Gjest trenger svar på grubleriene Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Etter å ha ligget hjemme i nesten fem døgn med influensasymptomer og feber opp mot 40 grade, ble jeg lagt inn på sykehus. Når jeg hadde ligget i to dager, kontaktet jeg selv legevakten, men ble avvist. Grunnen til at jeg ble lagt inn var at jeg i løpet av disse dagene fikk mer og mer vondt på høyre side av magen. Da var jeg i tillegg så syk at jeg knapt orket å stå på bena og hadde ingen tatt affære, hadde jeg annsynligvis ligget strøken enda, eller hadde jeg kanskje ikke??? Sykehuset fant ikke ut hva det var, siden de ikke kunne finne noe spsesielt galt med magen. Allmenntilstanden ble likevel dårligere og dårligere inntil jeg den 6. dagen kollapset. Hadde plutselig feber på 41 grader, blodtrykket sank og jeg ble overflyttet til intensiv. Da jeg kom til meg selv etter en del timer lå jeg med oksygenslane i nesa, blodtrykksmåler som gikk konstant, antibiotika intravenøst i den ene armen, kateter og intravenøs væske i den endre armen. De kunne fortelle at jeg var svært dehydrert og at de i løpet av denne natten hadde gitt meg 4 liter væske. Jeg husker absolutt ingen ting bortsett fra at det sto noen over meg som prøvde å få kontakt ved å stille div spørsmål som jeg forsøkte å svare på men det føles som jeg hele tiden gled bort og sovnet fra hele greia. I etterkant lurer jeg på hva som egentlig skjedde. Når jeg endelig kom til meg selv, ble det fortalt at jeg hadde blodforgiftning. Nå er jeg "frisk", går på antibiotika, men sliter fortsatt med smerter i magen. Skal ta ny røntgen av magen om noen dager. Det jeg lurer på er altså hva som skjedde den kvelden jeg kollapset. Var dette farlig?? Jeg tenker mer og mer på dette, og hadde vært takknemlig om noen kunne fortalt meg litt om dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367248-hva-skjedde/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Sepsis kan arte seg nettopp slik du beskriver. Men jeg skjønner ikke helt at de ikke så på blodprøvene på forhånd at du hadde en infeksjon? Såvidt jeg har forstått det, så vil sepsis ha utgangspunkt i en eller annen infeksjon lokalt i kroppen. Det pleier å være viktig å finne ut hva som er fokus for infeksjonen. Svigermoren min har vært gjennom et lang periode med sykdom, inklusive en runde med sepsis. Hun hadde også magesmerter i forkant. Hos henne viste det seg å komme av sykdom i tarmen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367248-hva-skjedde/#findComment-3198748 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trenger svar på grubleriene Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Sepsis kan arte seg nettopp slik du beskriver. Men jeg skjønner ikke helt at de ikke så på blodprøvene på forhånd at du hadde en infeksjon? Såvidt jeg har forstått det, så vil sepsis ha utgangspunkt i en eller annen infeksjon lokalt i kroppen. Det pleier å være viktig å finne ut hva som er fokus for infeksjonen. Svigermoren min har vært gjennom et lang periode med sykdom, inklusive en runde med sepsis. Hun hadde også magesmerter i forkant. Hos henne viste det seg å komme av sykdom i tarmen. Sepsis er det samme som blodforgiftning. De så at jeg hadde en bakterieinfeksjon, men visste ikke hva/hvor infeksjonen kom fra. Det var dette de jobbet med å finne ut av når jeg kollapset. Det er denne kollapsen jeg lurer på. Hva skjedde? Hvorfor skjedde det? Var det farlig? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367248-hva-skjedde/#findComment-3198770 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Sepsis er det samme som blodforgiftning. De så at jeg hadde en bakterieinfeksjon, men visste ikke hva/hvor infeksjonen kom fra. Det var dette de jobbet med å finne ut av når jeg kollapset. Det er denne kollapsen jeg lurer på. Hva skjedde? Hvorfor skjedde det? Var det farlig? Slik jeg har forstått det, så er det nettopp dette man er bekymret for at kan skje ved sepsis. Infeksjonen går ut av kontroll, blodtrykket synker og diverse organer blir affisert. Min svigermor hadde en ganske tilsvarende reaksjon under sin sepsis. Hun husker ingenting fra det døgnet hun var dårligst. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367248-hva-skjedde/#findComment-3198772 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.