeg kan bare komme med en slags "høytenkning", ganske generelt, men har ingen mulighet til å gi deg en diagnose.

Betennelsen forårsakes oftest av mikroorganismer: ofte bakterier, av og til sopp eller virus. Beskrivelsen din passer minst med virus. Det finnes fler virus som kan forårsake infdeksjon i/på penis og kjønnsorganene forøvrig, men de gir oftest også andre symptomer enn bare verk. Herpes virus f. eks. gir ofte små blemmer. Disse kan være ledsaget av føde områder omkring, og ofte smerte. Du skriver ikke om du har fått undersøkt penis, etc. i tirlslutning til opptreden av smerteperioder. Kan være et poeng. Blant soppene er det Candida som er hyppigst, gjerne på penis, gjerne smerter, røde områder, avskallet hud og slimhinner. Men du har jo brukt Canesten, og den er effektiv, i de alle fleste tilfeller. Det finnes mange bakterier. Jeg forstår at du har vært undersøkt for disse, uten at det ble identifisert noen sannsynlig årsak. For meg høres ikke dette som noe alvorlig i forhold til smitteoverføring eller eventuelle fremtidige barn. Noe nærmere kommer jeg ikke. Kan du eventuelt diskutere muligheten for Herpes med din lege, neste gang du har smerter og det er rødt omkring der det gjør vondt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...