Gå til innhold

Komentarer til eksen vs den nye

Anbefalte innlegg

Gjest allslags

Det er noen år siden det blei slutt mellom meg og eksen, vi har begge hatt nye etter det og eg er akkurat komt inn i ett nytt ett.

Angående hun aner eg ikkje og bryr meg fint lite..

Problemet er det at mine søsken og min mor er blitt venner på den ny oppretta facebooken til eksen og de driver no å kommenterer bilder etc av eksen.

De har overhodet ingen annen kontakt.

Dette plager forståelig nok min nye flamme og eg lurer på om eg kan med god samvittighet be familie om å la være å kommentere om hvor flott osv eksen er ??

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/367310-komentarer-til-eksen-vs-den-nye/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette synes jeg høres noe tankeløst ut av din familie, men antagelig mener de bare å være hyggelig mot eksen? Ikke sikkert de har tenkt over hvordan det kan føles for din nye?

Jeg synes godt du kan ta det opp med dem, men unngå å gjøre det på en måte som gjør den nye til et stakkars, hjelpeløst offer da.

Gjest Elextra

Om det er lenge siden det ble slutt mellom dere og selv om de ble kjent gjennom deg, kan de vel din familie og din eks og din familie nå ha en relasjon uavhengig av deg, synes hverken du eller din nåværende flamme skal bry dere om slike kommentarer.

Enig med Dorthe. Hvis du og din kjære ikke ønsker å se slike kommentarer på Facebook, så blokkerer dere eksen, eventuelt fjerner ham fra vennelista eller hva det er man gjør.

Det blir litt vanskelig å diktere familien angående hvem de får lov til å være venner med, jeg synes de skal få gjøre som de vil med det.

Når jeg tenker etter er ikke min søster lenger venn med sin ex-mann på facebook, men både jeg og mamma og min mann er fortsatt venn med ham.

Mary Poppins

Om det er lenge siden det ble slutt mellom dere og selv om de ble kjent gjennom deg, kan de vel din familie og din eks og din familie nå ha en relasjon uavhengig av deg, synes hverken du eller din nåværende flamme skal bry dere om slike kommentarer.

Elextra, er du full? ;)

Annonse

Gjest togli

Enig med Dorthe. Hvis du og din kjære ikke ønsker å se slike kommentarer på Facebook, så blokkerer dere eksen, eventuelt fjerner ham fra vennelista eller hva det er man gjør.

Det blir litt vanskelig å diktere familien angående hvem de får lov til å være venner med, jeg synes de skal få gjøre som de vil med det.

Når jeg tenker etter er ikke min søster lenger venn med sin ex-mann på facebook, men både jeg og mamma og min mann er fortsatt venn med ham.

Det samme med oss.. Han orka ikke ha meg som venn på FB siden han trengte å komme over meg... og fortsatt vil han ikke ha meg som venn der, selv om han har vært i et nytt forhold lenge ;)

Han er forøvrig venn med flere i min slekt, og det er selvsagt helt greit :)

Mary Poppins

Du skriver ikke noe om hvor lenge du og eksen var sammen, og hva slags relasjon hun hadde til din familie. Men jeg synes det er litt merkelig oppførsel av din familie å drive og kommentere utseende til eksen såpass åpenlyst. Når det er sagt tror jeg at jeg ville rådet kjæresten din til å heve seg over det, for å slippe mest mulig drama og styr.

Gjest Hulderen

Du sier det er flere år siden det ble slutt med eksen, og at dere begge har hatt nye etter det. Da syns jeg det blir feil av din nye kjæreste å reagere på hvilket forhold din familie har til eksen din. De må da kunne beholde et venskapelig forhold, selv om det er slutt. Spesielt siden det er flere år siden. Sier dere noe, vil bare din nye kjæreste fremstå som en med lav selvtillit som er sjalu.

Så si for all del ingen ting! Klarer ikke din kjærete å heve seg over det, så får dere gjøre slik andre forelår: slett og blokker, så slipper dere å se kommentarene.

Annonse

Din nye kjæreste virker usikker og litt sjalu. Da er det opp til deg å sørge for at hun føler seg trygg på hvor hun har deg. La henne føle hvor stor pris du setter på henne, og forklar, gang på gang, at det er HENNE du er sammen med. Så drit i eksen!

I tillegg så lar du familien bli kjent med henne i vanlige og hyggelige situasjoner, slik at de heller kan kommentere HENNES bilder og skryte av henne på facebook. ;)

Eksen kan du blokkere dersom dette plager deg/henne veldig, men jeg syns at et voksent menneske bør kunne klare å heve seg over dette (særlig dersom du hjelper henne på vei).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...