Gå til innhold

Flytte eller ikke flytte

Anbefalte innlegg

''Jeg synes faktisk en slik flytting kan være forandring stor nok til å la det være selv om det skulle være i nabohuset. Det å skulle bo sammen med mammas kjæreste kan jo endre hele miljøet i huset og det kan være nok til å virke negativt inn på en tenåring som trenger ro og stabilitet.''

Ja, jeg ble veldig i tvil om akkurat den setningen etter at jeg hadde trykket send og hadde det vært mulig å endre sine egne innlegg her skulle jeg fjernet den igjen.

:-)

Fortsetter under...

''Med mindre dere bare skal flytte et bittelite stykke slik at hun slipper å flytte fra venner og omgangskrets.''

Jeg synes faktisk en slik flytting kan være forandring stor nok til å la det være selv om det skulle være i nabohuset. Det å skulle bo sammen med mammas kjæreste kan jo endre hele miljøet i huset og det kan være nok til å virke negativt inn på en tenåring som trenger ro og stabilitet.

''Det å skulle bo sammen med mammas kjæreste kan jo endre hele miljøet i huset og det kan være nok til å virke negativt inn på en tenåring som trenger ro og stabilitet.''

Enig.

Gjest det er ditt valg

Hun får faktisk nyoppusset rom som er mye større og finere enn det hun har nå. Jeg takker for alle svar jeg har fått. Veldig fint å høre andres mening om saken.

Tror jeg skal ta med meg noen av rådene og si at jeg kommer til å flytte uansett og at jeg håper hun har lyst til å komme så mye som mulig. Egentlig vet jeg innerst inne at hun kommer bare hun får litt tid på seg.

Jeg kan selvfølgelig ikke være 100% sikker på at forholdet kommer til å vare og leier for sikkerhets skyld ut min egen leilighet noen år før jeg eventuelt selger. Synes det er litt skummelt å flytte jeg også selv om jeg har tro på at forholdet vil vare :-)

''Tror jeg skal ta med meg noen av rådene og si at jeg kommer til å flytte uansett og at jeg håper hun har lyst til å komme så mye som mulig. Egentlig vet jeg innerst inne at hun kommer bare hun får litt tid på seg. ''

Du gjør selvfølgelig som du synes er riktig, men av rådene du fikk her er 1 for, 8 mot og 1 vet ikke.

Hun får faktisk nyoppusset rom som er mye større og finere enn det hun har nå. Jeg takker for alle svar jeg har fått. Veldig fint å høre andres mening om saken.

Tror jeg skal ta med meg noen av rådene og si at jeg kommer til å flytte uansett og at jeg håper hun har lyst til å komme så mye som mulig. Egentlig vet jeg innerst inne at hun kommer bare hun får litt tid på seg.

Jeg kan selvfølgelig ikke være 100% sikker på at forholdet kommer til å vare og leier for sikkerhets skyld ut min egen leilighet noen år før jeg eventuelt selger. Synes det er litt skummelt å flytte jeg også selv om jeg har tro på at forholdet vil vare :-)

Men hvorfor slikt hastverk? Jeg synes du burde ta hensyn til en 16-åring som allerede sliter. Regner med at du har luftet problemstillingen med begge barna dine, og når den ene har det slik så synes jeg det er dårlig gjort å bare ture en flytting igjennom.

Jeg ville ikke gjort dette om jeg var deg.

Gjest dillemma

Nå har vi inngått et kompromiss. Vi innreder et rom til henne hos min kjæreste og venter med flyttingen til vi ser hvordan det går. Da kan hun overnatte en gang i blant og prøve hvordan det føles å være der.

I første omgang prøver vi ut opplegget i dag/natt og legger oss i selen for å gjøre det så hyggelig som mulig :)

Gjest prust

"Går det an å være par uten å bo sammen? Ja, fastslår professor Irene Levin ved Høgskolen i Oslo og professor Jan Trost ved Uppsala Universitet. Stadig flere velger denne samlivsformen."

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article655366.ece

Mine foreldre har vært særboere i ca 30 år - og det fungerer utmerket :-)

Annonse

Gjest Kayia

Nå har vi inngått et kompromiss. Vi innreder et rom til henne hos min kjæreste og venter med flyttingen til vi ser hvordan det går. Da kan hun overnatte en gang i blant og prøve hvordan det føles å være der.

I første omgang prøver vi ut opplegget i dag/natt og legger oss i selen for å gjøre det så hyggelig som mulig :)

Konstuktivt :)

Vi velger selv hvordan vi vil innrette oss, men å leve som særboer er definitivt ikke noe for meg og heller ikke noe for han jeg tenker å flytte sammen med :-)

''men å leve som særboer er definitivt ikke noe for meg og heller ikke noe for han jeg tenker å flytte sammen med :-)''

Men datteren din da, er det noe for henne?

Vi velger selv hvordan vi vil innrette oss, men å leve som særboer er definitivt ikke noe for meg og heller ikke noe for han jeg tenker å flytte sammen med :-)

Jeg synes du skal vente 2-3 år til jenta di har flyttet hjemmefra. Spar henne for enda flere opprivende omveltninger nå.

Selvsagt er det foreldrene som bestemmer hvor de skal bo. Men du har også et tungt ansvar overfor barnet ditt.

Det du her snakker om, høres ikke ut som et barn som har slått seg vrangt og som du må sette grenser for, men et barn som sliter med forandringer. Du sier at hun slet lenge sist du flyttet.

Nå vil du at hun skal takle både flytting og det å måtte bo sammen med en ny mann. Er du sikker på at det er lurt? Hva med å være særboer med den nye kjæresten din et par år, så barnet ditt får den tryggheten og stabiliteten det trenger?

Hvis du absolutt MÅ flytte, så la barnet bo hos faren sin. Da blir det mindre forandringer å forholde seg til, med mindre far også har fått seg ny partner.

''Det du her snakker om, høres ikke ut som et barn som har slått seg vrangt og som du må sette grenser for, men et barn som sliter med forandringer. Du sier at hun slet lenge sist du flyttet. ''

Enig. En flytting til samboer kan rive opp igjen sårene fra samlivsbruddet.

mvh

''Egentlig vet jeg innerst inne at hun kommer bare hun får litt tid på seg. ''

Spøsmålet er hvilken pris hun skal betale for ditt samboerskap.

mvh

Annonse

tzatziki1365380058

Ærlig talt, voksne mennesker bør klare å vente et par-tre år med å flytte sammen med kjæresten sin, når situasjonen er som du beskriver.

Setter du virkelig deg selv SÅ mye høyere enn datteren din?

Kan godt hende hun kommer til å bo hos deg, selv om du flytter. Men hun har ikke LYST - og det vil kreve en stor omstillingsprosess for henne ! Og det er kun 2 år siden du og faren hennes tvang henne til å akseptere en annen fullstendig omveltning i livet hennes.

Da synes jeg du kan ofre noen år med kjæresten til fordel for hennes behov for stabilitet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...