Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

I dette svangerskapet har jeg vært plaget med sopp, som jeg behandlet med kremer og stikkpiller til det gikk vekk. Nå har jeg fått tilbake utfloden, gul og klissete, og i tillegg har jeg fått kjønnsvorter. LEgen min sier at de ikke kan behandles under svangerskapet. Men vil de være til hinder under fødselen, og kan det smitte barnet? Og er utfloden tegn på at soppen er tilbake?

Vær så snill og hjelp, dette er kjempeplagsomt. Og ødeleggende for sex-livet..

HIlsen meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36742-vorter-og-utflod/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det er vanlig å få økt utflod i svangerskapet, og sopp er noe mange får i tillegg. Denne er hvit, gjerne klumpete og klør/svir,men lukter ikke så veldig ille. Den gule utfloden du beskriver, er neppe sopp. Uansett er det lurt å stabiliserer bakteriefloraen i vagina ved å bruke melkesyrebakterier, f.eks. vivag eller gynofilus som du får kjøpt på apoteket.

Kjønnsvortene dine er sansynligvis mer plagsomme enn farlige. Det er ikke vanlig at man forløser barnet ved keisersnitt p.g.a. dette. Det er svært sjelden det er så mye av disse vortene at det utgjør noe problem under fødselen. I forhold til sexlivet deres, vet jeg ikke hva du opplever som det største problemt, utfloden eller vortene. I forhold til utfloden synes jeg du skal prøve de stikkpillene som jeg anbefalte men du kan også skylle deg nedentil før samleie. Det å føle seg ren betyr mye. Dessuten er det viktig at dere kan snakke om dette og at du kan føle deg trygg hvis han sier at det ikke sjenerer han. Hvis han ikke liker å ligge med deg nå for tiden, får dere finne ut andre måter dere kan ha det bra på nå fram til fødselen. Etter fødselen kan disse vortene behandles og da vil du sikkert føle det litt bedre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36742-vorter-og-utflod/#findComment-140560
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...