Gå til innhold

ødemer, proteiner og hodepine

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret

Fikk ei jente for 1 1/2 år siden. Var først sykmeldt pga hyperemesis i svangerskapet, og i uke 15 begynte blodtrykket å stige (140/90), i tillegg til +1 på protein. Fikk derfor ikke begynne i jobb resten av sv.skapet. Blodtrykket varierte mye - undertrykk aldri under 85, og mot slutten var jeg oppe i 140/105. Var også mye plaget av migrene hele tiden.

Nå er jeg gravid i uke 16. I forrige uke fikk jeg masse ødemer, særlig hender og føtter, kombinert med hardt migreneanfall. Ødemene er like ille om morgenen som senere på dagen. Jeg løp til legen og fikk testet blodtrykket - det var normalt (120/80), men hadde +1 på protein. Denne uken har hodet vært ganske bra, men migrenen ligger og "lurer" hele tiden, og utløses helt klart av stress.

Har også denne gangen vært sykemeldt pga hyperemesis, men er nå blitt mye bedre, og hadde tenkt å begynne å jobbe igjen i neste uke. Er det trygt ? Befinner jeg meg i en eller annen risikogruppe slik at jeg bør ta det med ro fremover ? Dersom det er den minste ririko for at dette kan bli alvorlig er det slett ikke verdt å gå ut i jobb !

Skal naturligvis drøfte dette med legen min, men stoler ikke helt på ham. Hva synes du ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36745-%C3%B8demer-proteiner-og-hodepine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...