Gjest 5554 Skrevet 10. oktober 2001 Del Skrevet 10. oktober 2001 Hei. I dette svangerskapet har jeg vært plaget med sopp, som jeg behandlet med kremer og stikkpiller til det gikk vekk. Nå har jeg fått tilbake utfloden, gul og klissete, og i tillegg har jeg fått kjønnsvorter. LEgen min sier at de ikke kan behandles under svangerskapet. Men vil de være til hinder under fødselen, og kan det smitte barnet? Og er utfloden tegn på at soppen er tilbake? Vær så snill og hjelp, dette er kjempeplagsomt. Og ødeleggende for sex-livet.. HIlsen meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36742-vorter-og-utflod/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 12. oktober 2001 Del Skrevet 12. oktober 2001 Det er vanlig å få økt utflod i svangerskapet, og sopp er noe mange får i tillegg. Denne er hvit, gjerne klumpete og klør/svir,men lukter ikke så veldig ille. Den gule utfloden du beskriver, er neppe sopp. Uansett er det lurt å stabiliserer bakteriefloraen i vagina ved å bruke melkesyrebakterier, f.eks. vivag eller gynofilus som du får kjøpt på apoteket. Kjønnsvortene dine er sansynligvis mer plagsomme enn farlige. Det er ikke vanlig at man forløser barnet ved keisersnitt p.g.a. dette. Det er svært sjelden det er så mye av disse vortene at det utgjør noe problem under fødselen. I forhold til sexlivet deres, vet jeg ikke hva du opplever som det største problemt, utfloden eller vortene. I forhold til utfloden synes jeg du skal prøve de stikkpillene som jeg anbefalte men du kan også skylle deg nedentil før samleie. Det å føle seg ren betyr mye. Dessuten er det viktig at dere kan snakke om dette og at du kan føle deg trygg hvis han sier at det ikke sjenerer han. Hvis han ikke liker å ligge med deg nå for tiden, får dere finne ut andre måter dere kan ha det bra på nå fram til fødselen. Etter fødselen kan disse vortene behandles og da vil du sikkert føle det litt bedre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36742-vorter-og-utflod/#findComment-140560 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.