svk Skrevet 10. oktober 2001 Del Skrevet 10. oktober 2001 Jeg er 37 år, og sliter med mensforstyrrelser, samt at jeg i snart to år har forsøkt å bli gravid uten resultat. Har normalsyklus på 23 dager. Det siste året har jeg hatt mange ekstrablødninger. disse er like kraftige og langvarige som vanlige menstrasjoner. I mai måned hadde jeg mensen tre ganger. I sommer var jeg på en to måneders ferie alene, da hadde jeg vanlig syklus. Med en gang jeg kom hjem, og igjen hadde et seksual liv ble menstrasjonene hyppigere. Det gar nå ca. 14 - 15 dager mellom hver. Blir deprimert og lei over å ikke lykkes i ønsket om å bli gravid, samt at jeg føler det er noe galt med kroppen min. Vi har et barn fra før. Han er nå syv år. Har tatt hormonprøver hos fastlegen. Resultatene viste en litt høy østrodiol verdi ( 1,26 tror jeg ). Fikk ingen god forklaring på hva dette betydde. Kan det ha betydning for mensforstyrrelser og manglende graviditet? Har i tillegg gått litt opp i vekt, og fått prolemer med kviser. har det noen sammenheng? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36737-mensforstyrrelser-og-fruktbarhet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 13. oktober 2001 Del Skrevet 13. oktober 2001 En noe høy østradiol og hyppige blødninger kan være tegn på begynnende overgangsalder. Snakk med din lege (gynekolog) om du evt skal forsøke eggløsningsstimulering med pergotime. Men er det aldring av eggstokk og egg er det tvilsomt om det virker. En måling av FSH en av de første dager i syklus vil kunne si noe om eggstokkenes tilstand (FSH vil være lett øket ved start av overgangsalderen). Det kan selvsagt også være hormonforstyrrelser av f.eks. typen PCOS, så det er lurt å få sjekket hormonene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36737-mensforstyrrelser-og-fruktbarhet/#findComment-140662 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.