Gå til innhold

Hårtap

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret 33 år

Hei Jeg er en 33 år gammel kvinne, som har begynt å bli tynnhåret. Det kan se ut som at jeg har mistet en del hår midt oppå hodet. Bakhodet og på sidene er det normal hårvekst. Det er ikke flekkvis, men blitt svært tynt, jeg opplever at jeg kan se hodebunnen både med tørt og vått hår. Hva bør jeg gjøre med dette ? Kan jeg begynne å jerntabletter, eller må jeg ta blodprøve for å få sjekket jernnivået mitt? Hvilket kosthold bør jeg ha ? Jeg røyker ikke, og forsøker å trene regelmessig, men har også den siste tiden slitt med å gå ned i vekt. Jeg er 161 høy og 67 kg, og har lenge forsøkt å komme meg ned til ca 62 kg, men står bom fast. Kan det være noe galt med stoffskiftet mitt, som gjør at jeg har begynt å bli så tynnhåret ? Frisøren min har anbefalt hårprodukt som skal redusesere håranfall da også hun la merke til at jeg har mistet en del hår... Nå er jeg kjempe bekymret og redd. Det har vært et svært travelt år med en del følelsesmessige påkjenninger, men jeg forsøker nå å lande. Men å miste håret gjør at jeg blir enda mer stressa og redd og lei meg. Hva kan du anbefale meg ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/367472-h%C3%A5rtap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...