Gå til innhold

Gravid kort tid etter cellegift

Anbefalte innlegg

Gjest håper på svar fra noen..

Hei!

Jeg var gravid utfor livmoren, og måtte da ta cellegift for å avslutte svangerskapet. Dette var rundt 1. juni. For to uker siden var jeg til oppfølging på sykehuset, og alt så normalt ut..ikke noe graviditet.

Men i dag tok jeg test..og jeg er blitt gravid på nytt!? Begge testene er positive.. Vi har vært forsiktige, da vi fikk vite at vi måtte vente med å prøve igjen i tre mnd..for å være sikker på at cellegiften er ute av kroppen, og at det ikke skal bli noe misdannelser hos barnet.

Hva gjør jeg nå! Jeg ønsker å ha en normal graviditet, og vil helst at alt skal være i orden. Dette pga mitt forrige barn ble født med kromosonavvik..(ukjent årsak, helt tilfeldig hvem som får denne diagnosen). Men samtidig føles det feil og skulle ta abort igjen, pga dette!

Er veldig forvirra og aner ikke hva jeg skal gjøre..

Er det noen som har blitt gravid etter cellegift? (dette var en lav (50 mg) engangsdose methotrexate eller hva det var det het).

Er det noe muligheter for meg å vite NÅ om barnet har tatt skade av dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/367510-gravid-kort-tid-etter-cellegift/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...