Gjest ikke nå igjen Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 I påsketider i fjor så merket jeg for første gang en sur smak i munnen, og denne har kommet og gått siden den gangen. Jeg spurte tannlegen om han så dette kunne skyldes dårlig tannstell, men det var det ikke. Noe senere dukket en merkelig rumlelyd opp fra magen, lik den som kommer når man er sulten. Denne dukker også stadig vekk opp. I våres var jeg plaget med uregelmessige toalettbesøk, ofte 2-3 ganger om dagen i motsetning til 1. Jeg tok derfor kontakt med legen nå i mai og vedkommende klemte og kjent på magen og i ved endetarmsåpningen. Det ble tatt blod og avføringsprøve, uten at disse viste noe unormalt. Siden den sure smaken og rumlete magen fortsatt er det så har jeg lest rundt på nettet. Jeg la merke til at et av symptomene ved magekreft var brystsmerter som stråler ut i ryggen. Dette har jeg ved noen anledninger, uten at jeg nevnte dette for legen da jeg var der sist. Jeg har også hatt er par tilfeller av halsbrann(også symptom), og en sjelden gang har jeg vært småkvalm. Vekta og matlysten er absolutt til stede, men jeg har ført meg litt uggen det siste året - uten at jeg er trøtt eller slapp. Det skal legges til at jeg tidligere trente, men dette har jeg ikke gjort på et par år. Jeg har en normal kropp med en normal vekt, men spiser dessverre mye usunt som snacks og junk-food. Jeg nærmer meg 40 år og har i mange år vært livredd for kreft. Jeg har tidligere trodd at jeg har hatt den ene og andre diagnosen av denne sykdommen, og nå er jeg igjen redd for magekreft siden noen av symptomene er tilstede. Jeg føler meg like dum hver gang jeg kommer til legen med mine mistanker, og nå kvier jeg meg nok en gang for å ta kontakt. Det er tross at ikk mer enn ca 2 måneder siden jeg var der. De gangen jeg tidligere har trodd at det har vært noe galt så har jeg hatt mistenkelig symptomer som har forsvunnet når legen har kommet med "gode nyheter". Jeg er klar over at man kan innbille seg symptomer, men den sure smaken og rumlete magen lar seg vel "diktes opp"? Jeg og mine nærmeste blir sliten av at jeg ofte går rundt og tenker på dette. Skal jeg, skal jeg ikke ringe legen igjen...? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367306-den-evige-redselen-for-kreft/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Du bør kanskje ringe fastlegen for å få en henvisning til psykolog som kan hjelpe deg med disse tankene? Alle har "rumling i magen" og er småkvalm fra tid til annen uten at man er verken gravid eller har kreft. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367306-den-evige-redselen-for-kreft/#findComment-3199441 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest luftslott Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Den sure smaken, halsbrannen og den lille smertefølelsen kan like gjerne være overskudd av magesyre. Før gjerne matdagbok en uke eller så og legg merke til om noen matvarer fører til mer plager enn andre. Spis bedre(dropp fastfooden) og i små men mange porsjoner. Drikk mye vann, og drikk gjerne Biola. Kjøp noe syrenøytraliserende på apoteket(Titralac osv) og prøv det et par uker. Om det ikke hjelper med bedre kosthold, syrenøytraliserende og nok vann, DA kan du dra til legen:-) Og i mellomtiden, skyv alle tanker om kreft ut av hodet! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367306-den-evige-redselen-for-kreft/#findComment-3199526 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke nå igjen Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Den sure smaken, halsbrannen og den lille smertefølelsen kan like gjerne være overskudd av magesyre. Før gjerne matdagbok en uke eller så og legg merke til om noen matvarer fører til mer plager enn andre. Spis bedre(dropp fastfooden) og i små men mange porsjoner. Drikk mye vann, og drikk gjerne Biola. Kjøp noe syrenøytraliserende på apoteket(Titralac osv) og prøv det et par uker. Om det ikke hjelper med bedre kosthold, syrenøytraliserende og nok vann, DA kan du dra til legen:-) Og i mellomtiden, skyv alle tanker om kreft ut av hodet! Takk for tips. Skal prøve det 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367306-den-evige-redselen-for-kreft/#findComment-3199547 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.