Gjest leona79 Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Jeg og kjæresten har vært sammen i ett års tid og har det fint på alle mulige måter, også seksuelt. Kanskje bortsett fra en ting, nemlig at jeg har oftere lyst på sex enn ham. Sex er veldig viktig for meg, det er min måte å vise at jeg er glad i ham, at han er glad i meg og gir meg trygghet på at forholdet er bra. Det blir stort sett til at jeg tar initiativet til sex, mens jeg egentlig ønsker det motsatte. I begynnelsen av forholdet hadde vi sex flere ganger om dagen, helt til jeg skjønte at han syntes det var for mye. Da ble vi enige om at 2-3 ganger i uka var nok. Han har hintet om at jeg maser litt om emnet så jeg prøver å unngå å ta iniativet og å snakke for mye om det. Har prøvd å vente på ham flere ganger, for han sier at hvis han føler det minste press så mister han lysten. Problemet er at selv om vi er enige om 2-3 ganger i uka, så blir det ikke sånn. Nå er det blitt til ca 6 i mnd. Det er for sjeldent for meg. Bare lurer på om du har noen tips til noe jeg kan gjøre/ikke gjøre for å få ham mer interessert i sex med meg. Vet at han liker det, da vi først har sex lurer han også på hvorfor vi ikke har det oftere. Jeg ser på dette først og fremst som mitt problem, da jeg lurer på om jeg kan ha skremt ham med mitt sexbehov. Jeg har betrodd ham at dette var et problem i mitt forrige forhold, da jeg var sammen med en som ikke overhodet hadde interesse av sex. Det var nok det som fikk begeret til å renne over, sammen med andre ting som ikke stemte, i det forholdet. Han har kanskje fått inntrykk av at han må prestere voldsomt for å beholde meg og det blir mer en plikt enn glede? Vi har ingen barn og har det sjeldent travelt. Vi er begge 30+. Vi har hver våre hobbier og sitter ikke oppå hverandre hele uken så vi rekker å savne hverandre. Dette begynner å bli et problem for meg da jeg tenker mer på sex enn han og føler meg avvist da han ikke gjør det. Ellers er han veldig kjærlig og vi er flinke til å tilbringe kvalitetstid sammen og finne på mye fint. Håper du kan hjelpe meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367425-forskjellig-sexbehov/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
marlenexxx27 Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Det finnes jo faktisk en del menn som ikke har så stort behov for sex. Kanskje han i utgangspunktet ikke er så interessert i sex? Samtidig er jeg enig med deg i at han kan ha fått prestasjonsangst av ditt sexbehov og din historikk. Men så finnes det jo en del menn som GIR INNTRYKK av å ha lite behov for sex, mens det egentlig handler om at de har en eller annen fetish eller særbehov som de ikke får sammen med dama. Hvis man er alvorlig angrepet av f.eks. skofetish, så kan man jo være nærmest uinteressert i all sex som ikke inkluderer sko. Men jeg vil tro det kan være helt umulig å få dratt denne typen erkjennesler ut av en mann. Uansett, sex 6 ganger i måneden er ikke SÅ lite da. Kan du ikke onanere innimellom? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367425-forskjellig-sexbehov/#findComment-3200908 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Det finnes jo faktisk en del menn som ikke har så stort behov for sex. Kanskje han i utgangspunktet ikke er så interessert i sex? Samtidig er jeg enig med deg i at han kan ha fått prestasjonsangst av ditt sexbehov og din historikk. Men så finnes det jo en del menn som GIR INNTRYKK av å ha lite behov for sex, mens det egentlig handler om at de har en eller annen fetish eller særbehov som de ikke får sammen med dama. Hvis man er alvorlig angrepet av f.eks. skofetish, så kan man jo være nærmest uinteressert i all sex som ikke inkluderer sko. Men jeg vil tro det kan være helt umulig å få dratt denne typen erkjennesler ut av en mann. Uansett, sex 6 ganger i måneden er ikke SÅ lite da. Kan du ikke onanere innimellom? Jeg tror kanskje at dette er mer mitt problem enn hans. Vil absolutt ikke si at han er uinteressert i sex, kanskje det er jeg som er litt for opptatt av det... Jeg lurer vel mer på hvordan par blir enige da de har så stort sprik i behovet. Onanering blir plan B, som sagt er sex viktig for meg for å få bekreftelse og da hjelper ikke det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367425-forskjellig-sexbehov/#findComment-3200941 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gro Isachsen, Sexolog Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Det er bra du selv har skjønt at sex er noe mer enn bare nytelse for deg. Når sex også er den viktigste måten å føle seg bekreftet som attraktiv partner og som bevis på at parforholdet fungerer, blir dessverree lysten ofte skjevt fordelt etter hvert. Der den ene føler den gir sex, mens den andre mottar sex. En annen konsekvens er ofte at sexen blir målrettet og at man mer teller hvor mange ganger man har hatt sex, enn å kjenne etter hvor godt det var der nytelsen er i fokus. Antallet ganger dere har sex, er dessuten helt gjennomsnittlig i forhold til de mest pålitelige statistikkene. Synes du derfor bør klare deg litt oftere for egen hånd og tenke positive tanker om det sexlivet dere har. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367425-forskjellig-sexbehov/#findComment-3201895 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hidi43 Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Jeg tror kanskje at dette er mer mitt problem enn hans. Vil absolutt ikke si at han er uinteressert i sex, kanskje det er jeg som er litt for opptatt av det... Jeg lurer vel mer på hvordan par blir enige da de har så stort sprik i behovet. Onanering blir plan B, som sagt er sex viktig for meg for å få bekreftelse og da hjelper ikke det. Huff, sex 6 ganger i måneden ville jeg betraktet som katastrofalt lite. Man kan selvfølgelig ha helt utmerket sex med seg selv, men jeg har tydeligvis et sex og kosebehov langt over gjennomsnittet. Hadde rett og slett ikke fisket og vært sammen med en sånn type. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367425-forskjellig-sexbehov/#findComment-3202044 Del på andre sider Flere delingsvalg…
krisskross Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Det er bra du selv har skjønt at sex er noe mer enn bare nytelse for deg. Når sex også er den viktigste måten å føle seg bekreftet som attraktiv partner og som bevis på at parforholdet fungerer, blir dessverree lysten ofte skjevt fordelt etter hvert. Der den ene føler den gir sex, mens den andre mottar sex. En annen konsekvens er ofte at sexen blir målrettet og at man mer teller hvor mange ganger man har hatt sex, enn å kjenne etter hvor godt det var der nytelsen er i fokus. Antallet ganger dere har sex, er dessuten helt gjennomsnittlig i forhold til de mest pålitelige statistikkene. Synes du derfor bør klare deg litt oftere for egen hånd og tenke positive tanker om det sexlivet dere har. må innrømme jeg ble ganske så skuffet over seksologens svar.. er det ekspert svaret? at aaaaaallllltfoooooooor lite er godt nok fordi det er gjennomsnittet? Hva med at folk er forskjellige? Er det ikke mulig hun vil få det bedre om hun leter etter en som matcher hennes behov bedre? 6 gangen i måneden er jo terror!! Og hva så at hun har kommet til å legge press på han? hva betyr det? er det irreversibelt, kan man ikke endre på det? kan han få mer sexlyst? hvordan i så fall? svaret kan da ikke virkelig være onaner og tenkt positivt? Ikke ment som kritikk altså, men temaet berører meg veldig.. og jeg hadde håpet på andre forslag? en løsning.. men selvfølgelig vet jo at det aldrig finnes kun et svar.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367425-forskjellig-sexbehov/#findComment-3203019 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Huff, sex 6 ganger i måneden ville jeg betraktet som katastrofalt lite. Man kan selvfølgelig ha helt utmerket sex med seg selv, men jeg har tydeligvis et sex og kosebehov langt over gjennomsnittet. Hadde rett og slett ikke fisket og vært sammen med en sånn type. har fått noen svar nå, takk for det. men mange som har misforstått meg ser jeg.. Jeg synes også at svaret fra sexologen var litt for kort og enkelt, men kan vel kanskje ikke forvente noe annet på nettet. kommer til å oppsøke en sexolog i fellesskap jeg og kjæresten så får vi se hva hun sier. Det er ikke direkte et problem nå, men jeg kjenner meg selv og vet at det kan bli det om vi ikke tar tak i det tidlig. Noen har foreslått at jeg skal finne en ny gutt, det er uaktuelt, han behandler meg som en prinsessse, lytter og er kjærlig, dekker alle mine behov også seksuelt, er bare det at vi har forskjellig sexbehov. Tror det kommer mye av våre grunner til å ville ha sex. jeg for min del har ikke bare lyst på sex da jeg er helt enkelt kåt og vil ha en utløsning, sex for meg er kos, bekreftelse, trøst, noe å gjøre da man kan kjede seg, en lek, ja kort sagt jeg er alltid klar for sex. Skulle jo mye til at jeg finner en kjæreste som er perfekt på alle måter og I TILLEGG er sex-maniac! Vet det finnes gutter som sikkert kunne vært klar for sex døgnet rundt, men har erfart at mange av dem er ubrukelige til alt annet. da blir valget lett. men som sagt, selv om alt er fint mellom oss, så kan det bli et problem at vi har forskjellig forhold til og behov for sex, så foreløpig får vi rådføre oss med en sexolog "live", og ta det derfra. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367425-forskjellig-sexbehov/#findComment-3203241 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.