Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er gravid i 9 uke.Jeg er no paa ferie i syden. Og jeg ble syk for ca 1 uke siden. Paa fredagen kastet jeg opp flere ganger,og dagene etter det har jeg vaart forskjolet. Jeg har nu bare hoste,men problemet mitt er at ejg klarer bare ikke aa spise noe saerlig. Svaert lite. Jeg klarer bare ikke denne maten her nede. Saa naa lurer jeg paa om ungen tar skade av det? Jeg har naa nesten ikke spist paa 6 dager og vi skal vaere her i 3 dager til. Og jeg trur ikke at jeg blir noe bedre.

Maa legge til at jeg er overvektig og at jeg drikker en del.

Klem fra en lettere nervoes dame.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36721-mistet-matlysten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei an! Så leit å høre at du er syk! Jeg tror ikke du trenger å være bekymret for babyen, den tar det den trenger, den! Jeg har en venninne som ikke klarte å spise på ukevis pga ekstrem kvalme og oppkast. Hun ble innlagt til slutt for å få intravenøst, men det var for hennes egen del, hun fikk beskjed om at babyen tok sitt. Jordmor sa også til meg en gang tidlig i svangerskapet at det var mye viktigere at jeg drakk nok enn at jeg spiste nok... hentydet nok til min vekt også! Klarer du kanskje å spise litt frukt eller kjeks? Alt hjelper! Men som sagt, barnet tar nok ikke skade med mindre du ikke spiser på grunn av at du er syk en ukes tid.

Håper dere får kost dere LITT, da!

Klem fra Kira, uke 33 :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36721-mistet-matlysten/#findComment-140142
Del på andre sider

Trine Endsjø, jordmor

Det er klart det er ubehagelig å bli syk når du er på ferie. Likevel tror jeg ikke du har noe å frykte med tanke på den dårlige matlysten din. Fosteret trenger foreløping ikke mange kalorier, men det er viktig at kroppen din er sånn nogen lunde i balanse. Dette oppnår du best ved å drikke masse. Det beste er om du drikker langt mer enn du egentlig har lyst på. Spis også det du skulle ha lyst på. Salt chips o.l. er veldig bra, spes. med tanke på at det sikkert er varmt der du er og gjennom svette mister man en del salt. Du har også mistet salt gjennom oppkast. Det blir sikkert godt for deg å komme hjem til vant kost. God bedring.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36721-mistet-matlysten/#findComment-140558
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...